Å nei…….. je ser så TJUKK ut!

 

I dag leste jeg et koselig innlegg……

…..om to bloggvenninner som hadde møttes og hatt det fint sammen!

 

Nå la jo jeg også ut et innlegg om et bloggvenninnetreff i går, så det var et lite sammenTREFF, faktisk…..

 

I det innlegget jeg leste i dag, nevner skribenten noe om en “magevalk”.

Den hadde hun redigert bort ved å klippe bildet ved midjen…….

 

Det var DA det slo meg :

Jeg tenkte litt i de samme baner da jeg så bildet av meg og Fruensvilje i stort format på pc’en.

“Guri Malla, der såg je tjukk, ut!”

Akkurat den dagen følte je meg hoven i kroppen.

Noen dager, særlig hvis det er varmt, har det lett for å bli slik.

Bildet var dessuten tatt fra en vinkel der de kraftige overarmene mine kom tydelig fram……..

 

…..og ved siden av meg sto Fruensvilje…….

…..så lekker og smekker som bare det!!

 

SO WHAT????!!!

 

Hvorfor i HULESTE skal jeg bry meg om at jeg ser litt “Boomsie Daisy” ut på det bildet????

Kjolen er vid og litt bumsete, men den er utrolig behagelig………

……..og den skjuler i alle fall mage – valken!

 

Kjære medsøstre : Hvorfor er det så viktig å skjule magevalken…..eller de runde overarmene?

Kan vi ikke bare være glade i oss sjøl slik vi er?

Visst har kroppen godt av at vi spiser sunt og trener…….

……men det er ikke FØRST og FREMST for utseendets skyld vi bør gjøre det!!!

 

Men……. jeg måtte liksom “rette opp litt” likevel da……

……..for liksom å bevise at det ikke er så gæli som det kan se ut for……

For i dag føler jeg meg lettere i kroppen…….

På med bukse og singlet som jeg ser mindre “Boomsie-Dailsy” ut i…….

Leppestift og passe stort smil……

Ingen sol å myse mot………

 

Så da ble det enda en typisk “Speil-selfie på badet” og et “Deiligdansen” – bilde av meg…..

…..dagen derpå!

(Bh- stroppene synes da, men det får da være måte på alt en skal passe på også!)

 

Men altså :

Jeg skal også være glad i og godta Karidansen……..

……når hun har vide, behagelige “bumseklær”…….

……er litt hoven i skrotten…….

……usminket og mysende!!

 

For det er det som er INNAFOR fasaden som er viktigst…….

…..samma søren hvor mye vi strever for å se “presentable” ut!

 

Kanskje har vi det litt for godt……..

 

…….når vi er så opptatte av bagateller som “bilringer”……

…….og “overarmsflesk”?

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. Jeg er ikke bare hoven i kroppen, jeg er tjukk 🙂 Liker ikke å være med på bilder, men gjør det av og til likevel 🙂 Vanskelig å godta de 40kg ene jeg drar på men vanskelig å få dem av også 🙂

    2. Hehe…. ler godt her nå! Tenker i samme baner når jeg ser meg sjøl på bilder….. men – jeg er jo glad og frisk og lykkelig, min kjære elsker nettopp meg….. so what – det er meg: rund i kanten og med grevinneheng! Jeg slår et slag for naturligheten…… klem <3

    3. Helt enig, man burde ikke tenke så mye på slikt…men velger jeg ut bilder selv legger jeg jo ut de jeg er mest fornøyd med :)) Fin både med vid kjole og mer slankende topp du :))
      Og osm du nevner , noen dager føler en seg mer vel enn andre dager :)) God natt :))

    4. Ha, ha, ha. Du såg ikke tjukk ut, og overarmene dine er FINE!
      Takke meg til litt hoven i kroppen… , i stedet for å vansmekte i dette ufyselige regnværet som vi er så velsignet ned dag ut og inn…..:)

    5. Jeg synes magevalken er utrolig sjarmerende. Og god å ta på. Alle damer får den etter de har fått barn. Den er nydelig!! Tenk på den som “battle scars”. Tyder bare på at dere damer har gjort jobben deres. Bær magevalken med stolthet!

    6. Hehe ja der fikk jeg der 🙂 Og jeg vet jo godt at jeg kunne lagt ut det bilde, for det hadde bare vært jeg som hadde sett valken antagelig. Men så er det gøy å lage en hel sak av det da, av akkurat hvordan jeg tenkte, for sånn er vi nå en gang satt sammen, vi gjør vårt beste for å ta oss best mulig ut, og er vår egen verste kritiker. Synes du så like fjong ut på begge bildene jeg, for jeg ser jo ikke det som du ser 🙂 Koselig at du møtte Fruens vilje, en flott dame det og 🙂

    7. Hei på du 🙂
      Ja vi er vår værste fiende når det gjelder kritikk.
      Jeg så på bildet i helhet og tenkte så koselig og fine dere er og heldige som møttes. Jeg vil også stikke innom deg ved anledning når jeg er på vei mot Oslo eller noe 🙂 Jeg tenkte aldri på formene…….. det som slo meg, karidansen, var at du er så fargeglad. Og du var aldeles flott på bildet – både du og fruensvilje.
      Ja, vi er harde mot oss selv og finner feil uansett…………….
      Og det flotte bildet av deg i dag – selfien – og like herlige farger i dag. Og de blondene på bh-en gjør det bare litt mere lekkert/feminint. Du er så fin så <3
      Vi er veldig opptatt av at ingen ting skal vises.
      Når jeg ser på andre som er dobbelt så store som meg og deg, og går rundt i thigts og korte skjørt og har det helt topp..............iallefall på utsiden ser det ut som de har det topp............. også er vi redd for en bilring........... ja slik er det med oss 🙂
      Vi får bare leve med vår egen selvkritikk - bare det ikke går på helsen løs.
      Stor klem til deg - flotte du !!!

    8. Både du og Fruensvilje ser så lekre ut atte 🙂 Så det er ingenting å kritisere seg selv for. Dere er FIIINE. Og Kjersti, med valken…hun har IKKE valker uansett. Men vi er kritiske når bildene skal legges ut noen ganger. Jeg bryr meg katta LIVE, men når jeg skal ut med et bilde liker jeg nok å prøve å ha LITT mindre av de STORE armene, selv om jeg vet de er der. Og heller ta en positur der de ser litt slankere ut, men SÅ farlig er det ikke, så jeg legger ut litt av hvert 🙂

    9. Mariann Sæther Tokle: Skjønner at du føler deg utilpass, men egentlig så burde det ikke være sånn. “Tjukk” har nærmest blitt et skjellsord, og kroppsidealet er å være slank og muskuløs. Så skjemmes vi da, hvis vi har litt ekstra (og det vi har henger og slenger litt……) Kjenner ei som nettopp har tatt slankeoperasjon. Det er drastisk, men hun var desperat tror jeg.

    10. Margrethe: På det første profilbildet du hadde da jeg begynte på blogg, så du litt sliten ut i fjeset. Jeg tenkte ikke egentlig over det da, men ser forskjell……. Nå ser du sunnere og gladere ut, så jeg tror både noen kilo i + og en grom kjæreste har gjort Frk Utifriluft veldig godt! Er en fornøyd med seg sjøl så har en mye bedre utstråling, og da gjør det ikke noe om en har litt “heng og valker”! 😀

    11. annebe: Ja, det varierer veldig. Noen ganger føler en seg tung i kroppen, andre dager lett og spretten, sjøl om vekta kanskej ikke varierer med mer enn en kg eller to. Ja, når du legger ut bilder av klær så er det jo naturlig at du legger ut de du synes er finest! 😀

    12. maiken: Takk! Her har vi hatt sol og regn om hverandre. Har skjønt at det har vært jevnt grått på vestlandet. Blir bra med en Sydentur til høsten da! 😀

    13. Anne Grethe: Takk! Nei, det er nok mest vi sjøl som leter etter feil. Jo mer tolerante vi er overfor oss sjøl, jo mer tolerante blir vi overfor andre! 🙂

    14. tanketromling: Jo, det er ikke så mye annet å gjøre. Jeg aksepterer at det er slik etter tre svangerskap. Så lenge man ikke trener “Støtt” eller er villig til å ta kosmetiske operasjoner, så må man godta at magen ikke er flat! 🙂

    15. Min matgale verden: Ja, hun er en flott dame. Jeg synes det er sjarmerende at du innrømmer at du har klippet bort magevalken, og jeg gjenkjente jo tankegangen. Men ,……jeg ble mer bevisst på at jeg også skal legge ut bilder der jeg ikke synes jeg ser så fjong ut, for det handler om å akseprere alt ved seg sjøl. (Forresten så HAR jeg også lagt ut “Stygge” bilder av meg før., men det har vært mest “Tullebilder”! )

    16. Etdiktomdagen: Tusen takk! Ja, jeg er fargeglad. Farger GJØR noe med meg – enten det gjelder klær eller interiør/natur! Du er sjølsagt velkommen til å hilse på hvis du kjører forbi. Bare gi meg et hint, så jeg ser om jeg har fri når du er i farta! 😀

    17. frodith: “Mye å ta ti’ mye å væra gla’ ti!” Nei, vi har vel ikke akkurat så veldig mye å klage over – verken du eller jeg. Klarer å være i jobb (det har jeg ikke alltid klart) og har det stort sett bra! Ikke alle som kan si det! Det er bare fjolleri-hurra alt det valke-tullet, men vi er nå en gang litt forfengelige! 😉

    18. Du er ikke tjukk da! Sterke armer og vid kjole kan gjøre at man ser litt fyldig ut. Jeg kjøpte meg nylig en ny kjole til en konfirmasjon vi skal i om tre uker, og samboeren lurte på om jeg hadde kjøpt meg omstendighetskjole. Haha, jeg er for gammel til sånt, men den er så behagelig å ha på og ikke beregnet til sånt heller. Blogger er jo noe hele verden kan lese, så jeg skjønner at man vil ta seg best mulig ut når man først legger ut bilder.

    19. Hanne Beate: Ha-ha, godt med en vid kjole i konfirmasjon. Der er det gjerne mye god mat og da slipper du at den strammer om du spiser en solid middag og dessert og kaker! Ja, man går jo ikke inn for å legge ut de “verste” bildene så fremt det ikke er et humoristisk bilde eller det passer til innholdet for øvrig! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg