Utroskap…….eller bare en uskyldig flørt……..?

 

Det er ikke alltid så lett å styre tanker og følelser………..

Vi kan føle oss tiltrukket av andre………

…….sjøl om vi er i et forhold……

Det er ikke noe galt i det………

…….så lenge vi lar det stoppe der!

 

Å bryte ut av et ekteskap/samboerforhold er en drastisk avgjørelse!

Hvis man er redd for å stå alene, må man kanskje “sikre seg”?

Noen klarer ikke å bryte ut av et dårlig forhold……..

…….før de har noe nytt på gang………

 

Noen vil kanskje ha både i pose og sekk……

…..et trygt og stabilt forhold……..

…..og en aldri så liten (eller stor) adspredelse i ny og ne???

 

Jeg har alltid vært en “Enmannskvinne” i den forstand at jeg aldri har kjørt “dobbeltløp”!

 

Jeg har avsluttet det forholdet jeg har vært i før jeg har begynt på noe nytt……..

………sjøl om det har vært et par “Raske Overganger”….

………for å si det på en litt flåsete måte…..

Det har ikke vært heldig…….

……..for man trenger å bearbeide det som har vært…….

……. før man involverer seg i noe nytt!

 

Jeg har problemer med å skjønne at noen kan orke å dele seng med “Per” den ene helga og “Pål” den neste……..

…..for så å gå tilbake til “Per” helga deretter……

Kanskje de som gjør det klarer å “skru av” den mentale biten og følelsene på et vis…….

…..slik at det bare er behovet for fysisk nærhet som styrer?

 

Når jeg har vært i et forhold, har jeg aldri gjort noe “verre” enn å gi andre menn en vennskapelig klem……..

……..sjøl om forholdet jeg har vært i har skrantet over lengre tid…….

Jeg har aldri følt noe stort behov for å bevise at jeg “Har hatt draget”  hos andre enn den jeg har vært sammen med……..

…….eller hatt noe ønske om å lage DRAMA, ved å gjøre min partner sjalu…….

(Jeg har nok laget DRAMA…men ikke på DEN måten!)

 

Joda…..dænna dama har anlegg for drama  – ho kan væra både BRÅsint og LANGsint……

……..og DUGELIG  sår og fornærme’……

……..men noa “Famm Fattal” – det er a’ itte!!!

 

Det er vondt å være i et forhold til en person som stadig må ha bekreftelser fra andre…….

……i form av flørt og fjas…….

 

Jeg opplevde det i forbindelse med et relativt kortvarig forhold for en del år tilbake………

Det skjedde ting, både bak min rygg og rett foran nesa på meg……

Til slutt var det ikke sjalusi og sårhet jeg slet mest med……..

Det var faktisk mer en følelse av skam……

……over at jeg var i følge med en mann …….

……som, tilsynelatende, MÅTTE  “gjøre seg til”  for andre……..

……støtt og stadig…..

Noen ganger så jeg forakt/avsky i øynene til de damene han flørtet med, strøk og klappet på……

…….uten at det virket som om HAN senset det!

Etter en stund sa jeg takk og farvel………..

…..og da var det en som ble mektig fornærmet, mistenksom og vred!

( Jeg har ikke hatt noen som helst kontakt med denne fyren på en del år, og vi har ingen felles omgangskrets.)

 

De fleste ønsker vel en partner de kan stole på og være litt stolte av………..

En som er noenlunde stødig og solid uten å være altfor “Prippen og Pekefingerhevende”

Det er vanskelig å føle stolthet, trygghet og tilhørighet når kjæresten ikke er i stand til å holde seg i skinnet!

Da er det mye bedre å være alene………

 

I dag er jeg glad for at jeg fikk denne erfaringen……….

….for da kan jeg stå fjellstøtt – og si “Nei Takk”  hvis noe lignende skulle komme i min vei igjen……

 

Det er koselig å ha en partner som er omgjengelig og vennlig……..

…..også overfor det motsatte kjønn………

…..så lenge det er på et vennskapelig plan!

 

 

Gjensidig respekt og tillit…….DET er sjølve fundamentet i et godt forhold……

……og dette er ikke forenlig med flørting og fjas “på si”………

……mener jeg!

 

(Illustrasjoner av Karidansen og fra Google)

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Erfaringer på godt og vondt det der…..Og av erfaring blir man rik.
      Nei, det beste er å ha en man kan stole på, som signaliserer at han er stolt av akkurat deg 🙂 Og ikke er lysten på andre.
      Synd at en del menn ikke ser det helt på den måten….

    2. Eva: Ja, det er viktig å ta lærdom, og kjenne på hva man ønsker og setter høyest. Det finnes nok også en del kvinner som hele tida må ha bekreftelse fra andre, men jeg har jo ingen direkte erfaring med det! 😉

    3. Å kunne beundre og bli beundret/sett er viktig i et parforhold. Framfor mange typer forhold, er det single livet å foretrekke. Det er flaut med en partner som blir for opptatt av noen andre, det er vel ikke en egenskap verken de i forholdet – eller de som står utenfor, syns er flatterende. Enklest er det også….å holde seg tilden ENE en er i sammen med. Og det enkleste er best er det sagt :))).

    4. Helt enig med deg! Jeg har alltid vært veldig streng på den fronten! jeg aksepterer ikke å være andre mann, eller bli holdt for narr! DA er det rett ut! Men har gudskjelov heller ikke opplevd det.. Jeg er veldig trofast selv..Trenger kun en mann! og han har jeg nå.. 😉

    5. BforB: Jeg har også opplevd at gifte menn har gjort tilnærmelser (eks fått en hånd på låret under bordet i selskapslivet) og da har jeg følt medlidenhet med kona og mistet respekt for den som gjorde det! IKKE ok!! Ja, en får holde seg til den en er sammen med, eller avslutte forholdet! 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er bra! Trofasthet er noe av fundamentet i et godt forhold. Mangler det, så er det ikke noe som kan veie opp for det….synes jeg!

    7. foreignerat50: Takk for det! Dette var et kortvarig forhold. Hadde det vært min eksmann (som jeg har tre barn med) som hadde holdt på slik, hadde jeg ikke delt det i et innlegg på bloggen! 🙂 Jeg har det godt som single nå, og tror jeg kommer til å fortsette å være det – i alle fall en godt stund! 🙂

    8. Jeg hadde ikke trivdes med en som måtte ha oppmerksomhet og flørte med andre..men har ikke hatt det problemet heldigvis…og det gjelder begge veier …selvsagt..
      Men jeg er heller ikke så sjalu av meg..men så er jo vi nesten bare sammen vi to også da…hehe.. God natt og fin morgendag :)) Fine tegninger du har laget også :))

    9. annebe: Takk! Det er ikke ok å være sammen med noen som er veldig sjalu heller. Hvis man har for vane å oppføre seg ordentlig og behandler hverandre med respekt så er det ingen grunn til å være sjalu! I så fall grenser det til sjukelig sjalusi og ekstremt kontrollbehov! Jeg tror du og mannen din har det veldig greit sammen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg