Om flyttelass, husdrømmer…..og andre drømmer!

 

Jeg har vært på loppemarked igjen i dag….

……som selger!

TRE esker med saker og ting, ble til TO esker da jeg skulle hjem.

Man blir ikke rik av sånt.

Dagens fortjeneste var på ca 300 kr…….

…… men jeg har ikke som mål å bli rik av det heller

Det er bare moro å få noen kroner for det i stedet for å levere alt på bruktbutikken!

 

Neste gang jeg står på flyttefot…..

Skal det bli MYE mindre å sortere og rydde i !!

DET er i alle fall sikkert……

 

Når man har bodd på samme plassen i 27 år……

……så er det ganske mye jobb når man skal “lea på seg”……..

En må være ganske hard med seg sjøl når en flytter fra 240 kvadrat…….

……til ca 80 kvadrat………

 


En brøkdel av flyttelasset….enda jeg har vært streng med meg sjøl!!

 

Sjølsagt er 80 kvadrat mer enn nok for en person….

…..men det blir en overgang.

 

Det blir deilig at det blir færre rom å gjøre rent…..

….og jeg ønsker å ha det så oversiktlig og ryddig som mulig.

 

Om det blir noe av Husbyggerdrømmen min, så vil jeg få noe mer plass igjen etter hvert………

 

Jeg har jo noen drømmer om å kunne jobbe delvis sjølstendig……

…….på ulike vis…..

Da kan jeg kanskje bruke loftstua og det ene soverommet på loftet til det……..

…….når jeg får bygd huset mitt, altså……..??

 

“Huset mitt” mot vest – en miks av to hustyper som mora mi har tegnet om og fikset på…..

……..og husfimaet har laget en “spesialtegning” med utgangspunkt i det……

 

Det ser jo KJEMPESTORT ut………men det er en grunnflate på noenognitti  kvadrat + loft!

 

Ikke vet jeg om det blir aktuelt…….

……..for kanskje finner jeg etter hvert ut at jeg heller vil kjøpe et lite rekkehus….

……..eller ei lita leilighet……

……..eller kanskje leie i flere år……??

Hvis jeg velger det siste, så binder jeg meg ikke til ett bestemt sted!

FRIHET betyr mye for meg nå…….

………for jeg har absolutt kjent på det motsatte!

 

Dette er ikke tida for de store avgjørelsene………

DE tok jeg for ett år siden, da jeg bestemte meg for at jeg ønsket å fremskynde gardsoverdragelsen…….

…….og DET var en viktig og riktig avgjørelse!

 

Jeg har lyst til å jobbe med mennesker og kommunikasjon………

………i en eller annen form…..

………enten det blir på “hjemmebane”……

………eller “bortebane”……..

……..eller begge deler??

 

Kanskje jeg gjør noe ut av drømmen min…….

….om å skrive en roman….?

Eller……..

…….. reise til fjerne himmelstrøk??

Ikke godt å vite hva denne Kjerringa kan finne på!!

 

MEN : Akkurat nå er det flytting som står for døra!!

I løpet av mai er jeg trolig på plass i en leid leilighet!

 

SÅNN!!

DER kom jeg meg visst ned på jorda igjen!!

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det blir fint i leid også 🙂 Og deilig med litt lite også, mindre å gjøre rent 😀 Har ikke du en junior også? Plass til han eller? Eller er han senior nå? 😀 Spennende dette, du får det fint tror jeg 🙂

    2. frodith: Junior blir igjen hos faren sin. Dessuten skal han bo litt “på hybel” på rommet sitt her, mens storebror og samboer pusser opp kjøkkenet. De flytter ikke inn her helt med det første. Junior er 17 år og snart voksen, og både han og mor har bare godt av å slippe taket nå! 😉 Jeg flytter bare 30-40 minutters kjøretur unna, så jeg forsvinner ikke ut av livet hans av den grunn! 😀

    3. så spennende! så mye planer, og drømmer! Ja det er vanskelig å tenke hva som er best..leie, eller eie! ihvertfall om man vil reise, og ikke bli fastbundet! Men dette kan du jo bruke tid på.. Lykke til! Blir deilig med mindre å “rote på” (som jeg sier her hjemme) Skulle gjerne hatt noe mindre..men vi har så billig hus at vi får ikke mindre mer sentralt for det vi selger for.. så vi blir her! tror jeg..

    4. Dette blir fint. Du får ryddet i sakene, og i tankene samtidig. Drømmene følger med deg videre. Det skal jammen bli spennende å følge deg videre for oss også! Ha en fin kveld og lykke til med fortsettelsen! 🙂

    5. Det kan jammen være godt å rydde å kvitte seg med, selv om man ikke skal flytte på seg også. Jeg skulle ha vært i kjelleren i dag å ryddet i et par boder, men så ble det så fint vær at jeg ble sittende på balkongen å kose meg med en god bok i stedet…. Når jeg først får ryddet går det som er OK til Fretex og resten til gjenvinning…

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Leiligheter er blitt forholdsvis dyre! Om en selger et stort hus “Ute på bygda”, så får en kanskje ikke igjen såpass at en kan kjøpe en leilighet i mer sentrale områder. Det har vel noe med “Eldrebølgen” å gjøre…. 😉 Ellers er det fordeler og ulemper med både hus og leilighet; og å eie eller leie. Alt til sin tid, og akkurat nå er det greit for meg å leie! 🙂

    7. Vera Lynn: Det er balsam for sjela når man har fått ryddet opp! Jeg trenger å bli mer bevisst på hva jeg kjøper inn! Jeg har nok ikke vært av “De verste” på handlefronten, men jammen er det mye i skuffer og skap her! 😉 På en dag som denne er det lov å sitte på balkongen og kose seg med en god bok. Rydding innendørs funker like bra på en regnværsdag! 🙂

    8. Det blir godt å komme på plass, selv om det blir i leid leilighet til å begynne med. Håper og tror at du ender opp med et lite hus. Men tenk nå på at det bør være på ett plan? Jeg er veldig bestemt på det. Jeg er så lei av trapper, og det er en god grunn til at jeg kommer til å flytte på meg om ikke så mange år? Kanskje før, jeg følger med i markedet.
      80 kv. er veldig passe. Vi bodde to voksne og fire barn på 70 kv. i mange år. Forstår ikke hvordan vi fikk plass til alt.

    9. maiken: Tror det er sunt ikke å ha alt for stor plass. Da lærer man seg til at man ikke kan skaffe seg alt mulig! Huset “mitt” har alt jeg MÅ ha på ett plan. Loftsetasjen består av to ganske store rom, ei lita loftstue og et wc! OM jeg bygger, så trenger jeg ikke bo der fram til jeg evt må på heimen! Om jeg bor der i 15 – 20 år, så er det verdt det, synes jeg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg