Dakal Bizin……….

 

Direkte oversatt :

“Stakkars Pusen!”

Det har vært en Prøvelsens Dag for Anastasia……..

Hun har blitt sterilisert, vaksinert, OG tatovert……….

Man kan bli medtatt av mindre!


Rett etter hjemkomst…….Ganske så redusert –  og innpakket i ullpledd for at hun skal holde seg god og varm……

(Bandasjen på øret skyldes ID – merkingen)
 

 

Men det verste av alt……….

…….var at Matmor hadde rett i sine bange anelser…..

Puselusken var allerede besvangret…..

 

Hvis sånne Sjuskeberter av noen Matmødre hadde skjønt at man ikke skal utfordre skjebnen…….

…..og slippe ut en liten Pusefrøken som har sin første løpetid……

…..så hadde ikke den elskovssyke hankatten som lurte i buskene…..

…..eller inne på låven….

…..fått tilfredsstilt de dyriske lystene sine!!

Da hadde Pusen fått et enklere inngrep……….

……og den Sjuskete Matmora hadde spart noen kroner……..

For dyrlegen får en mer komplisert oppgave når hun må utføre BÅDE sterilisering og abort……

Det hadde ikke kommet så langt, men det var ingen tvil om at det var kattebebiser på vei…..

 

Moralen er :
 

Kastrer katta di FØR hun får sin første løpetid……..

Hvis Anastasia holder seg frisk og rask og får leve lenge i landet…….

….. så tror jeg dette er siste gang jeg leverer en pus til kastrering……

……men OM det skulle skje……

….. så har jeg i alle fall lært nå!

 


Ukrutt forgår ikke så lett…….

Fire timer etter hjemkomst, er Anastasia på plass i vindukarmen for å studere det fristende fuglelivet der ute…..

Det blir imidlertid ikke mye uteliv med det første.

To uker innendørs iført en ettersittende body…….

…….DET kan bli en prøvelse for både Pusen…….

…….og Matmora………

(Sistnevnte må bare tåle mjauing og skraping på verandadøra, da…….

……. men det kan bli en prøvelse det og!)


 

 

23 kommentarer
    1. Uff..stakkars lille pusekatt! Men holdt du ut løpetiden uten p-pille eller noe? Vi holdt på å bli gale vi..hun ulte hele tiden..til vi fikk tak i p-piller..da fikk vi fred..hihi. Men de er vel forskjellige kattene også.. Så bra det nå er gjort! Da slipper du bekymre deg for dette igjen.. Lykke til og god bedring til lillepus! 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hun hadde løpetid, og jeg hadde influensa……Så da gikk det som det gikk! Nå blir det ikke flere løpetider i alle fall…..men håper at hun snart orker å løpe igjen! 😉

    3. stakkars pusen,men det er travelt md en haug småpuser så du gjorde det rette ))skulle du få en ny katt så ta en hannkatt og kastrer ham ) det er fort gjort og ingen innvendige inngrep,fort gjort og mye billigere

    4. frodith: Nå tror jeg ikke hun skal få mer mat før i morgen, for alt bare kommer opp igjen….. Nå skal vi legge oss. I natt får hun sove i senga med Matmor! 😉

    5. Var jammen godt du fikk gjort det! Selv om det er mye på engang og dyrt! Er best å få de sterilisert før man i det hele tatt slipper de ut, men ikke så enkelt det heller…Slipper du i alle fall å tenke på det mer, men du må nok teipe den bodyen noen ganger…:)
      Så fint det pleddet var, herlige farger

    6. Du allmektige.. egentlig så er jeg veldig glad for at jeg ikke har dyr lenger 😛 har hatt noen sånne opplevelser. Og jeg håper det blir lettere å flytte Anastasia enn den siste katta og flyttinga mi. Det var en prøvelse for begge parter 😛

    7. Uff da:) Stakkars pusen:) Husker hvordan det var med katten her også, men det er jo en han da og han hadde nok et litt mindre inngrep kan man si:) Men jeg tror ikke han synes det selv da:) haha Håper alt står bra til med den flotte karidansen, og den stakkars pusen, som sikkert kommer til å prøve å drive deg til vanvidd i noen dager:) Ha en strålende helg:)

    8. Oj, uff og huff….til både matmor og pus. Ikke moralsk huff og puff, men jeg føler med både den ene og den andre. Lykke til er det jeg kan si…..og god helg<3.

    9. Nå har ikke vi katt..men er nok lurt å være føre var..sånn er det jo med det meste i livet..både for mennesker og dyr :))
      Så veldig behagelig ut på den puta..også med deilig pledd over seg da :)) Fin helg videre :))

    10. dedicat: Nå er det ikke lov til å ha katt dit jeg flytter, så sønn og svigerdatter har tatt på seg å ha henne til jeg etter hvert finner noe eget. Så får vi se om de vil fortsette å ha henne eller om de helst vil at jeg tar henne tilbake når den tid kommer. Vi må finne den løsningen som blir best for alle, inkludert pusen! 🙂

    11. birdbay: Pusen går fortsatt med body, men hun er ganske så pigg igjen! Ja, klart hankatten syntes dette var drastisk, men han “glemmer” vel fort! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg