Innflytningsgave…….og bryllupsgave!

 

Nylig kom en “Gammel” venninne på besøk.

Nei, hun er ikke “gammel”…

Det er VENNSKAPET vårt som er gammelt, men langt fra “Utgått på dato”!

Det var første gangen hun kom på besøk etter at jeg flyttet hit, og hun syntes jeg hadde kommet til et nydelig sted……

…..og det HAR jeg.

Sjøl om jeg trolig ikke skal bo her så veldig lenge, så føles det ikke som en mellomstasjon, og jeg stresser ikke med å finne meg noe jeg kan kjøpe.

Akkurat nå er dette det riktige for meg!!

 

Se hva venninna mi hadde med i innflytningsgave!!

Dette er liksom oss to, da……. En brunette og en blondine……

….sjøl om det nok har kommet noe grå hår i både det blonde og det brune………

 

Brunetten på midten av 80-tallet…….

….og blondinen………

 

Bildene er tatt da vi reiste på venninnetur til Kristiansand  i 1987. Den gangen var vi ganske så ferske lærerspirer!

Og vennskapet har holdt!!!

Her en tegning som jeg tegnet for en tid tilbake –  i forbindelse med et innlegg der jeg skrev om vennskapet vårt…..

(Dette er også “Ungdomsbilder”, altså!)

 

Så lurer du kanskje på hvor BRYLLUPSGAVEN kommer inn?

Venninna mi og mannen hadde faktisk sølvbryllupsdag ganske nylig, men dette har ingen ting med den begivenheten å gjøre……

 

Jeg har imidlertid kjøpt en liten bryllupspresang i dag……..

Det blir nemlig bryllupsfest her i huset om ikke lenge……..

Bryllupsforberedelsene pågår for fullt.

Og…….. når jeg er “Nabokjerring”……

……så må jeg jo gi en liten oppmerksomhet til brudeparet, ikke sant??

Nå vet jeg ikke hva slags smak brudeparet har. Derfor kjøpte jeg noe som ikke trenger å stå framme, men noe som kan være både dekorativt og praktisk når det er i bruk…..

Jeg falt pladask for………


….en kakeboks med romantisk motiv!

Og da jeg satte kakeboksen på disken i butikken, hørte jeg at det skramlet inni den……

Voila!!


En kakeboks TIL –  inni den andre………!!

Synes disse boksene må være midt i blinken for et forelsket brudepar, jeg!

 

(Håper og tror at de ikke er klar over at jeg blogger, da…….

…..for da blir det jo ikke så VELDIG spennende å pakke opp gaven!!!!)

 

23 kommentarer

Siste innlegg