Designvegg….?

 

DET hadde jeg ikke hørt om før…….

…..men etter at jeg begynte å drømme husdrømmer…….

…..så har jeg oppdaget mye nytt!

I dag skrev  “Utifriluft” et innlegg om å sette farge på tilværelsen :

Sett farge på tilværelsen!

Det må man gjøre….på flere måter…..

 

Hvis (og jeg sier HVIS) jeg bygger hus, må jeg nok ty til en del av standardløsningene som følger hustypen…….

…..ellers blir det fort for dyrt! (Det blir det kanskje uansett!)

Det vil, blant annet, bety……

………miljøvennlige veggplater med nøytrale veggfarger.

Jeg liker vel best nøytrale, duse fager på veggene også!

 

MEN, så finnes det noe man kan “bryte” litt med :


“Twilight”
Denne fant jeg på nettet. Den er å få på sånne panelplater som jeg tror jeg vil bruke……

 

Tenk deg å våkne opp…….

….og se rett inn i en liten skog……

Jeg synes denne er vakker og nøytral……

……ellers kan sånt fort bli litt “Harry” og voldsomt….

….og DET går Karidansen lei av!

 

Hva med deg……….

…..synes du en designvegg kan være en flott måte å bryte en nøytral flate på??

 

Her er noen eksempler til :


“Concrete”

 


“Puppy/Kitten”

 


“Tree of Hope”

 


“Waterside”

 


“Hole in wall”

 


“Golden Gate”

 

Jeg ville nok ikke ha valgt å ha sånt i stua eller på kjøkkenet. 

Designvegg passer best i et soverom, en gang eller et kontor……

…..tenker jeg…….

 

Fikk du en favoritt blant disse??

 

Ellers kan man visst også komme med et eget bilde……..

…….og få laget designvegg av det!

 

 

29 kommentarer
    1. Morsomme varianter! Hadde vært gøy å ha på et lite rom ja.. men ikke i stua..jeg er litt sånn at det vanlige er tryggest..hihih. Kjedelig, ja! 🙂

    2. Nei jeg vet ikke du… om jeg ville hatt… kanskje på toalettet eller i gangen? Tror jeg ville blitt fort lei det. Har tenkt tanken på å ha det men det har bare vært med tanken

    3. Nei ikke i en stue tror jeg, spørs hvor stor den stuen er da og hvor ligger leiligheten eller huset. I en kjellerleilighet tror jeg ville hatt det i en stue dersom det var lave vinduer, for å få inn naturen… få det åpent

    4. tepausen.blogg.no: Mitt hus blir i tilfelle kjellerløst. Satser på en loftsetasje i stedet! Hvis det blir designvegg hos meg, blir det på ett av soverommene!!

    5. Da må det være den øverste med trærne, eller waterside..Men jeg hadde nok heller fått trykt mitt eget…hihih.

    6. Waterside var OK, men ellers foretrekker utsikt mot naturen, men denne gamle gubben er nok i overkant konservativ, og ønsker “the real thing”, når det lar seg gjøre og er hensiktsmessig. Har man ikke” natur” utenfor huset i en trang bybebyggelse stiller jo saken seg litt annerledes.

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, du kunne nok ha forstørret et vakkert dråpemotiv, for eksempel! De “Fuglene” du la ut i dag, (Bilde nr 5) hadde passet ypperlig, for det er såpass nøytralt og rolig! 🙂

    8. Margrethe: Takk! Ja, jeg likte “skauen” best. Den er behagelig. Det må ikke være altfor voldsomt blikkfang, for da blir man lei det…i alle fall jeg! 🙂

    9. funderier: På et soverom synes jeg det kan være fint med et rolig og nøytralt motiv på en ellers ensfarget vegg. Ellers er utsikt mot naturen noe av det aller fineste. Det har jeg i dag, men det vet jeg ikke om jeg får når jeg flytter! Jeg er ikke så konservativ, men det vet jeg at “Gamle Gubber” kan være. Derfor skal jeg ikke la noen Gubbe flytte inn i huset mitt! 😉

    10. Jeg likte godt der første jeg også. Det kunne jeg hatt i gangen eller på soverommet. Nydelig å se på da! Men i stua ville jeg gjort som sønnen min. Han tapeserte en stor plate med fototapet. Nå kan han bare ta den ned og bytte motiv når han blir lei! 🙂 og veggen er like fin igjen om han ikke vil henge opp noe nytt.

    11. Du allmektige., ja det er ikke måte på hva som finnes på markedet i dag. Jeg har jo bare et enkelt malt panel i det meste av stua. Men det funker.. Favoritt?? definitivt ”Hole in the wall” men jeg ville hatt hullet andre veie så man kunne rømme ut.. rømme inn?? what’s the point?? 😛

    12. Favoritten er nok waterside men jeg kommer ikke til å ha en sånn vegg for jeg hjernen min blir så opphengt i den hver gang jeg ser den. Beste for meg er nok å ha beroligende farger eller helt nøytralt. 🙂

    13. dedicat: Hullet i veggen er tøft, men det måtte jeg i så fall ha hatt på do eller noe lignende! Har litt lyst til å ha den duse skogen på et soverom…Får se…. 😉

    14. Mariann Sæther Tokle: Skal jeg ha noe, så blir det “Twilight” – altså den duse skogen! Ellers like jeg å pynte med gardiner, puter og bilder, og ha ganske nøytrale farger på vegger, tak og gulv! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg