Valgets kval…og dekorativ, deilig dessær……..

 

Je er fæl tel å “akkedere”….. : 

“Skar je ta dænna hell dænna….?Åkken blir finest?”

Tenkje……. gruble….fundere……..

Prøve seg fram……. og gjøra ommatt…….

 

Nå har je kømmi tel INNPAKNINGSFASA tå dekkorasjon’ je har laga……

Ja, førr je skar gi’n bort……

Skar je ta det GRØNNE silkepapiret hell det ROSA rundt papp – asken som dekkorasjon’ skar stå ti….

……..når je har rosa og gullfarve’ gavehyssing…..?

 

Døkk skar å slæppe å mene no’ om det , men det er LOV å mene å’n vil…

……HVIS døkk vil!

 

Det er er GRUNN tel at je itte vart blomsterdekoratør…….

En kan itte drive å akkedere slik når’n står i en blomsterforrætning…………

 

Da je hadde praksis mens je gikk på blomsterdekoratørlinja…….

…..sa ho som eide blomsterforrætningen :

“Det er nok INGEN dekorasjoner her i buttikken som det har vørti brukt mer ti’ på…..

…….enn døm du har laga!”

Hadde je hatt betalt førr timen, så hadde det itte gått an…….

 

Je kjæm hau den FØRSTE dekorasjon je laga førr salg :

I den brukte je iris (blå) og knalloransje nelliker som hovedblomster.

Det var en eldre kar som kjøft’n…..

Han sku ha ei gave åt kjærringa si……..

Je vart helt skjælven da je såg at’n kom i kassa me’n……

Tenkj at JE hadde laga noe som no’n ville kjøpe!!!

 

“Jeg la merke til denne med en gang!”, sa’n.

DET vart førr stærtt førr meg……..

Je vart så henrykt at je måtte flyge rætt på do!!

(Det var itte je som sto i kassa!)

 

 

Så tel dessærn…..

Det er ganske fint å laga porsjonsdessær i store vinglass!

Dænna her har je kost meg me’ i dag!!

Hermetiske aprikoser, kiwi, gresk yoghurt, rognebærgele, rips sjokoladesaus………

…….og en stælk tå en krydderurt på tøppen…..

……mmmmmmmmmmmm………….

 

 

10 kommentarer
    1. jeg ville gått for den rosa jeg hi hi ) men bare bga banda,for jeg er igrunnen en grønn person.
      Deserten frista,jammen fikk jeg også lyst på ) men no er det natta så det får bli en annen dag

    2. Vart desserten god? Den hørtes kjempegod ut.
      Det er ikke like lett å bestemme seg alltid. Må få høre hvilket papir du valgte…ikke helt enkel den der. Ble enig tilslutt med meg sjøl. Har gått for den rosa,,,,tror jeg :).
      Gjett om jeg skjønner det med å få solgt det en sjøl har laget, har erfaring med hjertebank :))).

    3. Leer,, nå beundret jeg faktisk mest din gjennomførte måte å skrive dialekt på 😀 Og apropos blomsterdekoratør.. så åpner Videregående skole her på stedet en ny linje innen det faget fra høsten,, “ska e spørr ræktorn om de har plass…. ?” 😀

    4. Så flott gave..rosa papir med rosa og gull syns jeg høres fint ut..og en nydelig og delikat dessert du har laget..nammm…Ha en god dag!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, dte ble rosa. det varbrorn min som skulle få den og han er ikke akkurat så rosa av seg, men det skulle jo passe til dekorasjonen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg