Ho Vesle – Kari vår, mors peoner……og Humle – Brumle……..

 

Jeg har vært en tur hos mor……..

Da jeg var der, tok jeg bilde av noen av bildene som mor har i ett av albumene sine………..

Karidansen,  sommeren 1965 (to år gammel) myser mot fotografen……

(Som antagelig er storebror).

 

Jeg husker kjolen, og VET at jeg husker en del ting fra da jeg var to år.

Blant annet brakk jeg kravebenet…….

……men her er det sommer og sol………

……og mors peoner er på sitt vakreste!

 

 

Mor er fortsatt glad i blomster!

Her er Skaugum-begoniane som hun overvintrer og driver fram hver sommer.

Hun klipper ikke hele plenen……………

…….for :


“Humlen’ treng’ blomster å væra i………”

……..og her er det maaaaange prestekrager som humlene kan boltre seg i……….

 

Nede ved elva er det også blomster som Humle – Brumle kan kose seg i :


Jeg vet ikke om du kan se humlen i geitramsen her…….?

 

Det er i alle fall godt å sitte nede ved Glomma…….

Noen ganger ser vi kanskje ei andemor med ungeflokken sin……

I dag så vi en fisk som vaket!

 


 

14 kommentarer

Siste innlegg