Konklusjonen er Klar……?

 

Karidansen 1  (Den Fornuftige) :  – Karidansen!

Karidansen 2 (Den litt MINDRE Fornuftige) : –  Jaaaaaa??

Karidansen 1 : – Du trenger i hvert fall ikke kjøpe flere muffinsformer på en god stund!

Karidansen 2 : – HÆÆÆÆ??

Karidansen 1 : – Du HØRTE hva jeg sa. Du trenger ikke å kjøpe flere muffinsformer på en stund………

  …….du baker jo muffins høyden tre ganger i året!!!!!!!

Karidansen 2 :  – Jammen…….. det er så mange, fine, mønstrete muffinsformer å få kjøpt…….!

 

Karidansen 1 : – KARIDANSEN!!!! NÅ SKJERPER DU DEG!!!

Karidansen 2 : – Eeeeehhhhh…. Jaaaaaaa……

 

Det er greit å ta en opprydding i kjøkkenskapene………

Da får man se hva man har………

Ørtenogfjerti små flasker med konditorfarger og smakstilsetninger som gikk ut på dato for leeeeeenge siden……..

………krydder i uante mengder…….

………som også har gått ut på dato for lengst……….

Bokser med tunfisk………

…….kokosmjølk……..

……osv osv osv…..

 

“Den som spar….den har”, var det en vittig tunge som sa en gang……

….men nå begynner det å flaske seg her!!!

For ikke å si : Bokse og krydre seg!!!

Krydderposene ble flyttet over i den store, grå esken…….

Jeg har i hvert fall nok bakepulver og vaniljesukker til alle muffinsene jeg må bake!!!!

 

Jeg har laget plass til muffinsformene mellom tunfisken og kakaoen!!

 

Nei, jeg tok ikke noe “Før – bilde……..”

…..det ble for FLAUT!!!!

 

Konklusjonen ER klar : Karidansen skal begynne et nytt, og mer oversiktlig, liv!

Hun har faktisk begynt å ane konturene av det…….

….. og det kjennes GODT!

 

 

20 kommentarer
    1. Det er deilig å rydde opp i skuffer og skap! Er som å rydde opp i sjela syns jeg.. 🙂 Kjempe flik har du vært! Gleder meg til å se muffins i fine former… 🙂

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det har du rett i! Det er en form for mentalhygiene å få ryddet opp i skapene.Ja, jeg må nok bake noen muffins i fargerike former snart! 🙂

    3. Margrethe: Det har “grodd igjen” for meg mange ganger også, men nå vet jeg at jeg ikke skal bo her i så veldig lang tid framover…..og da må jeg unngå at flyttesjauen blir helt uoverkommelig. Har fått gnisten i forhold til dette nå, og er over halvveis i kjøkkenskapene + at jeg har tatt skapene i stua! 😀

    4. ..hehe..greit å få litt oversikt ja ..:) Alltid når jeg står i butikken og tenker ..har jeg dette hjemme…og jeg kjøper..så har jeg selvfølgelig det…og kjøper jeg ikke har jeg det ikke…merkelig det der :)) Veldig fint i skapet ditt nå da :))

    5. he he ja sånn tror eg vi alle har det innimellom,da er det godt å få ei skikkelig opprydding ja )
      du kan jo begynne å lage frokostmuffins/ matmuffinst og ikke bare søte kakemuffins,da tenker eg att formene går unna

    6. Uffameg at du ikke tok et førbilde.. Nå florerer de mest fantastiske fantasier om Karidansen sine kjøkkenskap før ryddeprosesessen. Men sånn egentlig.. så var det myyye bedre før datomerkinga sin tid… da hadde man ikke vondt i magen for alt man ikke burde kjøpt og fort alt man måtte kaste. Men jeg aner at du smiler.. faktisk koser deg. Nynner og rydder og nærmer deg dag for dag… Herlig 😀

    7. frodith: Da kaster sikkert ikke du og Herr Frodith så mye mat som har gått ut på dato heller! Jeg har vokst opp med mye matlaging og et godt oppfylt kjøleskap. Det var ikke eksklusive påleggsslag og dyr mat, men det var alltid NOK mat…og vel så det! 😉

    8. Hei!
      ja en må ta en opprydning av og til. Jeg finner også litt forskjellig som bare har gått ut på datoen for et år eller to siden……………..
      Prøver å ha litt mere oversikt nå 🙂
      Også er det godt å få ryddet litt. Så ser det bedre ut når alt er stilt fint på plass igjen 😀

    9. Etdiktomdagen: Ja, det er mentalhygiene, og man får mer oversikt når det er i orden. Nå har jeg fått frigjort mye plass på benkene også. Det sto litt for mye der, og da blir det uoversiktlig å jobbe! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg