Hen har det vørti tå Nidarosdomen…..?

 

Jeg har vært i Trondheim tre ganger i mitt liv……

Alle tre gangene har vært etter at dattera mi flyttet dit for å jobbe/studere……..

I forrige uke opplevde hun at blindtarmen slo seg vrang….

Det hele endte med at hun måtte opereres……

I slike tilfelle må sjøl mødre med TMPR (Total Mangel På Retningssans) forville seg opp til Bartebyen for å “Støa På ” litt!

I og med at dattera ikke har noen ekstra seng på hybelen, fant jeg ut at jeg fikk leie meg inn på et pensjonat.

 


Nærmere bestemt på “Jarlen” i Kongensgate, midt  i Trondheim sentrum.

Her var prisen behagelig…..sammenlignet med de fleste andre stedene!

Frokost var ikke inkludert, men REMA 1000 lå rett bort i gata!


Rommet mitt med kjøkkenkrok! Enkelt og greit!

 


Badet var nyoppusset og delikat!

 

Dattera mi var sliten etter strabasene med blindtarmen, og ville gjerne ta det med ro om morgenen.

Vi avtalte derfor at jeg kunne bruke formiddagen til å se meg om i sentrum……

Dagen før jeg skulle hjem, fant jeg ut at jeg skulle benytte noe av formiddagen til å finne ut om det gikk greit å finne igjen togstasjonen……….

……. slik at jeg ikke skulle risikere å komme for sent til toget………..

Når man har opplevd å NESTEN komme for sent til et fly som gikk fra Arizona til Gardermoen……..

……. DA lærer man seg at det er lurt å ta VISSE forholdsregler……. 

……..sjøl om det ikke akkurat er noen Amerikareise til Trondheim!

 

Jeg hadde igjen for å ta den “prøveturen”……..

 

Det finnes noen ruvende byggverk i Trondheim by!

Blant annet DETTE :


Den ærverdige Domen………

 

Da jeg var i gang med “sonderingsrunden” for å finne igjen togstasjonen……

( i alle fall TRODDE jeg at jeg var på vei dit) …….

……… kikket jeg meg over skulderen…….

“Hen i all væla har det vørti tå Nidarosdomen?!” tenkte Karidansen…….

…..før hun oppdaget at den var på MOTSATT side av det hun hadde trodd!

 

Det er ingen skam å snu……….

……..eller skifte retning i livet…….

……..når man skjønner at man har kommet ut av kurs!

 

Dagen etter gikk det HELT greit å finne togstasjonen…..

Selv TMPR kan, til en viss grad, overvinnes……..

…….bare VILJEN er til stede!!

 

23 kommentarer
    1. god bedringsklem sendes din datter.Jeg synes Trondheim er en vakker by,og når jeg er hos min sønn på Melhus har jeg lært meg å ta buss inn til byen alene ) en gang skulle jeg møte bloggvennine der,jeg fikk gatennavn hvor jeg skulle hoppe av bussen,men jeg satt no der jeg og kom gjennom og ut av byen en halv time lengre en jeg skulle hi hi,så jeg måtte hoppe av bussen og ta en ny tilbake til den gaten jeg skulle gå av på )godt du fant den rette veien da du skulle hjem igjen

    2. Flotte bilder! Håper det går bra med datteren din! og ser da ut som du fikk deg en fin tur! 🙂

    3. Domen er flott den ja. Har vært i Trondheim 2 ganger i mitt liv, så langt 🙂
      Og da er nok datteren på bedringens vei etter blindtarmen. Godt å ha en mor som tar turen for å se til <3
      Og der er vi nok like hehehehehe retningssans er ikke min sterkeste side 🙂

    4. ha, ha, akkurat som jeg skulle gjort det selv….
      Heldige jenten da , når mor tar turen sporenstreks…., for det er godt å ha noen der når slike skumle ting skjer. For det kan bli en lei historie av en liten blindtarm…, måtte selv avgårde med doktorbåt i tenårene….

    5. fruensvilje: Ha-ha….Søstra mi og jeg skulle ta toget fra Oslo til Drammen. Så skravlet vi oss bort….og havnet i Holmestrand…Da var det to damer som var raske til å komme seg av for å ta et annet tog tilbake. Var bare så vidt vi rakk konserten i Drammen! 😛

    6. frodith: Man lærer seg noen knep underveis. Jeg tror både du og jeg er ganske visuelle. Jeg ser etter kjennemerker og leser skilt og gatenavn. Høyre og venstre går det i surr med og himmelretninger har jeg lite begrep om. Men jeg vet at sola står i sør klokka 12 (Klokka ett når det er sommertid!) 😉

    7. maiken: Det er fordelen med at jeg ikke har så stor fast stilling. Jeg kan ha muligheten til å ta et par fridager på sparket, og akkurat da klaffet det så jeg slapp å be om fri. Ja, det med dårlig retningssans er nok ganske utbredt blant kvinner ettersom jeg har skjønt! 😉 Heldigvis måtte ikke dattera med båt for å komme til legen. En grei hybelvert stilte opp og kjørte henne til lege! 🙂

    8. He he jo kanskje det men noen untak. Da vi reiste med Fjordline holdt jeg på å ikke finne tilbake til lugaren men siden jeg var på en båt på havet så tenkte jeg at før eller siden så ville jeg finne frem. Båten var tross alt ikke en hel by 🙂

    9. Uffda, jammen godt det gikk bra med datteren din. Den blindtarmen vil hun jo ikke savne heller. Ikke lett med retningssansen. Når jeg går alene er jeg ganske skjerpet for ikke å gå meg bort, men er jeg sammen med andre, så overlater jeg det der til dem! Ikke alltid så lurt, for de tror jo at jeg har stålkontroll i om med jeg alltid klarer å komme hjem (til hotellrommet også) fra tur. Synes du var superflink jeg. God bedring til datteren! 🙂

    10. natheless: Takk for det! Det er veldig lærerikt å ferdes alene, for jeg er som deg – er jeg i følge med noen så bare tasser jeg i hælene på de andre! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg