Jintekvæll!

 

Je har hatt jintekvæll her i kvæll……

Vi var tre jinter. Je hadde bedt fler, men det var itte alle det passte førr!

Vi hadde det i all’fall kosli’ vi tre som møttes.

Den ene venninna hadde me’ no’ åt meg :


Da je var åt a’ førr ei stønn sea, såg je at a’ hadde et sengesætt som var så fint!!

“Ååååå, dætta likte je!”, sa je.

Det vart sagt uten noen form førr baktanke………..

…….førr itte visste je at a’ hadde et sengeseætt tel –  som var måkent!

Men : Jammen hadd’a ti’i me’ det ene sættet åt meg!

En treng jo bære ett sætt når’n er alene og bære har ei enkeltseng å sova ti’!!

Har du SETT såååååå fint SÆTT før??

 

Vi lik’ å trekke orakelkort alle tre….

…..så da gjorde vi det…….

I kvæll tala vi (blant anna) på å som var viktig førr øss hvis vi sku’ ha kjærest……

(Vi er single alle tre, førr vi har fønni ut at DET er bæst førr øss slik det er nå!)

Og da måtte vi sjølsagt trekke romangsekort!

(For rommantiske – det er vi nå likkevæl!)


“The Romance Angels” kjentes riktig førr øss akkurat i kvæll……..

…….og alle tre syntes at kortet døm fekk passte bra ……slik det er nå!

 

 

Her står den ene venninna ved porten før a’ skar dra…….

Je syntes a’ var så fjong me’ hatt og hemsydd kjole på!

Kjolen har a’ sydd sjøl, og det er første gongen a’ har sydd en kjole!

Neimen itte dåli’, sier nå je!

 

Dænna dama har itte bil førr tia, men opprådd er a itte!


Ho har nemlig scooter!

 

Men…….en lyt ha på seg riktig antrekk når’n skar kjøre slik doning……

…..så da lyt finstasen pakkes bort!

…….i baggasjerommet…….

 

På me’ boblebukse, kjøresko og hjælm!

“Ha det , Karidansen!”


Kjærringa i farta…….

….og borte vart’a’!!

 

Je er så gla’ førr at je har slike venninner som dæssa to som var her i kvæll……..

Døm er så lævandes……allsidige….

…..og artige!

Vi kan være allvorlie’……. og vi kan le og grine sammen…….

….alt ættersom!!!

Det er slik det skar væra!!!
 

 

14 kommentarer
    1. Herlig 🙂 Har av og til misunnet dere jenter som har sånne venninne kvelder 🙂 Men nå har jeg ikke gjort noen alvorlige forsøk på å innføre en mannetradisjon på det der. Det kunne nok blitt en utfordring 🙂 Men flott å høre at du har sånne gode venner 🙂

    2. Hadde jeg hatt det sengesettet på senga, ville det nesten følt som om jeg la meg i ei blomstereng om sommeren :o)) Koselig med sånne venninnekvelder, pleier å ha det hver lørdag jeg og bestisen min. Da går skravel’n i taket og gamle minner blir som nye, hihih!

    3. Det er så koselig å lese, når du skriver på dialekta de. Hyggelig med venninne kvelder. håper du får en super dag, å hvis du har hatt bursdag i det siste, å jeg ikke har fått det med meg, så sier jeg , Gratulerer på etterskudd. 🙂

    4. dedicat: Menn har vel en litt annen “Form” – mer sånn Gutta Boys – ikke så mye fortrolige samtaler. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har fått, både sett fra utsiden og når jeg har partet med menn om det. 🙂 Kanskje det er derfor mange menn sliter mer etter samlivsbrudd (når bruddet ikke skyldes at de har gått fordi de har funnet en ny dame? )

    5. Vera Lynn: Jeg har ikke en bestis….jeg har flere som jeg regner som nære. Det er ikke så mange av dem, men jeg har 3- 4 stk som jeg kan prate veldig godt med! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg