Novelle : Det er innholdet som teller………?

 

– Er det greit at glassbollen og håndkleet du fikk forrige gang vi møttes er julegaven fra meg i år?

Han sa det mens de satt i bilen på vei til skysstasjonen.

Det var søndag ettermiddag og tid for avskjed……..

….igjen……

Hun ble stille et øyeblikk…..

…..lot ordene synke inn…….

– Ja……jo……det er helt greit……..

………..stotret hun fram da hun fikk summet seg litt…..

Likevel kjente hun på en forræderisk klump i halsen……

Det var ikke det at det var noe galt med glassbollen og håndkleet….

Det var bare det at han ikke hadde tatt seg bryet med å pakke inn gaven……..

…….og at han ikke hadde skrevet noe kort…..

…….med en kjærlig hilsen!

 

Denne helga hadde han spurt henne om å hjelpe ham med å pakke inn gaver til ungene hans……

Han ville at julepresangene deres skulle være pent innpakket……

De hadde brukt en del tid på å pakke inn gavene.

Hun hadde tatt den siste finishen……..

……laget fine sløyfer…….

……og hatt på “Stæsj” og dekor på pakkene……

 

Disse forseggjorte gavene sto i skarp kontrast til bollen……..

……..som han hadde pakket halvveis inn i frottehåndkleet……

 

 

Hun følte seg dum og barnslig der hun satt på bussen og kjempet med tårene…….

Hun sa til seg selv at det var tåpelig å ta på vei for en sånn bagatell…..

…..men hun klarte ikke å stagge den vesle, såre jenta……..

…..som hadde tatt bolig i sjelen hennes…..

 

 

14 kommentarer
    1. Hmm…..Han hørtes ikke ut til å være en sånn type jeg ønsker meg 😉
      Det sies at det er tanken som teller…Men likevel….Kjenner sårheten hennes veldig godt her ja….

    2. hadde nok fått en klump i halsen noen og enhver om dei fikk gaven tildelt på den måten der,og iallefall om en i tillegg måtte hjelpe til med å pakke inn fine gaver til andre,det hadde ikke denne tøtta vært med på hi hi

    3. Uff da, den der var da trist. Jeg måtte “skrive” en avslutning inni meg. “På julaften fikk hun verdens fineste gave av han, finurlig pakket inn og med et digert kort med godord. Han ville bare teste henne og se hva hun ønsket av forholdet!!!! 🙂 Så levde de lykkelig resten av sine dager.” Sånn tenkte jeg det kunne gå, for om hun ikke fikk en sånn gave, ja da var det nok bare å pakke den glassbollen inn igjen i kjøkkenhåndkleet og gi den tilbake. Husj for en fyr, tenkte jeg da.

    4. Eva: Denne karen hadde mange gode sider også…..Jeg lærte mye om meg sjøl i denne perioden av livet. Hva jeg kanskje må finne meg i og hva som absolutt ikke er ok! 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Man føler seg lite verdsatt! Samtidig vet jeg jo at JEG også kunne ha gjort en del ting annerledes. Dette forholdet var uansett ikke liv laga! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg