Yogaaaaaahhh………..!

 

Når skrotten har vært i ulage ei stund…….

…….musklene kjennes for korte……

…….og pusten liksom stopper opp midt i brystet ett sted…….

DA må noe gjøres!!!

 

For noen uker siden søkte jeg på “Hamar Yoga”  på nettet………

….uten å vite at det faktisk VAR noe som het “Hamar Yoga” !

Videre fant jeg ut at nye kurs var satt opp i nær fremtid!

Her var det flere ulike kurs å velge mellom.

Karidansen bestemte seg ganske raskt for at “Rygg/Nakke – Yoga” var tingen i første omgang.

 

For ei uke siden møtte jeg opp til første time…….

 


Dette var synet som møtte meg med det samme jeg kom inn døra………

 


Dansende Shiva…..(En av de høyeste gudene i hinduismen).
 

 


På gulvet, rett foran døra til  rommet der yogaøvelsene ble utført, satt denne fredfulle Buddhaen og lyste opp i tilværelsen…..

 


I et hjørne, inne i rommet, sto disse syngebollene………. 

 

Hele atmosfæren var veldig rolig og behagelig……….

Her var det ikke noe høyrøstet snakk……

Bare instruktørens stemme……….

…..akkompagnert av dempet musikk……

…..mens vi gjorde øvelser med varierende tempo og vanskelighetsgrad………

 

Etterpå kjente jeg at dette hadde gjort godt for kropp og sinn……

Jeg var varm, døsig og avslappet……

Nei, det var ikke alle øvelsene det var like behagelig å utføre……..

Det knirket og knakte……..

…..og det kjentes ut som om jeg fikk senestrekk både her og der……

…..men jeg kjente at det var “riktig”, og at det hadde god effekt på stivheten og anspentheten.

 

Nå har jeg vært på min andre yogatime……..

Det føltes minst like godt i denne gangen!

Til dere medsøstre (som også har erfart at det å hoppe på trampoline med halvfull blære har blitt en “Risikosport” på mer enn EN  måte) :

Her er en liten visualisering som yogalærer’n tipset oss om mens vi gjorde øvelser for bekkenbunnen : 

(Den eneste mannlige deltageren fikk beskjed om å holde for ørene……..

……. og han var, tilsynelatende, lydig!)

 

“Tenk deg at du spiser spaghetti med vagina!”

 

Ja, tenk deg DET, du!!

(FNIS…FNIS…..HAHAHAHAHAHA!)

“Knupplurt”, sier jeg bare!!

 


Yogalærer Cecilie!

 

(Innlegget er ikke sponset!)

 

17 kommentarer

Siste innlegg