Novelle : Den hardeste konkurrenten……?

 

Det er første gang hun er på besøk hos ham.

Tidligere har de korrespondert via nettet, snakket i telefonen….

……og møttes et par ganger hjemme hos henne. 

Plutselig sier han :

– Her skal du få se den hardeste konkurrenten din!

Hun skjønner ikke helt hva han mener?

Litt nysgjerrig følger hun ham bort til pcen………

Han åpner e-posten sin ……

…og plutselig får hun se bilder av en sporty antrukket kvinne……

…omtrent på hennes egen alder.

Kvinnen har skrevet en lang e-post…

……og det er flere bilder av henne i ulike situasjoner……..

 

– Jeg syntes hun virket for sterk og sjølstendig, sier han plutselig.

Hun trekker seg raskt unna pcen……..

…….hun er forvirret og sår, men ikke direkte sint.

 

Hennes første tanke er at det er dårlig gjort å vise henne dette……

…….og at det er MEST dårlig gjort overfor den andre kvinnen…….

…….men hun sier ingenting til ham……..

…….av frykt for å ødelegge den ferske idyllen…….

 

Da forholdet mellom ham og henne er avsluttet, tenker hun tilbake på denne episoden.

– Jeg skulle ha sagt det til ham med en gang…….

…….at jeg syntes dette var veldig ubetenksomt og ufint gjort!

– Hvorfor gjorde han det?

Var det for å vise at han hadde hatt flere å velge mellom??

 

Dette er spørsmål hun aldri vil få svar på……..

……og egentlig er det uvesentlig…….

……nå når de har gått hver til sitt.

 

Samtidig tenker hun på alle de gangene hun sjøl har nevnt tidligere forhold……….

Nei, hun har ikke vist fram bilder av “Potensielle Konkurrenter”…..

….eller “Gamle Flammer”……

….til “Nye Flammer”…..

Ikke for det at hun har noen lang merittliste å vise til heller…….

Hun har heller ikke vist fram personlig e-post hun har mottatt fra andre……

……for det handler om å beskytte et annet menneskes identitet…….

Hun har slettet alt sånt fra pcen sin……….

………men hun har så absolutt sagt ting hun ikke burde……

 

– Så illojalt gjort av meg……… tenker hun!

Hun hadde ikke skjønt bedre…..

 

…….ikke han heller…..

 

 

(Illustrasjon fra google)

 

____________________________________________________________________________

 

Jeg har delt en del erfaringer her på bloggen min…….

Jeg har ikke skrevet om hendelser i den hensikt å få “medhold”…….

……eller for å sverte tidligere kjærester.

Det har handlet mer om å reflektere over min egen adferd i slike sammenhenger……

 

I dag har jeg vært single i flere år…….

….og slik tror jeg det blir i lang tid framover…..

 

Men OM jeg skulle få en “Venn i særklasse” en gang………

…… kan det hende at jeg må vurdere å slette en del innlegg på bloggen min…..?

Eller kanskje ikke……..?

 

Det er ikke mange av de jeg omgås i dag som har kjent til, eller har møtt, disse eks – kjærestene……

…..for dette dreide seg om helgeforhold, der vi involverte oss ganske lite i “Verden Utenfor”!

 

I dag er alle bånd kuttet……..

…… for lengst…….

……..både til disse mennene, deres familier og vennekrets! 

Ingen av dem bor i nærheten……..

 

En mann som er sterk og rakrygget nok, vil kunne se den biten……….

…….om han skulle lese bloggen min……?

Han har trolig ha erfart så mye i livet – på godt og vondt…….

…….at han vil være klok nok……

…….til å forstå at dette dreier seg om bearbeiding og refleksjon……..

……rundt episoder som fant sted……

……for lenge siden……

……og at dette handler MYE MER om Karidansen enn om mennene………??

 

Og SKULLE den (etter hvert så mannfolksky Karidansen) treffe en kar hun får gode følelser for igjen……… 

………så skal han få slippe å bli nevnt, eller vist fram, på bloggen……

………hvis han ikke vil!

Det gjelder også om forholdet skulle ta slutt!

 

For jeg tror ikke de samme tingene vil gjenta seg mer nå…….

Jeg er blitt mer uredd……

…….og er ganske sikker på at jeg vil tørre å ta opp ting på en mye ryddigere måte…….

……før problemene får vokse seg store og uoverkommelige!

 

Dessuten………

…..er det ikke alt som er “Liv Laga” heller!

 

Men….. noen ganger i livet……..

……så har vel de aller fleste av oss kjent på noen øyeblikk som…….

……dette…??

 


 

(Illustrasjon fra google)

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Det var et ufint menneske spør du meg… sånt gjør man ikke..han kan ikke ha hatt antenner.. Er det mulig..Nei, men gjør ikke sånt…

    2. Veldig greit å ha tenkt gjennom litt, og om en ny dukker opp burde du absolutt ikke slette noe som helst, for dette er deg også, og det vil han takle bra 🙂 klem <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Sånt er klønete, men jeg har også sagt og gjort mye dumt og ufint gjennom livet. Noe sjakktrekk er det definitivt ikke å vise fram bilder og e-post fra andre “Kjæreste-emner”.

    4. jeg synes ikke du skriver noe som treffer et annet menneske personlig på en dårlig måte,jeg oppfatter novellen som nokså uskyldig skrevet ) så i mitt hode er dette stuerent å lese ))

    5. fruensvilje: Takk! Jeg tror en del av de episodene jeg har skrevet om er litt “allmenngyldige”. det erting flere kanskje kan kjenne seg igjen i. Frykten for at det nystartede forholdet skal ryke hvis man sier at det er noe man ikke synes om, kan gjøre at man lar andre tråkke på seg. (Uten at de egentlig har ment å gjøre det!) Det går begge veier det, for alle kan si/gjøre ting som ikke er ok. 🙂

    6. foreignerat50: Sånt er mer ubetenksomt enn ondsinnet. Det var ganske klønete, og i slike tilfelle skal man si fra at man ikke synes det er greit i stedet for å la seg såre av det! 🙂

    7. Nei, det var ikke pent gjort. Hverken mot henne eller hun andre. Følte nok bare han ville skryte.
      Om du skulle få deg en kjæreste på sikt, så føler jeg nok at han vil tåle deg som du er, åpen og ærlig. Og dette du har skrevet om i bloggen din, er jo din historie. Og ikke noe du skriver for å skryte overfor en ny kjæreste. Så det er jeg ganske sikker på at han vil tåle, når den dagen kommer. Sletter du noe, sletter du jo litt av deg selv. Og synes du det er riktig?
      Jeg har selv fjernet ett innlegg. Og det innlegget handler ikke om en eks eller noe sånt. Men jeg fant at det kunne være sårende for den det gjaldt, om vedkommende skulle se det. Og det ønsket jeg ikke.
      God helg til deg, frøken <3

    8. Eva: Takk! Jeg har jo delt en del i historier og hendelser fra livet mitt, og om den/de personene det gjaldt leste det og kjente seg igjen, så ville kanskje noen reagere negativt. Men…… det er ikke lett gjenkjennelig for andre enn den /de det gjelder, og det er dessuten ting som de fleste har opplevd i en eller annen sammenheng – eller i alle fall noe lignende. Noen ganger har jeg også endret på noe for å anonymisere. Enig med deg i at det er greit å slette et innlegg hvis det er en spesiell hendelse som tydelig handler om en bestemt person. Særlig hvis det er noe som ikke er særlig fordelaktig. God helg! <3

    9. Hmmmm. … Vi skal ikke finne oss i alt! Jeg trodde ikke på den der kjærligheten lenger, men….. o m g…. Nå har jeg det så godt! Klemmer til deg og takk for det du deler <3

    10. Siv Svanem: Takk! Det handler om hvor man befinner seg i landskapet. Jeg har det godt alene, så det må føles veldig riktig hvis jeg skal involvere meg med noen igjen! 🙂

    11. En venn i særklasse. Å, det skal jeg huske , for det er akkurat det jeg vil i et eventuelt nytt forhold. Jeg vil ikke bo sammen, ikke bli en av hans familie, bare en venn i særklasse. Rart når man har vært noen år alene, da blir man veldig klar over hva man vil og ikke vil….Men selvsagt, ikke alltid det blir som man tenker…
      Jeg tror nok at finner du en som appellerer til deg, så må han nå tåle å lese det du har skrevet på bloggen!
      Den mannen du forteller om her, synes jeg virker helt ufyselig…Slik oppførsel hadde vært dråpen for meg…

    12. maiken: Det var mer mangel på vett enn å være ufyselig…..Jeg sa og gjorde også mye som jeg ser at var uheldig! Jeg fant jo ut at denne karen ikke var noe for meg…… etter en god stund! Jeg er enig i det med ikke å involvere seg så veldig i hverandres familie når man treffes på sine Gamle Dager! Jeg regner med at du da også ser det den andre veien, at du ikke forventer at han skal stille opp så mye i din familie heller. Det er en viss forskjell på å DELTA…..og å bli en “DEL AV”….Det gjelder å finne den balansen som fungerer best for akkurat det paret det gjelder. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg