Frekke fugger’n!

 

Her om dagen mi fortælte venninna mi at a’ hadde ti’i stælken på et issalathue og sætt’n i jorda…….

……..og jammen hadde det kømmi nye blar på’n!

 

Dætta syntes je hørtes så int’resangt ut………

…….at je ville prøve je å!

 

De siste da’a har je vøri spent hør gong je har gått utpå trappa for å sjå om det har skjedd no’ me’ stælken min……..

 

I dag hadde det skjedd no’ me’n……

 

DÆTTA!!!


SØKK BORTE!!! (Det var bære att et SØKK ætter’n i potta!)

 

Je er omtrent sikker på at det er skjøra som har ti’in!

Frekke fugger’n!!

 

Je trur itte at a’ har eti’n opp……

Ho har nok bære kjede’ seg, og gjort det førr å væra ælkete og gørlei…..

 

Det er dåli gjort å ød’legge førr andre sjøl om’n kjeder seg, mener je!

 

Og som om itte DÆTTA var nok :

Åkken trur døkk fløg over hue på meg og dret på nævan min da je satt ute i dag?

SPLÆSJ, sa det!!

 

Nå har je itt’no’ bevis på det, førr je syntes det var så mottbyd’li at je vaske nævan min me’ en gong ætterpå…..

……men je tok et ÆTTERBILDE……..

…..slik førr syns skyld!


SLIK såg nævan min ut ÆTTER at je hadde vaske’ bort fuglemøkka!

 

Det siste som skjedde i dag, var att je itte fekk parkeringsplass da je sku feire St Hans på Domkirkodden.

Neimen om JE gadd å gå to kilometer for å få vørti me’ på St. Hans -moroa!!

Je reste hemmat je –  og sea så har je nå søtti her……..

…….helt alene…………..

 

FY SØREN førr en stuss’li’ dag…………

…….og ALT starte me’ dænna Frekke Fugger’n!!

 

 

 

9 kommentarer
    1. Uffameg,, det var da ikke måte på på en og samme dagen ,,, trøsteklemmer. Og jeg som er godvenn med sjura.. Den var sikkert bare ute etter oppmerksomhet. 😛 Og når jeg var på landsstevne for kor i Svolvær for et par uker siden,, fant noen måser på at 1500 korsangere var en ypperlig blink,, jeg berget meg,, men det var det mange som ikke gjorde… 😛

    2. Hei!
      Den frekke skjora altså!!!!!!!!!!!!
      Det var ikke bare EN ting som skulle skje deg i går, men hele TRE ting!!!
      Trasig med den skjora som tuller slik til ………………
      Kjedelig at du ikke fikk parkering og fikk vært med på jonsokke-feiringen……….
      Håper dagen i dag blir mye mye bedre enn dagen i går!!!!

    3. Uff, og uff..Det var jammen en frekk fugl!! også skite på deg agitt! Fy fuglen! hihih. Så synd du ikke fikk være med på morro da! men DET var ikke fuglen sin skyld! HA en god dag!

    4. Herlig innlegg, så godt formulert – koste meg over orda dine. Sjøl om det handla om stusslighet på flere nivå….så herlig leseropplevelse. Du har så orda i di makt.
      Ellers var innholdet slik en ikke ønsker…og fuglebærsj…asj!!! Skjønner du vaska det av tvert. Men det der med salaten var interessant…..men det må være slik salat med jord på…
      Trist at du ikke fikk med deg St,hans feiring – men sikkert greit å være hjemme også.

    5. He, he og fyttihelsikken”…:))) Bare skyld på skjora….
      Det er ikke en rev eller katt som har vært der da?
      Min sankthankveld var minst like begredelig. Jeg var på jobb og ble ” plaget” i 10 timer av en som kom ut to ganger i halvtimen for å lure på hvor arbeisklærne var, han skulle jo på jobb….:) Snakk om god arbeidsmoral…
      Men jeg fikk nå noen kroner for det….:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg