“Heldigvis er det itte bære je som har løggi og purke’!”

 

Karidansen har fått besøk.

Hun har gledet seg veldig til dette besøket!

Praten går, og det blir sene kvelder.

Gjesten skal være i noen dager.

Karidansen sover i stua, mens gjesten ligger på soverommet.

Karidansen synes det er greiest slik.

Hun skal jo stå opp først, i og med at det er hun som er…….

……VERTINNE!!!

 

Den andre morgenen skjer det :


Karidansen våkner, ør og omtåket. Hun kikker inn på kjøkkenet der veggklokka er…….

 

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ??!!

Klokka er TI!!

(Bildet er en “Rekonstruksjon”.Der og da hadde ikke Karidansen tanker om at hun skulle ta bilde for å “Dokumentere” noe som helst!)

 

Det er helt stille i huset……

“Heldi’vis er det ikke bære je som har løggi og purke’ tel langt utpå dagen”, tenker Karidansen

Hun tusler gjennom gangen for å komme seg på badet.

 

Soveromsdøra står oppe…..

……og gjesten…….

……sitter, fullt påkledd, på senga…….

 

“Er du VAKEN?” ….stotrer Karidansen.

(Egentlig et ganske unødvendig spørsmål i og med at gjesten sitter fullt påkledd i senga med mobilen i handa!)

“Ja, eg har vært oppe siden klokka halv åtte.

Eg har vært ute og gått tur  – og tatt noen bilder”, sier gjesten.

 

Karidansen skynder seg inn på badet….en smule beskjemmet……

 

Hvem som har vært på besøk????

 

 

DENNE dama, vel!

Kjenner du henne igjen?

Du er kanskje ikke så vant til å se henne slik………?

Hun smiler nemlig alltid så pent på bilder…..

……og er veldig fotogen!

 


Sånn….her er alt tilbake til “Normalen”!

 

Det er ingen fare å forsove seg når man har bloggvenninne Eva på besøk.

En mer lettvint og behagelig dame å ha i hus…….

……DET skal man lete lenge etter!

 

(Det kommer flere innlegg fra dette besøket etter hvert!)


 

 

25 kommentarer
    1. Greit når man kjenner hverandre litt etterhvert og kan ha det sånn 🙂 Deilig 🙂 Eva er flott og du også, så det mååååå jo bli bra 🙂

    2. Mariann: Nei, hun har reist, men vi hadde noen fine dager sammen. Er sikker på at vi treffes igjen – og jeg har lyst til å treffe flere bloggvenner! 😉

    3. Så koselig, Eva la ut et bilde av seg foran ett hus på instagram…sto ikke hvor hun var , men jeg fikk en anelse om at det var hos deg :)) Fint at dere har det så trivelig sammen..og da er det ikke så nøye om en “forsover”seg litt.. Herlige bilder av Eva,(og veldig fint på trappa de)… håper det kommer innlegg fra henne igjen snart også :))

    4. å så kjekt å ha besøk av Eva )) men utrolig att du ikke våkna av att hun romstrerte før hun gikk tur hi hi ,du var nok trøtt ja ) du må hilse og så må dere kose dere kjempemasse

    5. Såå hyggelig da! og det må da være herlig med en sånn gjest! som klarer seg på egenhånd! Er da bare deilig om en kan sove om man trenger det..og den andre kan da gå seg en tur…Dere får kose dere videre!

    6. fruensvilje: Jeg kan sove veldig tungt! 😛 Eva har reist videre. Jeg skrev ikke blogginnlegg da hun var her, for vi måtte jo utnytte tida. Derfor ble det sene kvelder – og litt sene morgener, men vi fartet en del rundt omkring også!:D

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var veldig avslappende. Eva reiste for et par dager siden. Jeg skrev ikke blogginnlegg da hun var her, for da var vi på farten (når vi ikke sov!) 😉

    8. Herlig 🙂 koselig å få besøk,, og det er jo verdens beste tegn på at du trives med besøket i huset når du sover til ti.. ikke det at det er så tidlig på en søndag. Men nå er jo jeg litt unormal som står opp alt for tidlig 😛 med eller uten gjester,, Hils Eva.. en stund siden jeg så henne inne her 🙂

    9. dedicat: Ja, kosleig. “Ikke så sent” – mener du kanskje.? Nei, på en søndag når’n har fri er det lov å drunte litt….men en blir ganske “Røtin” av slikt! 😉

    10. Etdiktomdagen: Ja, det er best for gjesten også…men litt vanskelig å være morgenfugl når vertinna ligger og snorker på stuegolvet til langt på dag – og kjøkkenet er innafor stua! 😉

    11. Hehehe….veldig koselig å kunne få lov til å føle seg hjemme når man er på besøk. Og det gjør jeg hos deg i alle fall <3 Det gjorde meg ikke noe at du hadde behov for å sove utpå litt. Og med det landskapet, som var litt eksotisk for meg, så var det utrolig kjekt å gå en liten tur ut også 🙂 Flott vær og greier. Luksus det for en Vestlending 😉
      Og fotomodellen i aksjon også. Jammen er jeg god til å posere....Hehehe 😀
      Jeg koste meg masse hos deg. Og ser frem til å møtes igjen 🙂
      I dag kom jeg meg hjem, og har nå endelig funnet litt roen.
      Tusen takk for din gjestfrihet...jeg skal kose meg med å lese mer....i morgen eller noe 🙂
      Klem

    12. Eva: Og takk for koselig besøk. Lettvint gjest å ha i hus. Er jo tegn på at vertinnen er avslappet når hun sover til langt på dag! ;)Har fått med meg at du tok en stopp i Bergen på veien hjemover! Bra du og Toyotaen er vel hjemme igjen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg