“Vi er ikke kjærester – vi er bare elskere…….”.

 

Det var en medstudent som en gang “forklarte” et forhold på en slik måte.

Det var ikke ei jeg hadde mye kontakt med…….

…..og Karidansen fikk “hakaslæpp”!

Jeg var jo ganske så troskyldig av meg, og i min verden hørtes sånt helt merkelig ut…….

 

Hvis man hadde sex…….

……..så var man vel kjærester, var man ikke??

 

EN gang i mitt liv har jeg vært på ei datingside…….

Den første kvelden jeg var inne på siden, var det, blant annet, en mann som gikk ganske så rett på sak :

Han ville ha seg ei elskerinne, og jeg fikk tilbudet! (Regner med at jeg ikke var den eneste!)

Jeg hadde ikke en gang lagt ut bilde av meg, så han var altså villig til å “ta meg usett”!

(For ordens skyld : Jeg avslo……)

 

I dag brukes uttrykket : “P…venner”. Da er man altså ikke kjærester, bare venner som har sex……

Det er helt greit det, hvis begge vil ha det sånn……

 

Jeg tenker imidlertid : Hvordan går det an å koble av følelsene på den måten?

 

For meg er det uaktuelt….

Det handler ikke om moralsk pekefinger………

Jeg føler bare ikke for det……

……men andre må få innrette seg som de vil…….

…. så lenge ikke jeg er involvert i det!!

 

Det må være litt sånn…..OGSÅ……

…….synes Karidansen! (Bildet er hentet fra nettet.)

 

 

19 kommentarer
    1. Det er som jeg pleier å si- man slutter ikke å være kåt bare fordi at man blir singel, da er det greit med en kompis, i stedet for å ta en vilt fremmed, eller å bli “kjæreste” med noen/”hvem som helst” fordi det liksom er det “rette” 😉
      Det finnes mange måter å ha sex på (for å bruke det fine ordet) og mange av de trenger man ikke følelser til 😉 ha ha

    2. Elin Slåen: Jeg syntes jeg måtte bruke det “Fine” ordet her. Ellers er man jo ikke nødvendigvis avhengig av å ha en partner om man er kåt, heller da? Men hudkontakt blir det jo dårlig med uten en partner. Jeg dømmer ingen – jeg føler bare ikke for det sjøl! 😉

    3. Nei, man er ikke nødvedigvis avhengig av en partner- kommer helt an på hva man liker og foretrekker kanskje 🙂 Jeg foretrekker ekte vare jeg da 😛

    4. Jeg er nok også der, men jeg som deg tenker at det er ikke min sak hva voksne mennesker driver med så lenge det er frivillig og de ikke skader noen andre.

    5. Er så enig med deg! Det må da være følelser med i bildet!! Men vet at mange har sånne P..venner.. og trives med det..men ikke noe for meg heller..Men så er jeg et følelses menneske! og får fort gode følelser for folk som kommer meg nærme..så det hadde nok aldri gått!

    6. jeg er helt enige med deg,et forhold kun for sex er ikke for meg,et forhold er jo så utrolig mye mer en det,og jeg vil ha hele pakka ikke bare en liten bit av den )

    7. For meg høres det ikke greit ut å rulle seg i sengehalmen med kompisene, uten at det skulle være noe mer. For meg er det må det være en, og han skal være den eneste…. Ellers får det væra gitt!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Sex blir på ett vis redusert til en “teknisk greie”. Jeg er vel fortsatt så
      naiv at jeg tenker at det er noe som foregår mellom to mennesker som er glade i hverandre/forelsket…..men vi er jo ulike…. og jeg sitter ikke med fasiten for andre:)

    9. Vera Lynn: Vi kan jo ha flere partnere gjennom livet, men ikke flere samtidig – i alle fall ikke jeg. Har jeg ingen kjæreste, så vil jeg heller ikke ha sex med noen. Så – ja, da får det væra!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg