“Åååååå….da blir du skilt!”

 

I morgen er det bryllupsfest her!

Det er en festsal rett over leiligheten jeg bor i.

Jeg leier jo leilighet i et gammelt våningshus på en stor gard.

I slike hus var det vanlig at det ble bygget en stor sal i andre etasje.

 

Bryllupsforberedelsene har pågått for fullt i det siste.

Jeg har lånt bort spisestuestolene mine, så i morgen får de være med på bryllupsfest!!

(Det er vel tvilsomt om stolene er i stand til å skjønne hvilken ære som blir dem til del!)

 

I går kveld spurte husverten om jeg hadde lyst til å se bryllupsbordet, og det var jo koselig!

Bruden var ute og plukket blomster. Hun har sjøl laget brudebuketten og blomsterdekoren på bordene.

Det er flott, synes jeg!!

Det enkle og naturlige er ofte det beste……

Jeg knipset litt ute her i dag, før jeg dro på kveldsvakt……..


Hvitt og delikat. Får håpe værgudene er snille med bryllupsfolket i morgen!


Det runde bedet har fått en ekstra ansiktsløftning helt på tampen……..

 

 

Så til overskrifta……

Det hadde seg slik at eksen og jeg kjøpte de billigste ringene vi fant da vi skulle gifte oss. Han visste at han ikke kom til å bruke sin noe særlig på grunn av at han drev med mye “grovarbe”.

Da tenkte vi at det ikke var så farlig hva slags ringer vi hadde.

De vi valgte var enkle og ganske smale, og min var litt for stor……..

Vi brydde oss ikke om å koste på justering……..

 

Våren etter at vi giftet oss, skjedde dette :

Jeg hadde holdt på i hagen og i bedene…….

Noen timer etterpå oppdaget jeg at gifteringen hadde falt av…..

 

Da jeg kom på jobb neste dag, fortalte jeg det til kollegene mine…..

“Åååååå, da blir du skilt!”, sa den ene kollegen.

“Jeg mistet også gifteringen, og JEG ble skilt!!”

Nå vet jeg ikke akkurat om man skal tro på slikt……

…….men jeg fant aldri igjen ringen……

…….og skilt ble jeg…….

…..sjøl om det skjedde mange år senere!

 

Jeg håper at de to som gir hverandre sitt ja i morgen får mange gode år sammen……

……og at de får kjærligheten til å blomstre!!

 

21 kommentarer
    1. Så koselig det blir med bryllup i de omgivelsene..også tenk at dine stoler skal være med på festen…hehe…
      Aldri hørt det der om ringene..men ingen av oss har mistet sin..og vi er jo fortsatt gift..så da så:)) Men det hender jeg må lete etter den når jeg har tatt den av for å bake eller noe slikt .. God helg til deg <3

    2. annebe: Rundstykker med gullringer i skal visst være hardt for tenna! Ja, du og Gubben ser ut til å ha funnet oppskrifta som fungerer for et langt samliv! 😀

    3. det ser så nydelig ut i den hagen du har ) krysser fingrane for att det fine været er med dere ja ) og ja ,vi får håpe brudeparet får mange gode år sammen ))

    4. Margrethe: Ja, festen pågår over hodet mitt her nå! 😉 Har du ny ring? Har du giftet deg igjen eller er du “bare” forlovet? (Ja, jeg ER litt nysgjerrig, altså! ;):D

    5. tepausen.blogg.no: Nei, jeg er ikke invitert, for jeg er bare leieboer og har ikke så mye omgang med dem. Har dessuten bare bodd her i knappe to måneder! Så det blir ikke noe bryllupsinnlegg utover det jeg alt har skrevet! Og HADDE jeg vært gjest i et bryllup hadde jeg nok vært ganske forsiktig. Det er ikke alle som vil ha viktige livshendelser dokumentert på sosiale medier. Jeg har også noen grenser for hva jeg vil dele av både bilder og tekst sjøl om jeg har vært ganske åpen på enkelte områder … 🙂

    6. fruensvilje: Det er ikke min hage da…jeg bare leier ei leilighet her. Det er mange fordeler ved det. Jeg kan nyte synet uten å ha noe direkte ansvar – annet enn å rydde opp etter meg og unngå å ødelegge noe!:)

    7. Ok. Når det gjelder å ta bilder så er jeg alltid diskre. Jeg tar bilder av blomster eller noe annet som viser til hva jeg blogger om. Da skal det ikke så mye til uten at en offentlig gjør ting som de vil ha for seg selv.
      Ønsker deg en fin dag i morgen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg