Je er gla’ je itte er kongelig………

 

Da Gubben og je vart skilt………

….vart det nok en del prat i bygda……….

Det er rart me’ det, når’n bor på et lite stælle………..

……..og attpåtel på en tå garda i bygda…….

 

Det blir “kaker attåt kaffen” tå slikt!

 

Men…….. det var itte EN ENESTE sjornalist som tok seg brye’ me’  å skrive om det……

Det kom itte så mye som en liten ‘nottis om det i “Ringsaker Blad”!

 

“Vi er bare mennesker vi også” – sier a’ Mærta……

Ja, visst er døm det!!

Onga døms er bære onger døm og……..

….men døm lyt tåle at det står om skilsmissa åt a’ mor og’n far på førstesia’ – både  i VG’n og i Dagbla’….

At det blir sli’in opp stort på TV……

…….og at “alle” har rætt tel å mene noe om a’ mor og’n far på sossiale medier!!

 

 

Det gikk bære itte lenger……for døm hell!

(Bildet har je sjølsagt støli på nettet………)

 

Jo, det følgjer me’ no’n priviliegier når’n er kongelig……

……men jammen følgjer det med en del anna og……..

……som itte er så svært!

 

Le’ a Mærtha og’n Ari og døtren’ døms væra i fre’!!

Vi kan synse og mene å mye vi vil…..

…….om døm………

…….og ekteskape’…….

…….og skilsmissa…….

 

…….heme i stua vår……..

 

Og så ler vi det bli’ me’ det!!!

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det er ikke bare bare å være kjent…sikkert like mange ulemper som fordeler..jeg misunner dem ikke :)) Blir fort snakk når folk går fra hverandre..men jeg liker ikke å “meske”meg med sånt…men man har jo sine tanker om det :)) Man burde i grunnen unne folk det beste <3<3

    2. Ja, jeg gidder ikke å mene så mye om det. Og det lille jeg mener holder jeg i stua mi 🙂 Og jeg tenker stakkar folk. Spesielt ungene som må ha det slått opp sånn.. Jeg elsker når du skriver på diAlekt forresten <3

    3. Så enig, så enig..vi kan mene og tro hva vi vil..men holde det for oss selv..Men det er jo noe å skrive om for journalister..så de hiver seg inn i dramaet.. Men det stilner nok snart..

    4. annebe: Nei, jeg tror absolutt ikke du er en typisk “Mesker”. Det finnes andre og bedre måte å gjøre seg bemerket på enn å fare med sladder! 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, “skandaler” krig og nød selger fortsatt bedre enn gladnyheter , dessverre. Ja, det stilner nok i løpet av kort tid. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg