Det er så viktig å SI det!

 

Ja noen ganger er det faktisk det!

 

Det er stadig unge mennesker som kommer og går på jobben…….

De starter gjerne i sommerjobb og så fortsetter de kanskje i en helgestilling……

……….for en periode……

Så blir de ferdige med utdannelsen……

…….og så får de seg jobb……

…….og så slutter de…..

 

I går var det en sånn dag……..

…..og jeg var den som hadde vakt sammen med hun som sluttet!

Det var ikke noe høytidelig avskjedsselskap……..

Hun hadde kjøpt friske jordbær og is så vi kunne kose oss litt ekstra ute på fellesarealet!

…….bare hun og jeg……….

…….og noen av de vi er ansatt for å bistå på ulike vis…….

 

Rett før hun dro, sa hun :

“Jeg synes det har vært så hyggelig å jobbe sammen med deg…..

Jeg føler at vi har fungert så godt sammen!!”

Det varmet veldig, og jeg gjengjeldte komplimentet…….

…….for jeg har også trivdes veldig godt med å jobbe sammen med henne!!

Men……….. jeg har nok ikke vært så flink til å SI det……

FOR  :

“Hun MERKER sikkert at jeg trives med å ha henne som kollega…..”

……..eller….???

 

Blid, samvittighetsfull, initiativrik og effektiv….det har hun vært.

Slett ikke redd for å ta i et tak, og dyktig til å se hva som bør gjøres!!

Det har glidd så godt når vi har jobbet sammen – og har den ene glemt noe, så har den andre husket på det. (Sånn stort sett i alle fall).


De som har ansatt henne er heldige!!

 

I årenes løp har jeg sagt farvel til flere kolleger…….

Noen ganger har det vært trist………

…….andre ganger har jeg, innerst inne, kjent på en liten (eller stor) lettelse!

Når jeg har følt det har vært vanskelig å jobbe sammen med et annet menneske, har jeg vekslet mellom motstridende følelser :

Enten vært fly forbannet på vedkommende……..

……eller begynt å tvile veldig på meg sjøl!

“Er det bare JEG som er heeeeelt umulig, eller?”

Ja, for jeg har jo også opplevd å få høre at jeg er “vanskelig”…….

……..det gjelder både på jobb og i privatlivet.

 

Ingen er komplette eller perfekte…..

………men det er fort gjort å henge seg opp i “feil”!

Derfor er det så viktig å gjøre slik som denne unge jenta gjorde :
 

SI det………

……..når det er noe positivt OGSÅ!!!!

 


Det kan også “sies” med blomster!

Denne dekorasjonen lagde jeg som en gave for noen år siden.

 

Jeg syntes den ble så fin at jeg måtte ta bilde av den før jeg ga den bort!

På den måten hadde jeg litt ekstra glede av den sjøl også!!

 

16 kommentarer

Siste innlegg