Feil farve…….?

 

Karidansen er på et kjøpesenter.

Hun står utenfor en butikk der de selger vesker, sekker og kofferter…..

Om noen uker skal Karidansen på ferie.

Da er det kjekt å ha en liten ryggsekk som man kan ha med seg når man skal gå tur eller dra på stranda.

Den gamle sekken fra Biltema har snart gjort nytta si, så nå vil Karidansen ha noe solid og ordentlig!

Dama i butikken er hjelpsom og vennlig. Hun holder fram en sekk som er både praktisk og hendig……..og viser og forklarer.

 

Karidansen hører etter med et halvt øre…….

Hun VET nemlig at hun ikke skal ha den sekken……..

…..samme hvor praktisk og flott den er…….

Hun lurer bare på HVORDAN hun skal få sagt det……..

……..for det er litt flaut å innrømme GRUNNEN til at hun ikke vil ha den :
 

Den har nemlig………

……FEIL FARGE!!!!

Den er korallrød………

Så bestemmer Karidansen seg for å si det akkurat sånn det er :
 

“Har du dænna typen sekk i ei anna farva???”

“Nei, dessverre, dette er den siste jeg har igjen”, sier butikkdamen……..

 

Karidansen nøler litt :

– Det er feil farve på’n…….!

 

Damen kikker bort på Karidansen….

Så smiler hun lurt :

– Jeg ser det , sier hun.

 

Så får Karidansen se på noen andre sekker.

De er en del dyrere, men de er nok også av en enda bedre kvalitet.

Valget faller til slutt på denne :

 


 

Det er egentlig en skolesekk, men det er også en flott tursekk når man skal på dagstur!

 

Sekken er praktisk med mange lommer. Det fulgte også med regntrekk til den!

 

Den var tilbudspris på den. 200 kr i avslag, men den kostet fortsatt i overkant av 600,-

Likevel er det verdt det hvis den holder ei god stund.

 

I årenes løp har jeg hatt noen sekker som har kostet sånn ca mellom 79 kr og 149 kr. ……..

……..som bare har holdt i (sånn ca) en sesong……

Da blir det ikke så billig, lell!

 

Her er, for øvrig, den STORE tursekken min :

Du ser vel at den har “Riktig” farve….?

Den er litt mer turkis enn det som kommer fram på bildet…….

 

(Innlegget er ikke sponset!)

 

 

12 kommentarer
    1. Mariann: Regner med at de var rimeligere på Clas Olsson! Ble litt overrasket over farvevalget ditt : Trodde jo ganske sikkert at du ville ha LILLA sekk! 😉

    2. frodith: Ja, jeg gjorde jo det til slutt jeg også – for riktig farve er viktig for farveglade damer……men jeg er egentlig veldig “fornuftig” oppdratt! Hadd’n far sett detta så hadd’n riste på hue tå meg! 😉

    3. Fargen på sekk, bag eller veske er veldig viktig, og det spiller ikke noen rolle om den er fin ellers… Jeg er jo sånn selv, liker jeg ikke fargen må det være.

    4. FIn sekk du fikk kjøpt deg – og klart fargen teller 🙂
      Og den store tursekken matcher jo helt 🙂
      Spennende hvor du skal på tur da 🙂 Innland eller utland? Jeg skal til kreta til høsten sammen med moderen 🙂 slik mor-datter tur 🙂 Koselig det 🙂

    5. Etdiktomdagen: Det blir en tur til Hellas – nærmere bestemt Rhodos – med ei venninne. Den store tursekken har jeg hatt et par år, men jeg er fortsatt like turkis-elskende! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg