“Du TENKJER itte…..!!!”

 

DET har je fått høre n’on gonger…….

……tå mor mi…….

“Du tenkjer itte du, Kari”, sier a’.

Da har a’ vøri ganske oppgitt, altså!!!

 

……men det er itte helt sant…..

…..at je itte TENKJER……

Je tenkjer egent’li FRYKT’LI’ mye, je……..

 

Og da blir je helt fjern i blikket…………..

 

Je tenkjer og grubler……..

…..og kan ha lett for å BEKYMRE meg……

 

Da ser je omtrent slik ut :

Nesten litt SKRÆMT………

 

……men je har vørti mer bevisst på at je skar ta ting mer som døm kjæm…….

…… og jobbe me’ å væra mer avslappe’ tel det mæste!!

For : “Det er vondt å itte ha det godt!” …………. som’n Ludvig i FLåklypa sier…….

 

Mor mi har nok litt rætt likevæl…..

For det er itte støtt je tenkjer meg så vældi’ gøtt OM……..

……….hvis døkk skjønner?

 

Da je hadde ti’i dæssa selfisa, og sku’ sjå ætter åssen døm vart……..

……..la jeg merkje tel at je hadde en svart flekk på pekefinger’n……

Først trudde je at det hadde kømmi ei Fotogen Flue og sætt seg der……

……..men så kom je hau at jeg akkurat hadde fyrt opp i ovn, for det var smågrælet da je kom hemmat i frå jobb i dag……

 

Den svarte flekken var rett og slett SOT………

…….og så var je så opptatt me’ å få tel rikti’ uttrykk i fjese’…….

…….at je glømte å sjå ætter om resten tå meg var presangtabel……

.

Nei, det er itte støtt je tenkjer meg så gøtt OM…..

………men FY SØREN så mye je tenkjer!!

 

Åssen er det me’ deg, a?

Tenkjer DU mye???

 

 

10 kommentarer
    1. Hadde aldri lagt merke til den svarte flekken om du ikke sa det 😀
      Jeg tenker så det raser sagmugg ut av huet mitt av og til, men trenger ikke komme så mye lenger for det… 🙂 Ha en fin fin kveld <3

    2. Flink til å få til uttrykk på bilder, er vel skuespilleren i deg det :)) Ligna faktisk på ei flue den soten ja..hehe..
      Jeg tenker og bekymrer meg alt for mye, blir sliten av meg selv mange ganger :)) Sov godt :))

    3. he he den sotflekken la jeg ikke merke til før du nevnte det ) ikke alltid jeg tener heller nei,trodde eg hadde set på gulv varme på bade til 18+ så viser det seg i kveld att eg hadde sett på 30 + ,godt vi oppdaget det før natta

    4. Hei!
      Må flire!!! Jeg måtte rett og slett titte noen ganger på bildene dine for å se hva det var for en flekk du snakket om……………….. jeg så den ikke før DU sa det 😀 heheheheheeh
      Så fine var bilda av deg og tenkemodusen at den svarte flekken ikke var viktig nok til å bli lagt merke til. 🙂
      ja, jeg tenker også mye, og av og til tenker jeg ikke før jeg sier eller gjør noe……..
      Det er ikke alltid like morsomt men men………
      God kveld og natt til deg <3

    5. Nei, jeg tenker nok ikke så mye… Jeg er av den impulsive sorten, som handler og agerer før jeg tenker, så jeg burde nok tenke mer jeg!! Da hadde iallefall bankkontoen min vært mer glad i meg enn den er 😕

    6. Om du hadde sot eller ikke, det så jeg ikke, syns du fikk til disse uttrykka godt. Og så er det så herlig når du skriver på dialekt. Det blir lyd inni hodet mitt når jeg leser. Der tankene sitter :). Akkurat der liker jeg meg godt. Tenke tanker. Men om det blir så mye vettugt ut av det er en annen sak. Men at det er fryktelig mange tanker å tenke :)))).

    7. Å ja, jeg tenker så det knaker i mellom, på ting jeg ikke trengte å tenke på en gang. Morsomt med den sotflekken. Jeg så den ikke i det hele tatt, før du nevnte det! Jeg studerte bare uttrykket ditt! Sånn er vi mennesker. En kvise i unge dager kunne jo være så ille,men de andre så det ikke!!!!! Ha en vakker dag videre, og tenke, ja det må vi bare!

    8. hahaha..jeg så ikke flekken før du skrev det..hihi. Jeg tenker ALT for mye!! Skulle latt være å tenke så fælt..så hadde jeg sluppet å bekymre meg så mye..hihih. Men sånn er jeg..en tenkene person.. Ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg