Drømmekvinnen 10….eller…..?

 

I går la jeg ut et innlegg om å være “Schtøgg”……..

Nedenfor følger en liten “reprise” fra min oppstart som blogger……

……..og dette innlegget handler om noe av det samme…..

 

Da dette innlegget ble skrevet hadde jeg ikke blitt kjent med særlig mange her inne, så jeg regner med at det er “nytt” for de fleste av dere…..

Jeg kjenner at jeg blir sint bare jeg leser det…..

 

 

På en skala fra 1 til 10 : Her er “dommernes” poeng……..

 

Ei ung jente er ute på byen sammen med ei venninne. Hun har pyntet seg og lagt en diskret make-up. Hun er litt forsiktig og beskjeden av natur. En person som av de fleste trolig vil bli beskrevet som søt, naturlig og vennlig. 

Da de to jentene ankommer utestedet, kjøper de seg hver sin flaske brus og finner seg et bord. Praten går om løst og fast, og livet kjennes egentlig ganske bra akkurat der og da…..

Ved nabobordet sitter en høylytt guttegjeng. Her konsumeres det helt andre ting enn brus……..

Så skjer det – helt uten forvarsel: En av gutta reiser seg og setter kursen mot jentenes bord… Han stiller seg rett foran jenta og ser henne inn i øynene.

– Hei du!! Vi gutta har hatt en liten avstemning! På en skala fra 1 til 10 har vi blitt enige om at du er en typisk TREER!!

Det høres rungende, rå latter fra nabobordet, før budbringeren går tilbake og setter seg sammen med resten av “jurymedlemmene”…….

 

Da jeg gikk på lærerskolen, hadde vi en studentguide der alle studentene var avbildet. En gang noen av Hurragutta arrangerte privatfest, hadde de foretatt en aldri så liten “eksteriørbedømming” av alle oss jentene. Om de hadde holdt avstemningen for seg sjøl, så kunne det det vel for så vidt ha vært greit nok.

Det gjorde de i imidlertid ikke…… 

Jeg var langt fra av dem som kom best ut. På en skala fra 1-10 hadde jeg fått karakteren 4. Noen hadde visst ment at jeg var på vippen til en 5er, men totalt sett landet jeg altså til slutt på en 4er….

Under middels!!!


Ikke akkurat Drømmedama…..????? (Karidansen i student – tida.)

 

Det sved litt i en sårbar sjel –  som fra før av ikke hadde all verdens sjøltillit i forhold til det å ha “draget” på gutta. Det som gjorde at jeg ikke tok det altfor tungt, var at ingen av gutta i juryen var av den typen jeg kunne tenkt meg å ha som nære venner eller kjæreste. Så langt der i fra……..

Jeg ble eitrende sint da jeg hørte om jenta som hadde vært ute på byen!

Det er lett å sette seg inn i hvordan hun må ha følt seg der og da. Hva i all verden er det som gjør at noen kan tillate seg å gå bort til ei vilt fremmed jente og tråkke så stygt på henne??

De fleste har vel en og annen gang kjent på hevnlyst. “Det var DU som begynte – nå fikk du igjen!”

I dette tilfellet var det ikke det som lå til grunn. En intetanende, person, som ikke hadde gjort en flue fortred, fikk svi fordi en gjeng med ufyselige lømler hadde behov for å kjekke seg og få ut av seg en god porsjon gørr.

Mobbing heter det visst……

 

 

 

17 kommentarer
    1. Enkelte mennesker er rett og slett så ufyselig at jeg har nesten ikke ord.
      Jeg har skjelden blitt utsatt for mobbing, men som en stor person så har det nok kommet noen slengbemerkninger som har svidd. Nå er jeg en person med ekstremt mye temperament, og med litt alkohol innabords satt kommentarene tilbake ganske løst. Det fort stilt, og personen som hadde slengt med leppa trakk seg fort unna :o))

    2. Lurer jo på hva det er med folk som kommenterer så negativt om andre…både utifra dette og det forrige innlegget… sånne får man skikkelig lyst til å sette på plass altså..
      Jeg syns du er flott både før og nå…og det sier jeg ikke for å trøste deg altså..hehe…
      Heldigvis blir man litt mer avslappa til slike kommentarer som voksen….men det er aldri hyggelig … Ha en fortsatt fin dag <3

    3. For et skjønt bilde av deg!
      Mobbing er alltid grusomt, uansett i hvilke anledninger og fora det skjer.
      Jeg tenker ofte på nå, hvor ufattelig mye drit man kan bli utsatt for via allslags medier. Så en reportasje i går fr vg-tv, ang. facebook. Synes det er skremmende. Man trenger virkelig være hardhudet, eller beskytte seg på annen måte.

    4. Jeg husker jeg leste din opplevelse og sånne hendelser er bare så STYGGE. Jeg kjenner litt på det, for samme gjorde guttene i klassen , men da var vi 12 år, de vissste vel ikke bedre 🙁 Men at noen tror de kan tillate seg sånn er helt grusomt 🙁 Sinna blir jeg !!

    5. dette er ikke greit i det hele tatt ,men desverre finnes det nok noen slike ennå ( hva som gjør att noen oppfører seg slik er ikke lett å si,men jeg håper att slike en vakker dag får oppleve sin egen medisin

    6. Ja dette er rett og slett mobbing..kjenner jeg får vondt inne i hjertet!! Herlighet..så ufint..og slemt!! Men er nok masse sånt blant ungdom..og voksne..grrrr

    7. tepausen.blogg.no: Det er slikt man ikke bør bry seg om, men når man er ung og sårbar og har litt dårlig sjølfølelse….da svir det lell! I dag bryr jeg meg mindre om sånt, men jeg tror aldri at jeg vil klare å trekke på skuldrene og gi 100% blaffen om jeg får høre noe slikt! 🙂

    8. annebe: Det betyr ikke så mye når man blir voksen, men det er en uskikk å måle andre kun etter utseende. Vi bør evl egentlig ikke måle hverandre så mye på noen måte! 🙂

    9. Vera Lynn: Det er ufint å kommentere andres utseende på en negativ måte. Det har ingen hensikt. Noe annet er det hvis man er usikker på om man skal kjøpe et klesplagg og vil høre en annens mening. Da må man tåle å høre den andres syn vedrørende f.eks farge og snitt. 🙂

    10. frodith: Når 12-åringer gjør sånt, så bør de voksne ta tak (Hvis de får greie på at det skjer.)Episodene jeg nevner i blogginnlegget handlet om personer som (etter alderen å dømme) burde opptre laaaaangt mer voksent! 😛

    11. maiken: Det er akkurat som om det ikke finnes sperrer på noe lenger. Da sønnen min holdt 17.mai tale for ett år siden, sa han blant annet : “Vi lever i et en verden der mobbinga bare kan være et tastetrykk unna!” Det er sørgelig sant! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg