Karidansen skifter ham…….og blir askeblond…….

 

Karidansen står foran speilet med “morra-tryne” og tar “Før bilde”!


Sånn………..

 

På vaskemaskina står dette klart :


Hårfargemiddel og “Malerpensel”…….

 

Karidansen venter nemlig på at venninna hennes skal komme å klippe og farge håret hennes…….

Hårfargen er for øvrig kjøpt inn på Europris en gang da det var 40% på hårfarge……….

 

Når man kun betaler drøyt 80 kr. for hårfarge……..

……får det ikke hjelpe om man må skifte farge……

……fordi de ikke har den lyse man pleier å kjøpe……

 

“Kari  du skulle jo ha kjøpt flere pakker! Tenk hvor mye du hadde spart DA!”

….. sier venninna……

…….og flirer……

“Je vet jo itte om je lik farva” sier Karidansen.

Je kan gå me’ ei farve je itte lik i to måner….men itte i et HALVT ÅR!!!

 

ETT sted får da jammen grensa gå!!

Så til…….

……RESULTATET :
 

Her poserer Karidansen med ny hårfarge og i Desigual-kjolen som hun kjøpte i fjor, men som hun syntes hun var for tjukk til å ha da!

Nå passer’n!

Hva synes dere? Er det slik at “Blondes have more fun”, eller……….?

Kanskje jeg ble litt smartere (fikk høyere IQ)  nå………???

 

Planen er å slutte med hele fargestyret.

Denne farva er nok mer lik den farva jeg EGENTLIG har på håret……

…….nå etter at jeg ble “Godt voksen”.

 

Så får kanskje både askeblonde og gråe hår få leve sitt eget liv i åra framover…..?

 

25 kommentarer
    1. Det var kjempefint det da <3 Og så fin du var med kjolen også 🙂 Desigual er tingen 🙂 Jeg synes du kledde fargen jeg 🙂 på håret altså . Og godt når noen gjør det for deg også. 🙂 Så får man det jevnt <3

    2. Jeg syns du ble mye finere nå!! Nå fikk du litt glød i ansiktet også.. Du ble ikke så “hard” Så dette syns jeg du kledde!! jeg også har sluttet å farge, og lar det grå sakte mens sikkert overta..men var litt vanskelig helt til å begynne med..for det er ikke fint med lyse røtter..men nå begynner jeg også å nærme meg min vanlige hårfarge.. også så flott kjolen satt på deg! Heldige du som har gått ned…:-)

    3. oj, for en forandring! Det var veldig kledelig, men du er så fin med det helt blonde, er så naturlig for deg.
      jeg er mørk, var blond for ett år? siden. Og jeg farget det mørkt mest fordi jeg ville ha langt hår heller enn lys stripet som jeg hadde. For det forringet veldig kvaliteten på håret med all den fargingen.
      Ikke slutt med å farge før du er 80….:)

    4. god morgen ,jeg skal være helt ærlige med deg )) og da synes eg du kledde mye bedre den askeblonde fargen ) så du kan gjerne gå for den ja,det ville iallefall jeg gjort.
      Du var utrolig lekker og fin i kjolen også,da betyr dette att du også har krympet litt i månedenes løp ))

    5. Hei!
      Fine før og etter bilder og jeg va spent på hvordan farge det ble 😀
      Synes du fikk varme og glød på en annen måte, tilført ansiktet nå, med den lune hårfargen 🙂
      Og den desigual-kjolen var nydelig til deg 🙂
      Virkelig fin ble du nå selv om du var så flott før også 😀
      Ønsker deg en herlig lørdag 🙂
      Jeg ommøblerer litt her hjemme i dag – har kjpt noen nye gardiner til stua og får da infall og anfall om litt ommøblering. 😀
      klem

    6. fruensvilje: Tusen takk! Det er jo”ingen skam å snu”, men jeg tror min tilværelse som lyseblond definitivt er over. Ja, 3-4 kg er borte siden jul, og det er godt! Ikke minst er det lettere å knyte skoa, for det legger seg gjerne på magen når vi blir eldre. 😉 Har sett på bilder at du også har gått ned, men du har nå aldri vært veldig rund ut fra det jeg har sett! 🙂

    7. Siv Svanem: Tusen takk! “Natural Look” er vel det beste, men hver og en må gjøre som de føler for. Jeg vil slutte med farging nå, og dette er et ledd i den prosessen. 🙂

    8. maiken: Ha-ha, tror ikke jeg kommer til å høre på deg altså. den gargen vi har fra naturens side er jo den riktige, men det er moror å leke seg litt. Ellers har jeg tynt og fint nordisk hår, og jeg merker at den blekinga tar på håret. Det er en av grunnene til at jeg vil slutte med å behandle håret mitt. Det handler også om å godta meg sjøl slik jeg er på alle vis! 🙂

    9. Anne Grethe: Takk!! Det er litt “Trått” når “Midtrabatten” blir større og større. Det er ikke fint når det vokser ut og en er sånn “Hærta tå hørt”. Håper den fargen jeg har funnet nå er omtrent slik at det ikke blir så stort skille. Du er såpass ung ennå, at det ikke ser “rart” ut med brunt hår. Når man blir 60-70 så kan en veldig mørk farge fort bli litt “hard” til ansiktet. 🙂

    10. frodith: Takk! Ja, det var jo du som gjorde meg oppmerksom på Desigual. Jeg kikker stadig på nettet for å se om det er noe som faller i smak! Av og til er det gode tilbud også! Kjolen jeg har på meg her tar lite plass i en koffert og krøller heller ikke så mye, så den er ideell å pakke med seg på tur! 🙂 Ja, det er flott å ha noen til å hjelpe seg med klipp og farging. Jeg betaler henne for det, men det blir uansett bare 1/3 av det det koster å går til frisøren og få klipp/farge. 🙂 Skulle jeg ha gjort dette hos frisøren hadde jeg måttet betale ca 1300 kr! Kanskje dårlig gjort overfor frisøren, men……

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, det er ikke morsomt når det vokser ut. det ser litt stusselig og spraglete ut. Jeg har ikke mye grått ennå, men jeg vil ha tilbake min naturlige farge. 🙂

    12. Alt kler den smukke, og jeg syntes du var fin :o)) Jeg vet nå ikke om “blondes have more fun”, for jeg har hatt hårfarge i alle regnbuens farger, og jeg har hatt det like gøy i dem alle, knis!!

    13. Vera Lynn: Takk! Ja, du har en ganske så “Sprek” farge nå – og jammen er det love å leke seg! Jeg vil imidlertid gå for en mer naturlig farge nå – ikke minst fordi fargingen sliter på håret. 🙂

    14. Kledde begge fargene du…så du får variere alt ettersom hvilke farger som er på tilbud..hehe.. Fin med kjolen også :)) Jeg var helt lys før , men har blitt mer mellomblond med åra..nå tar jeg bare noen lysere striper av og til hos frisøren :)) Kos deg med lørdagskvelden, her blir det hjemmelaget pizza :))

    15. Helt enig med annebe…Om jeg får si det, du er flott i begge varianter…Ellers var jeg ikke helt klar over hvordan fargen askeblond er før nå, som du har anskueliggjort det. Min mor, som var frisør, brukte dette uttrykket uten at avkommet skjønte bæret. Han gikk så langt at han undersøkte fargene i askeskuffa og fant at den varierte alt etter brendeltypen i ovnen…
      Jaja, ha en fin dag…

    16. Magnus Alvheim: Takk!! 😀 Måtte vel bli forsker av ham vil jeg tro?? Jeg har tenkt at den fargen er litt kjedelig og “Kommunefarget”, men det handler jo også om å akseptere det som ER! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg