Je har vøri me’ i Grand Prix!!

 

Det var i 1985…..

Det samme året som Bobbysocks vant med “La det Swinge!”

Jeg kom ikke til finalen…….

Sjøl om det “bare” dreide seg om Grand Prix……….

 

 

……..på Elverum Lærerhøgskole!

 


Hefte med alle sangene…..(Jeg fant det igjen midt i rydde/flyttesjauen!)

 

Jeg tok halvårsenhet i musikk det året!

Musikklærerne var noen kreative sjeler!

En av oppgavene vi fikk var å skrive tekst og melodi til en “Grand prix”- låt!

Det er første (og foreløpig siste gang)  jeg har skrevet BÅDE melodien og teksten til en sang!!

 

Jeg har alltid likt å skrive tekster……..

….men jeg slet med melodiskrivinga!!

Til slutt ble det en “Revylignende sak” ut av det. 

Teksten handlet om……..

 

…….SLANKING!!

 

Det var ei i musikk –  klassa som var så flink til å skrive pene bokstaver og noter……

Derfor fikk hun i oppdrag å renskrive alle tekstene…….

Om Karidansen skulle ha gjort det, hadde det IKKE sett slik ut!!

Her er teksten i et noe tydeligere format :

 

SLANKEEKSPERTISE

Hvis du vil nå den store lykken må du vokte deg :

La ikke godterier fylle dine fat!

La heller slanke – ekspertisen vår få råde deg,

og da er ganske enkelt stikkordet…..

 

……SALAT!!

 

Refr.: 


Så vi lar bilen stå, ut og gå,

DET er tingen, pust dypt inn, kjenn du er i form!

For husk at rett og rank, sunn og slank

DET blir ingen, uten at viljen er enorm!

 

 

Du synes kanskje at vår rådgivning er altfor streng?

Du klager over svimmelhet og støle lår?

Nei, kutt nå ut slikt prat,

bli heller med på vårt refreng,

og du får “Venusmål” i løpet av et år!

 

Refr.

 

Vel……….

…….jeg tror ikke at jeg blir hyret inn som “Låtskriver”….

…….om noen av “De store” innenfor musikkbransjen leser dette……..!

 

 

 

13 kommentarer
    1. Kult…artig tekst men hadde kanskje virka lit rart å representere Norge med den i det “virkelige” Grand prix..hehe…
      Artig å skrive tekster, gjorde det ofte til bursdager og fester før .. men lenge siden nå.. :)))

    2. Syns det var skikkelig fint jeg!! Flott sang! Men for en oppgave..ja det er ikke lett å skrive låt! og noter!! hihih. Er morro å ha nå da..:-)

    3. Ha-ha, herlig, morsomt å finne igjen sånt. Jeg hadde kvartårsenhet i musikk 😉 Også var jeg revysjef for studentrevyen i Alta siste året mitt 😀

    4. annebe: Den hadde i alle fall skilt seg ut! Jeg synes det er terapi i å skrive rim og regler. Noen ganger når det har vært “festlig lag” og jeg har følt at jeg må skrive har jeg tenkt : “Nå får jeg ikke til!” Men ….så har det plutselig løsnet likevel! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg