“Kvinnens plass er i heimen!”

 

Det  mente i alle fall han Harry fra Florø……….

….en gang på 90-tallet…….

Da Karidansen leste innlegget han hadde skrevet i avisen, trodde hun først at det var skrevet på fleip……

……men faktisk virket det ikke slik, heller……

 

Så Karidansen tok vare på innlegget, hun……..

……..og hengte det på oppslagstavla……

……..som hang inne på vaskerommet………

(Der hadde hun god anledning til å kikke på det, for når man har små barn i huset blir det mye klesvask!)

 

Avisutklippet ble også med på flyttesjauen i vår, men det fikk visst litt hard medfart……..

Heldigvis klarte jeg å redde stumpene!

Det er jeg glad for………

Jeg synes nemlig at det er underholdende lesning!!!

Harry hadde altså klare oppfatninger om hvordan man skulle få slutt på “Arbeidsløysa” og kriminaliteten i samfunnet…….

Kvinnene skulle tilbake til kjøkkenbenken, skulle de!

Ellers “stjal” de jo bare jobbene fra mannfolka!!

“Kvinner burde heller ikkje ha lov til å ta høgare utdanning, og i vidaregåande skule burde dei berre sleppe inn på husstell – helse og sosialfag. Ugifte kvinner og gifte kvinner utan omsorgsoppgåver heime burde kunne nyttast i vaskejobbar og stell av uføre og eldre som ikkje har pårørande som kan hjelpe dei!”

 

Innlegget avsluttes med følgende kraftsalve :

“Når kvinnene igjen blir økonomisk avhengige av mannen sin, vil også talet på skilsmisser gå ned!”

Jau, jau……….

 

Så…….

Kjære Medsøstre :

Vi må komme oss tilbake til kjøkkenbenken…….. der vi hører hjemme……

Vi bør være underdanige og umælende…..

……..og ikke minst være takknemlige om vi har en mann som er villig til å forsørge oss……..

 

Jeg har ingen mann til å forsørge meg……..

Jeg er nemlig blitt så umulig og vrang………..

……..at den mannen som vil ha meg……….

……..ikke er å oppdrive noe sted!

 

Vi kvinner bør vel egentlig ikke mene NOE om NOE SOM HELST……..

…….og i HVERT FALL ikke skrive blogginnlegg!!!

 

(Vi kan kanskje TIL NØD skrive innlegg om matlaging, rengjøring, barneoppdragelse og eldreomsorg…..)

 

 

 

22 kommentarer
    1. he he ,helt utrolig att et slikt innlegg har funnet sted i en avis ) tror jammen jeg ville spandert glass og ramme på den så den ikke forsvinner,for dette var nesten morsomt å lese hi hi

    2. Hehe, det skal ikke være enkelt nei. Men Harry har nok rett i at skilsmissene går ned om kvinnen blir økonomisk avhengig av mannen igjen. Da har man jo ikke noe valg 🙂

    3. Skal tro hvordan det gikk med Harry? Fikk han det bra??
      Fikk han den dama han ville ha?
      Sett det i glass og ramme, der passer det :)))))).
      Ikke rart verden går ad undas :).

    4. Ha, ha, ja jeg har jo også blitt så umulig og vrang at jeg vil bo alene og klare meg selv.
      Hadde vel blitt buret inne om jeg hadde levd for endel år tilbake…:)
      Tror at det er flere menn enn vi tror som tenker slik den dag i dag. Men de skulle gjerne fått min jobb, tror ikke det er så mange som hadde takket ja…:)

    5. Hmm, jo men jeg synes han tar opp noe viktig. Når kvinner klarer alt selv så blir jo vi menn overflødige. Og det er jo ikke noen god følelse.
      Dere har jo makt over oss. Fordi dere er så deilige. Men vi har ikke lenger noen makt over dere. Er det rettferdig da?

    6. Haha, helt hysterisk 🙂 Enda jeg trives aller best ved kjøkkenbenken og helst skulle blitt her hjemme, så blir man så inn i hampen provosert, enda det er skrevet for så lenge siden og av antagelig en mann som var blitt dypt såret av en kvinne 🙂

    7. Ja herligehet! Tenk å skrive sånn..Glad verden har gått videre..og vi kan bestemme litt over oss selv!! Skulle bare mangle!

    8. maiken: Ja, det finnes nok fortsatt menn som tenker slik, men Harry var ganske eksrem syntes jeg. Vi mennesker vil gjerne gjøre det behagelig for oss sjøl, og når vi mister “goder”, så reiser vi bust! Nattevaktjobb er hardt…….men hvis du mistrives veldig ……..prøver du å finne noe annet? 10 år til i en jobb man mistrives i er jo det jeg vil kalle “Dystre fremtidsutsikter”. Jeg har det ok i den jobben jeg har nå – for jeg har en del frihet. Jeg blir imidlertid litt skuffet over meg sjøl hvis jeg fortsetter i den i flere år til, for det er ikke en jobb der jeg kan ha særlig mye innflytelse – rett og slett fordi jeg ikke har den riktige utdannelsen for å kunne ha det. 🙂 Ellers har du nok rett i at det ikke er så mange menn som vil ha nattevaktjobb på et sjukehjem, så du sitter nok trygt! 🙂

    9. tanketromling: Hvorfor blir menn overflødige om kvinner klarer “alt” sjøl?? Et forhold som er basert på avhengighet og maktutøvelse er ikke et sunt forhold uansett hvem det er som “Sitter med makta”!!!
      I et sunt forhold ER partene sjølstendige, men de trives i hverandres selskap og utfyller hverandre på en GOD måte! Det er mitt syn på saken!

    10. Min matgale verden: Det er jo helt greit å stå ved kjøkkenbenken når man trives med det – uansett om man er kvinne eller mann! Jeg liker også å “kokkesere” litt! :DVi burde jo ikke la oss provosere av Harry – han er egentlig hjelpeløs, djupt såra og vonbroten…. tror jeg”En liten, forurettet gutt – forkledd som en voksen mann”. 😛

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, begge parter i et forhold skal ha rett til å bestemme over seg sjøl, samtidig som begge også må ta hensyn til den andre. 🙂

    12. Tenk at det finnes folk med slike meninger. Putt Harryboy i en mørk tunnel med hammer og spett slik “ekte mannfolk” gjorde før i tiden og slipp han ikke ut før han har hakket seg gjennom 😛

    13. litloo: Tror ikke Harryboy hadde det noe godt inni seg da han skrev dette innlegget en gang på 90 – tallet….Og når man ikke har det godt inni seg, da kan man få ganske bastante meninger, og nesten bli litt slem, faktisk! 😛

    14. Jeg trives egentlig veldig godt i jobben, og blir nok her til jeg går ut av arbeidslivet.
      Det har selvsagt med økonomi også å gjøre at jeg jobber natt, selv om jeg er et utpreget nattmenneske….
      Men du har et godt poeng, man skal trives med det man gjør, ikke bare holde ut.

    15. Ååååå hahahahaha…. nei, den der Harry-duden er nok på feil jorde! Det er nemlig et hell at vi kom oss ut og vekk fra kjøkkenbenken, så kan vi stå på egne bein når vi tilfeldigvis står helt aleine med ansvar og regninger og fy og f………. ut med Harry og inn med – litt røde strømper f.eks…….. <3

    16. Margrethe Hjertaas: Litt synd på sånne som Harry….Han hadde kanskje mistet noen “goder” og kjempet innbitt for å holde på sin “rett”……:P

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg