“Je får fell vente litt me’ å ta ner gardinen’, ve………..

 

….for ellers blir det så UTRIV’LI’ her??”

 

Det sa jeg til meg sjøl for et par dager siden………

…..men nå har jeg tatt ned gardinene både i stua og på kjøkkenet!

Jeg skjønte plutselig at tida var inne……

 

Fram til i går hadde jeg nemlig (stort sett) bare ryddet og pakket bort det som har vært INNE i skap og skuffer…..

…..og da SYNTES det jo ikke så godt at oppbruddets time begynte å nærme seg.

“Utsettelsestrategier og Fornektelse”……..kan man vel kalle det!!

 

Så da fant jeg altså ut at det var på tide å ta Tyren ved Hornene og TÅLE at det ble “utriv’li'” her!

Det er nemlig en del av løsrivelsesprosessen!

Jo mindre trivelig det blir her, jo mindre “Hjemme” føles det!

 

Et hus er jo bare et nokså upersonlig skall……..

…….når du fjerner tingene dine,………

…….som har satt DITT personlige preg på det!

 

Stuegardinene er borte……men messingpynten står der fortsatt….litt hulter til bulter…..

 

I dag hadde jeg med meg ei venninne som hjalp meg med å henge opp gardinstenger i leiligheten jeg skal flytte inn i.

Jeg tok med meg det første lasset med dekketøy i samme slengen!

 

Det blir rart å flytte…….

….…..men godt også…….

 

En ny begynnelse for Karidansen!

 

Jeg kommer nok hit på besøk en gang i blant ……..

…..men jeg skal aldri bo her mer…….

 

Mjøsutsikt ved flaggstanga….

….men Karidansen myser mot kveldssola og kameraet i stedet!

(Venninna mi har knipset dette bildet!)

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Blir nok både rart og fint det her..og når gardinene er tatt ned er det skikkelig på “alvor” :)) Så bra du har litt hjelp av ei venninne til å komme på plass i ny leilighet …Alle gode ønsker for veien videre 🙂 Og du kler rosa veldig godt syns jeg 🙂 God natt og fin morgendag :))

    2. Ja det blir fort tomt og nakent uten gardiner! Men det må nok gå den veien ja.. 🙂 Lykke til!

    3. Ja det er noe med det, der en har bodd lenger enn lenge…… Løsrivelse……..
      Nydelig bilde av deg, karidansen 🙂 Skulle si det på innlegget med “vranga” men glemte det da 🙂
      Det er fint ved mjøsa.
      Jeg savner østlandet av og til 🙂
      Ønsker deg en flott dag!

    4. Ja, nå er det gjort. Nå har du tatt ned gardinene, og flyttefølelsen har for alvor tatt grep. Spennende. Og blir godt for deg med en ny start <3
      Jeg følger ivrig med her nå 😉

    5. Så fint bilde av deg da ved flaggstanga. Nå ble det sommer på bloggen din! Nei, det er ikke trivelig å pakke ned, men det er jo en prosess. Du får det nok supert dit du skal og alle ting du er glad i følger jo med. Lykke til med fortsettelsen! 🙂

    6. Eva: Ja, bare jeg blir ferdig med flyttesjauen, så skal det bli greit tror jeg. Leiligheten ligger idyllisk til, og det er greit å leie en periode synes jeg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg