Ord via “Lillasjel”…..

 

I går ettermiddag var jeg sliten……

Når jeg har hatt helgevakt med jobbing fredag kveld, lørdag kveld og søndag morgen…..

…… er jeg nesten alltid litt ør i toppen når jeg kommer hjem på søndag ettermiddag!

Klokka 18 sloknet Karidansen i senga……

Hun skulle jo sjølsagt “Bære legga seg litt neppå”……

……men våknet ikke før klokka 23………

Da kan dere vel tenke dere hvor lett det var å sovne igjen….?

Så gikk jeg inn på bloggen min…….

…..og der fant jeg en gledelig overraskelse….

 

For noen dager siden spurte jeg om “Lillasjel”  ville “ta ned ord” til meg…..

…..og det hadde hun gjort!

Jeg leser ofte ordene hun tar ned til andre, for de taler som regel til meg også!

En gang tidligere har hun tatt ned ord til meg.

Disse delte hun på bloggen sin. (Med min tillatelse).

 

Denne gangen bestilte jeg time, og jeg fikk altså ordene “På Bakrommet” her på bloggen.

(Uttrykket “På Bakrommet” har jeg lånt av en annen bloggvenninne – nemlig  Frodith! Jeg synes det er så fint!)

 

Mariann Sæther Tokle

“Lillasjel” – eller  Mariann Sæther Tokle om du vil…….

 

Trykker du på linken nedenfor, kommer du inn på bloggen hennes……

Er du sikker på at det er dine tanker du tenker

 

Jeg vet ikke HVEM eller HVA som taler via Lillasjel…….

….men det er uvesentlig……..

Det er BUDSKAPET som er viktig – ikke AVSENDEREN!

Nå har jeg lyst til å dele ordene med dere …..kanskje de taler til flere enn meg?

De traff meg veldig….og tårene rant…….

 

Kjære Venn

Husk – det er viktig å sørge

Å sørge når det er over

Sørge over det som aldri ble

Som ikke ble som man håpet

Som ikke ble riktig, uansett hvor mye man strevde

Samme hvor mye man tålte

Samme hvor mye man måtte tie

 

Det er lov å sørge når en dør lukkes

Det er viktig å tillate det

Når man har sørget ferdig, kan man glede seg over de nye dørene som åpnes

Da kan man åpne dem i takknemlighet

Da kan man åpne dem med håp

Man kan starte livet på nytt

Litt fattigere inni seg, men samtidig mye rikere

 

Nærmere seg selv enn noen gang

Nærmere den man skal være

Viktig lærdom og erfaring er puttet i sekken

Men etter hvert vil den bli lettere å bære

Den vil føles verdifull på et vis

Den har og båret frukter

 

Man har fått stor rikdom i form av kommende generasjoner

av eget kjøtt og blod

Mye kan virke uforståelig

Mye kan virke uforsonlig – vanskelig å tilgi

Men tida vil være til hjelp

 

Så mange nye opplevelser banker på døra

Et helt annet liv

Et liv der man er fri til å være den man er

men husk å tillate deg å sørge

Hvis ikke vil du lagre det i kroppen din

Kroppen din vil minne deg på det i møte med nye mennesker

Det er ikke noe du ønsker

 

Du har funnet kraften din nå

Neste gang vil du vite

Du vil vite hvem du skal stole på

Du vil vite hvem du skal la gå

Kroppen din vil si fra

Ekte eller falsk – du vil vite det

 

Gå ikke ut i verden og vær redd for å møte nye medmennesker

Prøv å ha tillit til deg selv

Tillit til at du vil treffe de du er ment for å treffe

Ut på tur med nytt innhold i sekken

 

Det blir mange fine opplevelser i tida som kommer

All lykke til

Stol på deg selv og din intuisjon

Nyt livet

Vær glad i deg selv og den du er

Du har mange rundt deg som er glad i deg

 

 

Jeg har snakket med Lillasjel i telefonen….

Kanskje treffes vi en gang?

Jeg tror det!!

Hun er ei herlig dame……

…..rett fram og liketil!!

Jeg er glad for at hun våger å stå fram med sine evner!

Det krever mot!!

 

 

(Bildet av “Lillasjel” har jeg “stjålet” fra bloggen hennes. De øvrige bildene er mine!)

 

 

10 kommentarer
    1. Ja, akkurat de ordene der kunne jeg godt assosiere med meg selv også, og det kaoset jeg selv har dratt rundt på. Men kjenner det godt igjen på deg også Kari. Og alt som du holder på med nå om dagen. Det var vakre ord, som passet perfekt 🙂
      Jeg håper du får en fin dag, selv om nattesøvnen kanskje ikke ble den beste etter at du sovnet så tidlig. Selv har jeg hatt en dårlig natt med mye mareritt. Så dagen er foreløpig tung. Men håper den kommer seg etterhvert 🙂
      Klem <3

    2. Rørende vakkert 🙂 Jeg har et åpent sinn for alt vi ikke kan forklare mellom himmel og jord, selv om jeg ikke har oppsøkt noen på ene eller andre måten som har sånne evner. 🙂 Jeg må ta meg tid en dag og studere bloggen til Lillasjel 🙂

    3. Et nydelig innlegg! Så fint du deler. Jeg leser også innleggene hennes, og det er som man blir truffet i både magen og hjertet av og til….
      Jeg synes også det er både fint og modig at hun står frem med evnene sine.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg