Fin CV…?

 

En invitasjon til slektstevne er sendt ut.

På forhånd blir de inviterte bedt om å skrive litt om seg sjøl…….

….slik at det kan utarbeides et hefte med noen opplysninger om hver enkelt.

 

Hva ville DU ha skrevet om deg sjøl i en sånn situasjon……..?

Ville du ha sendt en utgave av CV’en din?

En gang hørte jeg om noen (Som jeg ikke kjenner personlig) som nærmest hadde gjort det……

……i forbindelse med et slektstevne……

De det gjaldt, hadde skrevet ned hva slags utdannelse og hvilke kurs de hadde.

De hadde også skrevet om “Jobbkarrieren” sin…….

 

Jeg diskuterte dette med ei venninne…….

Hva ville VI ha skrevet i en sånn sammenheng….?

 

Hun har opplevd litt av hvert i livet, og er i besittelse av en ganske god porsjon galgenhumor……

(Det har nok vært med på å redde henne, og hjelpe henne til å komme dit hun er i dag!)

 

“Je har GØRFIN CV……Je har vøri både ALKOHOLIKER OG HORE!!

 

Karidansen har også noen “Høydare” på “CV’en” sin….

……..blant annet en periode med sterk angst og pilleavhengighet……

Det har jeg skrevet en del om før…..og det ligger heldigvis noen år tilbake i tid…..

Ellers har nok jeg også noen “mastergrader” og “eksamener” som jeg ikke vil dele særlig mye om…….

…..verken på blogg eller CV!

(MEN fyttigrisen så lærerike disse opplevelsene har vært!)

 

Dersom jeg ble invitert i et selskap, og ble bedt om å skrive litt om meg sjøl i forkant….

…..så ville jeg nok fortrinnsvis ha delt litt om hvilke interesser jeg har……

…..og hva jeg setter pris på……

…..heller enn å skrive om utdannelse og kurs…..

…..og øvrige “bragder”!

Jeg er verdt noe fordi jeg er den jeg er…….

…….ikke først og fremst for alt jeg har “prestert”!!

 


En stolt, nybakt mamma med sin førstefødte……

 

Jeg bryr meg ikke så mye om unga mine får en fabelaktig, flott CV å skryte av etter hvert…….

Det er viktigere at de har det bra og at de trives med det de gjør!

Og så må de få gjøre seg noen erfaringer på livets vei…….

…..på godt og vondt……..

…..akkurat som mora si!

 

21 kommentarer
    1. Ja jeg ville nok skrevet en CV som var relevant til det den skal brukes til..og da må man jo skrive litt om hva man holder på med, hobbyer, hvor man bor osv..ikke utdannelse.. nei, men ting blir jo tolket forskjellig..så neimen om jeg vet..Gjør det som passer best for deg! Lykke til!

    2. Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar et vet du. Har man ikke annet å flagge en sin egen vellykkenhet så har amn vel ikke alt for mye å fare med.

    3. Min cv ville vært at jeg har det bra og er fornøyd med livet og har mann og barn som betyr alt for meg og en hund jeg er glad i og så prøver jeg på å få grønne fingre og liker godt en god te i flotte tekopper som er min lidenskap og at bøker er mine gode venner som tar meg med på tur verden rundt.
      Hva jeg gjør av yrke eller sånt spiller ingen rolle for min identitet er ikke mest preget av hva jeg har som yrkestittel. Den betyr mest i jobbsammenheng og på et slektsstevne er det vel hvem personen er som skal frem men mange er “jobben sin”
      Viktig godt tema du tar opp

    4. Jeg tror jeg ville skrevet minst mulig. Gift, To voksne sønner, tre barnebarn, alle gutter. Hjemmeværende. Driver med åndelig arbeid som healing og Mediumskap. Har en side på Facebook som heter Lillasjel der jeg deler bilder og ord jeg skriver.

    5. tepausen.blogg.no: Ja, hvis vi måler “vellykketheten” i at vi har mye å glede oss over…..så har vi det mye bedre enn om selvfølelsen vår ligger i fine titler og papirer! 🙂

    6. Mariann Sæther Tokle: Noen lengre avhandling ville heller ikke jeg ha kommet med!;) Ville vel ha nevnt at jeg er glad i musikk, dans og teater! 🙂

    7. Når det nå skal være til et slektsstevne, så tror jeg ikke de andre ville være interessert i hele livet mitt, ikke at det er så kjedelig akkurat. Jeg ville nok skrevet om hvem jeg var, gift/samboer eller singel, om mine foreldre og litt om familien bakover hvis det var mange jeg ikke kjenner som skulle lese det. Litt om hvilke interesser jeg har. Det skal jo ikke være en full slektsbok bare om meg :o))

    8. I vår CV-byråkratiske verden er det snart ikke noe som forundrer…men å avgi en CV-liknende dkumantasjon til et slektsstevne ville jeg betakket meg for. Det ville, i tilfelle, blitt en lett selvironiserende oversikt over liv og levned med ønske om god bedring og nei takk til invitasjonen.
      Jeg er mest opptatt av CV-en jeg innen overskuelig framtid må forevise St Peter. Det har jeg forstått at nåleøyet er trangt.

    9. Magnus Alvheim: Ha-ha!! Herlig!! Je trur itte at’n St. Peter er så streng som enkelte vil ha det tel! Je trur at både himmel’n og hælvete finns på innsia tå øss….og så får vi vælja åkke tå døm som skar få dominere! Finns det en “Gud”, så trur je at’n er både romsli’ og storsinne’. Du treng nok itte bekymre deg for “Oppgjørets time”….Du blir nok ønskje’ vælkømmin……. når tia er inne! 😉

    10. Vera Lynn: Nei, det er vel ikke det som er hensikten! Helt enig – bare noen få opplysninger – og da helst det som er relevant i forhold til et slektsstevne! 🙂

    11. Tittler og papirer har ikke gitt ekte og god selvfølelse for det viser bare hva vi jobber med og som vi har papirer på i hva vi er utdannet og flinke i, mener nå jeg men ikke alle er enige i det da!

    12. Da ville jeg nok heller skrevet litt om hva jeg liker å holde på med ja :)) Har bare vært på slektsstevne en gang og det er vel sånn ca 30 år siden..kan ikke huske at vi skulle skrive noe om oss selv da….Koselig bilde av dere <3<3

    13. Herlig,, du får nå pinadø sagt det 😀 skjønner godt at hun venninna di er venninna di. Jeg har aldri hatt noen CV,, selv ikke når jeg var fabrikksjef med 200 ansatte i fabrikken. Men jeg måtte lage meg en CV når jeg skulle begynne på universitetet som pensjonist.. måtte jo dokumentere kompetansen der. Men den hadde neppe blitt innlevert i sånne sammenhenger som du snakker om.. så fortenk…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg