Bære ten (tærne) i gølvet………. hell høg kneføring??

 

Der je har fløtt inn nå……..

…… er det hændikæpp-do……..

 

Je treng itte slik do………

……… men je tar det je får……

Dessuten vet’n aldri :

ALLE kan få vondt i ryggen, og da kan det væra greit å ha handtak å støa seg på når’n skar oppatt!

 

Det er bære EN ting som er litt problematisk :

Sæte’ er så høgt at je itte får hele fotsålen’ neri gølvet!!

Je blir sittandes å “vagle” på doskåla………

……så je får vondt bakpå låra!

 

I slike tilfeller lyt’n være så oppfinnsom’n bæ’re kan……

Så da fann je fram PUFFEN min!


Da vart det mye likere å sitta der…….

 

……men je syntes je ville ha no’ anna……

Så da reste je tel Jula – buttikken på Hamar

Der såg je non fine, små skamler som var laga åt onger.

Det var skamler med både KATTEFJES, FROSKEFJES og BAMSEFJES…..

Je satte meg på en krakk, tok tå meg sandala, og “prøvesatt” med et kattefjes under bena……

 

Da kom det en ekspeditør :

“Du får passe deg nå, hell så sæl je ratt sandala dine!” – sa’n  mens’n flire åt meg……

“Je trur itte at dæssa sandala akkurat er så lettsolgte!”, sa je………

 

Så lurt’n på å je egent’li’ drev me……?

“Je har fløtt tel et stælle der dosæte’ er så høgt at je itte rekk neppå gølvet me’ bena…..forklarte je.

Han skjønte problemet…….

“Du kan itte ha en slik’n liten skammel der du nesten itte får plass åt bena, sa’n.

“Du lyt ha en orntli’ skammel!”

Så………

…… da endte je opp me’ ………


………dænna her……..

 

Nå har je prøvesøtti…………

Nå får je itte præss bakpå låra mer…….

…….men je sitt omtrent me’ knea oppunder haka……..

 

Døkk skjønner fell at Karidansen har litt tå hørt å stri me’ om dagen?!
 

 

22 kommentarer
    1. he he he ja nå måtte jeg flire litt ,vi bygger jo nytt bad helt fra grunnen av no ) og er snart kommet så langt att toalett og annen interiør skal bestillast og kjøpast,min mann lurte på om jeg hadde bestemt meg for toalett,vel jeg skrev i brosjyra TOALETT TYPE HØG ,kanskje det ikke er så lurt med type høg da ?

    2. ..hehe..vi har ganske høy do, men jeg har lange bein så det passer meg bra …:)) Kan du ikke bare ha et par sko med litt hæl stående ved doen og ta dem på før du setter deg…Bra du har litt å pusle med ja :)) God natt <3

    3. Kjekt med høy do ja, når man har vondt for å komme seg opp..men ja, man får vondt bak i låra.. Den skammelen så litt høy ut ja! Du må nok ha en barneskammel..og du skal jo ikke tråkke på den..så den skal jo ikke holde vekta di.. Gå tilbake og kjøp katteskammelen du.. hiihih. Skjønner at du har mye å gjøre om dagen ja.. hihih

    4. He, he, det skal ikke være enkelt :). Forelda mine har nettopp fått slikt i hus, har oppdaga det passer veldig fint sammen med dårlige knær, nesten som jeg ønska meg ett sjøl…..men satser på at det som ikke er bra kan bli bra.
      Men den krakken med kattebilde egna seg ikke den da? Den hørtes så søt ut.
      Hvordan går det forresten med pus i nytt hus??

    5. natheless: Bruker fortsatt puffen….den grønne er for høy. (Men jeg kan bruke den når jeg skal tørke støv på toppen av baderomsinnredningen! 😉

    6. BforB: Sønn og Svigerdatter har overtatt pusen. Det er ikke lov å ha kattepus i denne leiligheten. Litt vemodig å sette henne igjen, men det er nesten ingen utleiere som godtar husdyr virker
      det som. Kattekrakken hadde litt liten overflate, så jeg fikk ikke ordentlig plass til begge bena. Ja, det er unektelig noen fordeler med handicap – do, bare man finner en krakk som passer. 🙂

    7. Tusen takk for et innlegg som jeg ler slik av at jeg får vondt i magen og må dele det med halve slekta…:)
      Jeg trodde du hadde lange bein….?
      På jobb har de gjort en salig bommert med toalettene. Huset er ganske nytt-under 10 år. Og toalettene er så lave at pasientene nekter å sitte på dem….I alle fall de som ikke er ekte pygmeer…
      jeg forstår de så godt….:)

    8. maiken: Ja, ikke godt å føle at en sitter på gulvet, heller! Bra du hadde moro av innlegget! 😉 I headeren min ser du bilde av meg i helfigur. Jeg er ingen langbeint skjønnhet……men jeg er ikke utpreget stuttbeint heller!;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg