Jeg er uenig med deg!

 

Vi kan kanskje være enige om EN ting (?) :

Vi trenger ikke være enige om ALT……..

…….og det er lov å uttrykke at man er uenig…….

…….så lenge man klarer å forholde seg noenlunde saklig…….

 

Ironi kan være et sterkt virkemiddel……..

Det er sjelden heldig å bruke ironi når man skal diskutere…….

……sjøl om det kan være fristende……..

Det har så lett for å ende opp med å bli et personangrep……….

……i stedet for en saklig debatt!

 

I kommentarfeltene på Facebook kan man lese mye stygt……

Det er tilsynelatende ingen grenser for hva enkelte kan få seg til å skrive……..

…….for å bevise at DE sitter med fasiten…….

…….og at de som mener noe annet er komplette idioter…….

…….som burde holde seg for gode til å si sin mening……

 

Det finnes nok eksempler på dette her på bloggen også…..

…..men jeg har vært forskånet for stygge kommentarer på innleggene mine……..

Om jeg skulle gått nøye i gjennom ALLE innlegg og kommentarer jeg har skrevet på sosiale medier i årenes løp……

……så er det garantert noe jeg med fordel kunne ha latt være å skrive……

……men jeg tror aldri at jeg har vært VELDIG ufin…….

……i alle fall ikke sammenlignet med mye av det groteske jeg har sett i kommentarfelt rundt omkring!

 

Noen ganger har vi behov for å få ut litt GØRR………

…..men vi bør være selektive i forhold til HVOR og overfor HVEM…….

…..vi slipper vreden løs!

 

Når Karidansen er i DENNE modusen……..

…..DA bør hun ligge lavt både på sosiale medier…….

…..og ellers…..!!

 

(Neida, jeg er ikke spesielt vred akkurat nå!)

 

21 kommentarer
    1. Hei karidansen !!!
      Ja jeg er så enig med deg i det du skriver her.
      Mye burde folk holde seg for gode til å skrive. Jeg har heller ikke fått noen ufine kommentarer hos meg…… og jeg hadde nok blitt veldig sår og lei om jeg fikk noe støtende…. men så kan det være meningen til denne personen da…. men da kanskje ville klart meg uten den meningen.
      De skriver mye på FB og diskusjoner snur ofte og går på personangrep…. jeg har ikke noe tilovers for det. Men det er slik en diskusjon kan snu…….. da holder jeg stilt.
      Jeg har sikkert også skrevet ting jeg kanskje ikke burde…. men prøver så godt jeg kan å tenke fornuftig før jeg svarer 🙂
      Flott innlegg!!!
      Ønsker deg en god dag 😀

    2. Jeg er helt enige med deg,og er man vred så lønner det seg å vente litt med å si noe,ofte forsvinner vreden av seg selv ))
      Jeg har sagt til min svigerdatter att hun må tåle att jeg sier min mening ,men hun må ikke gjøre som jeg sier av den grunn ,for jeg må også tåle att hun ikke er enige,og dette er en leveregel jeg har ovenfor våre 4 barn også )) det går helt fint og ingen får sure miner

    3. Ja det er utrolig hva folk kan få seg til å si, bak tastaturet! Jeg er sikker på at de som er verst, er de som ikke roper høyest i det virkelige liv!! De har ikke så mye sperrer, vet ikke når nok er nok! Jeg skygger unna sånne innlegg! Er også forskånet for dette! og jeg tenker litt over hva jeg spør om, så det ikke blir uhyggelige kommentarer! orker ikke det! Ha en god dag!

    4. Etdiktomdagen: Tusen takk! 🙂 Når jeg ser en fryktelig vemmelig kommentar på et innlegg (Enten det er på blogg eller på Fb), så kan jeg bli sint, sjøl om kommentaren ikke er rettet mot meg….Da er det best å trø varsomt, og heller gi en hyggelig kommentar som støtte til den som har skrevet innlegget – UTEN å henvise til den som var ekkel! 😉

    5. fruensvilje: Det er greit å være direkte og si hva man mener hvis man ikke tvinger “Sin Sannhet” på andre! Da vet man hvor man har hverandre. Ingen grunn til å være nikkedukke! 😉

    6. Jeg går ofte for den at man kan være enig i å være uenig…
      kan ikke huske at du noen gang har vært ufin med andre enn deg selv her inne….., men du har et veldig godt poeng i at hverken facebok eller blogg er noe sted man bør utgyte sine vrede over andre. Selv om det av og til er fristende….

    7. Ja, det skal noe til at vi er enige om alt! Jeg husker besteforeldrene mine diskuterte med sine venner og så lo de så tårene trillet over at de var uenige. Sånn burde det være. Vi kan da ikke alltid mene likt. Ha en vakker kveld 🙂

    8. Ironi og selvironi er en god ting.. men kan jo oppfattes på så forskjellig måte. Har gått på noen smeller der gitt. Håper alt er bra.. jeg har vært fraværende en stund men lever 🙂

    9. dedicat: Har registrert at det ikke har vært noen innlegg fra deg på en stund! Hyggelig at du stikker innom! Jeg har også gått på noen smeller der…… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg