Feilkonstruert Flatnasagræv…..?

 

Når jeg snakker med mora mi i mobiltelefonen (Eller med noen andre jeg vet jeg komme til å snakke lenge med)……

……så plugger jeg i øreproppene……

……. for ellers begynner hodet mitt å koke på den sida der jeg holder mobilen!

Men………. jeg har et problem……..

Karidansen :  – Øreproppa bære sklir tur. Je har så trånge øreganger……..

Je trur je er feilkonstruert i frå nattur’n si sie’…….

Mor : – Nei, det er du itte…….

‘Nattur’n er riktig……

……….men vi er itte laga for at vi skar gå med propper i øra!!!!

AHA……..

…..DER fekk a’ sagt det!

SLIK er det faktisk……….

 


Sideselfie…….Øra mine er HELT slik døm SKAR væra….DET sier mor mi!!!

 

Mor har ben i nesa……..

….. både rent bokstavelig……..

……og i overført betydning.

Hun er utstyrt med en krum, og ganske markant, nese!

Denne neseformen har ikke gått i arv til noen av oss tre unga……

 

Da mor fikk se de nyfødte nurkene sine……

…….ble hun like forundret HVER gang :

Der nesen skulle være……….

…..var det nemlig bare……..

…..en bitteliten forhøyning med to mikroskopiske hull i…….

 

Nå er det vel ingen babyer som har STORE neser……

…….men vi tre søsknene lå nok godt under gjennomsnittet med hensyn til nesestørrelse!

Jeg kan trykke nesen min ganske flat………

 

Så jeg er i alle fall ikke noe “Spissnåsågræv”…..

…..sjøl om noen sikkert vil påstå at………..

…..jeg er “Litt tå et Græv” !

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Ja du må ikke si til den eldre generasjon, og ihvertfall ikke sin mor, at man ikke er skapt riktig!! For DET er man! og det er nok helt riktig i ditt tilfelle!! hihihi. HELT perfekt i din mors øyne! og DA er det perfekt! Var flott bildet av deg! God kveld til deg!

    2. Jeg syntes da du har en søt nese jeg…. Den ser da sånn ut på profilbildet ditt 😊 De fleste av oss har vel fått den nåsån som passer til fjeset vårt. Noen får en noe større, og faren min som var en ekte Romedøl hadde en ekte pottitnåså, men han kledde den han 😁

    3. Øregangene våre er jo helt ulike de og jeg tror ingen har to helt prikk like øreganger på begge sider av hodet. ? Hadde vi hatt like øreganger så hadde det vært enkelt når det gjaldt å skaffe seg høreapparat men da må det jo støpes form i begge ører som det lages av. Sånn er det med propper også og det er mange som har smale øreganger…. kanskje noen har så store at de har problemer med at de sklir ut?

    4. Vera Lynn: Takk! Romedal er ikke så langt fra dit jeg flytter nå. Ja, det er ikke mer enn 30-40 minutters kjøretur herfra heller! “Vær glad i den nasen du har” heter det i en sang. Klager ikke jeg, men det er lov å tøyse litt! 😉

    5. tepausen.blogg.no: Håper jeg kan klare meg uten hørapparat. Jeg synes det er så ubehagelig å ha noe i ørene, men må man så må man! Det er i alle fall bra at det finnes sånne hjelpemidler når hørselen svikter! 😀

    6. Hehehe nei vi hadde nok vært fødd med plugger til å proppe i ørene om vi skulle hatt det 😀
      Hehehe flatnasagræv 😀 Jeg har oppstoppernase!!!! Og har alltid ønsket meg bein flott nese. Men, man skal være glad man har den nesen man har 😀
      Jeg bruker propper når jeg trener, av og til….. men de er ikke så behagelige så jeg lurer påå investere meg i slike som en setter på hodet 🙂
      Du er flott som du er og moren din har helt rett 🙂 Herlige bilder!

    7. Godt poeng med øreproppene- og hodet mitt også koker av å snakke i telefonen, men jeg orker ikke ha propper i ørene for lenge heller 🙂
      Selv mangler jeg skuldre til å kunne bære vesker og sekker og slikt 😛 ha ha

    8. Du er en morsom dame da! Nesegrev og øreproblemer! Tror du må sette på høytaler på telefonen, så slipper du de dumme proppene! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg