Når tida er overmoden…….

 

Forandringer kan være skremmende……..

Sjøl om vi innerst inne vet at tida er OVERMODEN for å gjøre drastiske endringer i tilværelsen.

Det er noe trygt ved det vante…….

…..sjøl om det ikke kjennes greit i det hele tatt!

 

Hvor mange av oss er det som har blitt i forhold som for lengst har gått ut på dato…….

…..av frykt for konsekvensene hvis vi bryter ut???

 

Store deler av vennekretsen blir plutselig “borte”…..

Er det barn inne i bildet, blir de gjerne lei seg, sinte og frustrerte fordi mor og far ikke skal bo sammen mer……

Sinnet rettes gjerne mot den av foreldrene som tar valget om separasjon/skilsmisse……..

…..for det er som regel ikke slik at partene er 100% enige om at samlivsbrudd er den beste løsningen…….

 

“Hvorfor ble jeg der så lenge?”

Mange har nok stilt seg dette spørsmålet……

……..men det nytter lite å dvele ved det….

Gjort er gjort…….

………og når man endelig klarer å ta de store avgjørelsene………

……..enten det dreier seg om samlivsbrudd, jobbskifte eller flytting…….

………så er det lite framdrift i å se seg tilbake……..

 

Dette er noe jeg stadig må minne meg sjøl om……..

…….når jeg tar meg i å leve i fortida!

Jo, fortida har vært med på å forme meg…….

…….men jeg må ta med meg lærdommen……

…….og akseptere at det som har skjedd…….

…….det har skjedd!

 

Endringer kan være smertefulle…….men de kan også føre til mye godt…….

En ny vår –  og ny blomstring!

 

 

 

7 kommentarer
    1. Skjønner godt hva du snakker om. Avsluttede perioder er noe av de vanskeligste …Det er kanskje de periodene i livet mitt hvor jeg har grått litt innimellom…selv om jeg ALDRI gråter nesten.. Det er noe vemodig med historien…ting som ikke ER mer… Uansett om historien ikke nødvendigvis bare var bra..Stå på Kari, dette blir bra <3 Ligger masse fine løfter der framme, spennende greier. Og de GODE minnene bakover kan du ta med...og de dårlige...kan du bare slippe 🙂 God klem <3

    2. det er sant,livet går ikke alle tider på skinner,men det finnes et nytt håp ,en ny vår og den skal en huske på å nyte ) herlig hage da selv om den kun er til låns for en tid

    3. Så sant så sant..forandringer er skummelt! men noen ganger så blir det til det bedre! på en eller annen måte! 🙂 Men man må se fremover, og ikke bakover!

    4. Gjennom et langt liv har man vært med på et uttall av omstillinger og forandringer. Ikke minst i jobb sammenheng. 🙂 Jeg har hatt et åpent sinn for det aller meste. Men jeg skjønner at det ligger mye ”i veggene” i den prosessen du er inne i. 🙂 Lykke til

    5. Brudd fører alltid til noe nytt. Det har en pris og det har en belønning. Og når valget er gjort, det valget som måtte komme, må en være glad for at en kom dit….tenker jeg.

    6. Vi mennesker er ofte redd endring. Jeg måtte en runde innom der når jeg startet blifriskprosessen min. Jeg vet jo ikke hvem jeg er som frisk. Ikke vet de rundt meg det heller. Jeg var derfor litt redd. Jeg er ikke redd lenger men vet jeg må ta tiden til hjelp. Når man er redd, utsetter man jo ubevisst prosessene 🙂 Viktig at vi får anerkjenne det vi føler og ikke putter detvi skapet og nekte å se 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg