Med bar mage i selskap….? (Om å kle seg “etter forholdene”!)

 

Jeg har lest flere blogginnlegg av han som kaller seg MRMOE.

Han skriver godt og tar opp viktige tema.

Han har skrevet mye om menn og menns oppførsel.

(Eller mangel på sådan – altså manglende evne til å opptre som Gentlemen.)

 

I et innlegg der han henvender seg til kvinner, skriver han litt om hva han synes vi kvinner bør ha i bakhodet når det gjelder VÅR oppførsel!

Ja, jeg synes vi bør tåle at en mann sier noe om det!!

 

Blant annet skriver han litt om hvordan vi bør kle oss……

……og te oss!

Jeg er enig med ham i mye av det han skriver……

………i dette innlegget også!

 

Mitt forrige innlegg handlet om blotting/voldtekt.

Jeg holder fast ved at det ALLTID er overgriperen som er skyld i en voldtekt.

Det har ingen betydning om offeret har kledd seg aldri så “utfordrende”……

 

MEN : Jeg har aldri skjønt vitsen med å kle seg så vanvittig “UTFORDRENDE”!!

 

Jeg ser ikke poenget med å gå i minimale skjørt/kjoler, der man NESTEN ser trusekanten (på ei minimal truse)………

…..utringninger der puppene nesten tyter over kanten……..

…..eller at man skal gå med bar mage på fest/i selskap.

 

Det gjelder UANSETT alder og kroppsfasong.

Bar mage hører ikke hjemme i en slik setting……

 

……mener jeg!

 

Om JEG stilte med bar mage i et selskap, kom jeg GARANTERT til å få blikk…..

….men jeg er stygt redd for at blikkene ville avspeile mer forferdelse og medlidenhet….

…..enn stum beundring!

 

Det er naturlig å vise mye bar hud i en svømmehall og på ei badestrand.

Ellers mener jeg at det er normalt å dekke seg sånn noenlunde til når man ferdes ute blant folk.

 

Det er vel like unaturlig å gå halvnaken på en fest/i et selskap……

……som det er å være fullt påkledd når man bader?

 

Hvordan ville vi reagere om en mann/gutt kom på fest med bar mage…….

……….og ei bukse som var så kort at vi nesten kunne se “Helt Hemmatt” når han bøyde seg???

 

 

Denne sommerkjolen brukte jeg faktisk i et sommerbryllup for tre år siden…..

….men jeg brukte den ikke slik som her.

Jeg synes det hadde blitt for “nakent” i en sånn type setting, sjøl om den for så vidt er ganske “anstendig”.

(Måtte stå på en krakk for å få med hele meg på “selfien” for jeg har hengt speilet for høyt opp på veggen!)

 

Jeg brukte et sjal og en turkis tights til da jeg var i bryllupet.

Tightsen jeg hadde på meg da er utslitt og kassert, så her bruker jeg en svart tights og ei linjakke til!

Da synes jeg at jeg er både “anstendig” og nok pyntet til  f- eks et sommerbryllup!

(Men nå er jo ikke jeg noen sånn “Grand Galla” – type akkurat!)

 

Denne kjolen har jeg vist fram før, så dette er ikke et “Antrekks – innlegg” i den forstand.

Bildene er kun ment som en illustrasjon til temaet.

Jeg valgte forresten å droppe å ta et “Bar Mage” – bilde.

Ikke har jeg noe sånt antrekk heller – utenom bikini!

 

Sandalene er forresten nye – både fine og bekvemme, synes jeg!

 

 

 

21 kommentarer
    1. frodith: Ha-ha! Nei….I så fall måtte det ha vært et bilde fra stranda, men jeg tror neppe at jeg noen gang vil dele bikinibilder eller andre “bar mage – bilder” av meg sjøl (eller andre) på sosiale medier. Det blir litt for privat for min del! 🙂

    2. Ja her er jeg veldig enig med deg..jeg skjønner heller ikke vitsen med å “by seg” frem så veldig..som mange gjør! og er også enig i at uansett er det overgriperen som gjør noe feil..MEN noen bør tenke seg litt mer om før de går ut i visse antrekk..Men jeg tror ikke de ser det selv.. Flott kjole, og hele antrekket var veldig flott!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Nei, hvorfor skal vi “by oss frem” på en slik måte? Det unnskylder over hodet ikke at enkelte menn forgriper seg, men HVORFOR skal vi fremheve “Attributtene” så veldig???

    4. Ååå,, farsken.. og jeg som la ut bar mage i dagens innlegg 😛 riktignok i vann da 🙂 Og antrekket ditt var jo nydelig både med og uten tights. Jeg har ikke lest han du nevner sine innlegg. Men det bør jo være sånn at alle kan kle seg som de vil.. men det får jo være noen grenser da.. 🙂

    5. Dette er et vanskelig tema. Jeg er enig i det du skriver. Er det her vi må lære ungdommene hva som er lurt, hvilken tids/aldersepoke det er passende å kle seg på de forskjellige vis. Vi har alle et ansvar her. Så er det ungdommenes /tenåringenes utprøvende periode som de nødvendigvis må gå gjennom selv. Men det er nettopp det at de også skal behandler deretter. Barn/ungdom skal behandles som det. det er oss voksne som skal være rollemodeller og å sette grenser. Menn har et stort ansvar her i forhold til jenter. Om det ikke er ditt barn, har du allikevel ansvaret for å sette grenser ved usømmelig eller utfordrende oppførsel. For det er faktisk barn det er.
      Om deg, det er flotte farger til deg og du er flott kledd.

    6. dedicat: Takk! Du har jo lagt ut noen lettkledde bilder av deg sjøl før du – men så lenge det er i “naturlige omgivelser”, så må det vel tilgis! 😉

    7. Sonya Solvang: Ja, vi må snakke med ungdommene om det. Det handler jo mye om å følge trenden, og trenden er at man skal vise hud og være mest mulig “Dum og deilig” med utringing, minimalistiske kjoler, løsvipper og trutmunn……. kan det virke som…Dessverre…….

    8. Ja bar mage i et bryllup hadde vært å ta for hardt i. Men jeg synes ikke kjolen din behøvde tilbehør for å gå i et sommerbryllup. Jeg ville gått med den som den var, for jeg ser ikke noe usømmelig med den i det hele tatt. Og kjolen var veldig fin 🙂

    9. Kjersti Sandnes: Tusen takk! Det handler jo litt om hva man føler for (Så lenge det ikke er snakk om bar mage! ;)) I en mer uhøytidelig anledning kan jeg gjerne gå med kjolen slik den er. Når det er ekstra høytidelig vil jeg bruke tilbehør og dekke meg litt mer til. 🙂

    10. Husker jeg brukte lårkort i ungdommen..men var litt andre tider da, så tenkte ikke på det :)) Nå ville jeg nok tenkt meg om , for dessverre er det noen som ikke skjønner at det ikke betyr at jenter er “fritt vilt”…
      Men uansatt i vår alder passer det best å kle seg litt “tekkelig”, og som du viser kan en være riktig så fin for det :)) Gratulerer med fine nye sandaler også <3

    11. annebe: Tusen takk! Egentlig burde det ikke være aldersgrense på miniskjørt, men jeg føler som deg at jeg vil kle meg litt annerledes nå enn da jeg var 20-30. Jeg har faktsik brukt miniskjørt i senere tid, men da har det gjerne vært med en tunika over og ei litt kraftig strømpebukse og/eller en tights til! 🙂

    12. jeg er enig i att mange av dagens unge viser litt for mye bar hud på fest,og ellers også,nå har jeg to jenter som gjerne går slik kledd,serlig den ene av dem ) nytter ikke å si noe for dei er gamle nok til å bestemme selv,men bar mage ,nei der går grensen ute blandt folk.
      Likte veldig god den sommerkjolen din ) nå skal vi i bryllup neste lørdag,da blir det fotsid kjole etter brudens ønske )

    13. fruensvilje: Ja, har bruden spesielle ønsker så prøver man å etterkomme dem som gjest. (Hvis det ikke er at man skal gå med bar mage, da!);) Jeg hadde satt foten ned hvis dattera mi hadde villet gå i selskap sammen med meg og hatt bar mage. Tror for øvrig ikke hun kan tenke seg det, så jeg slipper nok å si fra! 😀

    14. Jeg synes antrekket ditt var flott både med og uten tights. Ellers liker også jeg tights under korte kjoler for jeg er ikke noe glad i å vise lårene mine, og sånne 3/4 lange tights med blondekant er så fint.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg