Om Kyssing……

 

Dedicat skrev et ganske humoristisk innlegg om Kyssing nå nylig……

Det kan du lese HER…….

 

Jeg var vel 16-17 år da jeg fikk mitt første, ordentlige kyss………

Det ga ikke særlig mersmak……….(I dobbel forstand!)

“Je likte egent’li  itte dætta, je……” ……..sa Karidansen.

(Troskyldig og litt VEL rett fram, kan man trygt si!!)

“Du kjæm nok tel å like det ætter hørt!” ………sa han…..(som hadde litt mer erfaring på området)

Her er jeg vel 17- 18 år………. i hjemmesydd “omslags – skjørt”…….

Søstra mi og jeg hadde makne skjørt. Stoffet kostet rundt 15 kr meteren!

 

Jeg husker at jeg diskuterte dette med kyssing med ei venninne…..

 – Kari!!! Vil du bare at det skal være sånn NUSSING, du da!”, sa hun.

Ja, egentlig så ville jeg vel helst det…….

…..men når vi var på fester, med påfølgende nachspiel, så opplevde jeg stort sett bare sånne  :

“Kline i krokene, våte, dype kyss med HEM’BRENT- smak!! “

Da var jeg (til dels) med på “moroa”, fordi det var jo sånn det skulle være……..

…..eller…..?

Jeg har aldri vært så veldig begeistret for de “dype” kyssene der man føler at man nærmest blir “impregnert” av den andres spytt!

Ja, jeg virker nok både negativ, prippen og litt surmaget…..

…..jeg ser den……

 

Men….. jeg er fortsatt bare ……….

…….ærlig!

 

Litt FOR ærlig……..vil nok noen si! 😉

 


Denne er vel litt søt og uskyldig…….? Dette kommer i kategorien NUSSING, tenker jeg!

 

(Illustrasjon fra Google)

 

19 kommentarer
    1. Så nydelig 17-18 åring du var, og for et fint bilde <3
      Ja, det med kyssing er jo en smakssak. Og slett ikke alle kan kysse. Det er nok en slags kunst det også 😉 Og Dedicat ramset jo opp alle slags kyss, både gode og dårlige 😉 Så ja, skjønner i grunnen den du nevner her Kari, den hører nok ikke til blant de gode 😉 Men litt mer blant de klissete og umodne 😉 Hehe....

    2. Kan vel egentlig være litt enig med deg jeg, akkurat de der dype kyssene har heller aldri vært min ting 🙂 Da er på en måte litt av spenningen over 🙂 Måtte inn og lese hos Dedicat og, kyssing er i vinden for tiden 🙂

    3. Er så enig! Liker ikke de dype, hvor det ser ut som de spiser hverandre opp! Nei, søtt og nusselig..:-)

    4. Leeer,, jeg fikk da vekket noen minner fra mørke kroker 😀 Tusen takk for respons formidling. Jeg vurderte faktisk å lage en Challenge..om å utfordre folk om å fortelle om sine første kyss. Men fant ut at det ville folk sikkert ikke.. leer. så kommer du med ditt.. Herlig.. holdt jaggu på å henge ved en ”smask” her 😛

    5. hva opplevde vel jeg……? tør ikke å fortelle engang:) det var vel litt godt…var ikke lov å drikke for jentene på landet der jeg kom fra den tia jeg var ung:) men jeg var allerede mor da jeg var 16 år. Ikke på grunn av at jeg elsker å kysse, men hardt liv og fattigdom krevde sitt
      🙁

    6. natheless: Takk! Ja, men en skal også trø litt varsomt med slike ting, for det kan være ganske sårende og oppfattes som personlig hvis man får høre at noen ikke likte å bli kysset. 🙂

    7. dedicat: Ha-ha….jeg gikk jo ikke i detalj da…..mer generelt om hva jeg ikke liker! 😉 Nei, ikke sikkert folk vil dele så mye om kysse-erfaringene sine! 😉

    8. foreignerat50: Det virker sikkert veldig overfladisk for deg – mye av det som blir skrevet her på blogg! Jeg har nok så absolutt opplevd utfordringer i livet………..men har aldri opplevd å sulte eller fryse fordi jeg ikke har hatt tilgang på mat, klær og varmt husrom over tid. Jeg leste for øvrig om det du hadde stelt i stand på jobb med underholdning! Har ikke kommentert noen innlegg i dag, men skal lese mer i løpet av helga! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg