Pus og Tulipanene…..

 

Jeg fikk tulipaner av eldstemann og hans samboer i anledning morsdagen…..

Tulipanene falt i smak både hos meg………

….og hos Anastasia-pusen…….

Jeg oppdaget at hun hadde spist på bladene……..

Om det var derfor at kattemagen slo seg vrang i dag……..

…..vet jeg ikke……

….men vi hadde en seanse med understells – spyling over badekaret på formiddagen………

 

Det var IKKE populært hos pusen…….

Både hun og jeg var klissvåte etterpå……….

 

Hvis du noen gang har prøvd å spyle bakparten på ei katte over et badekar……….

…….UTEN assistanse……..

…….så skjønner du hva jeg snakker om her……..!!

 

Mjauuuuuu…..MJAUUU………..Schhhhhhhhhhh  FRES – FRES –  FRRRRRRRRRREEEEEESSSSSS!!!!

 

Nei, jeg ble ikke bitt…….

…..og da jeg fant fram håndkle, og begynte å frottere henne etterpå……

…..så var alt tilgitt!

 

PRRRRRRRRRR………..

35 kommentarer
    1. Hihihi ja den likte nok tulipanene ja 🙂
      Jeg har vasket katt i badekar og blitt skikkelig kloret fordi den ble redd og liker ikke vannet ja…… men det var da jeg bodde på Siggerud i Ski kommune og katten vi hadde da, nok hadde blitt skadet av et større dyr og var full i blod….. vi måtte skylle av den…. og det likte den ikke…..

    2. Uffda, ja det er typisk katter. Den trengte vel litt gress da, men så fikk tulipanen duge. Men skikk på magen blir det nok nå! Jammen godt den ikke klorte deg opp!

    3. Den gymnastikken kjenner jeg til, også at katten liker enkelte blomster. Imidlertid la vår katt også sin elsk på glitteret på juletreet så ved juletider måtte både julestjerne, og glitter holdes på behørig avstand til Maia…

    4. Ikke gøy å bade katter! Men tulipaner er ikke giftig for pus da? Håper ikke det!

    5. Tulipaner er nydelig..og de rosa der var kjempefine :)) Du får sette dem så pusen ikke får spist på dem…sånn i tilfelle det var det da…den vaskinga hørtes ikke gøyal ut :)) Håper du får en fin dag videre :))

    6. natheless: Tror det er over nå. Hun virker pigg og leken igjen, men akkurat nå ligger hun og sover! 🙂 Jeg har blitt bitt og klort før, men jeg har lært meg noen triks for å unngå det! 😉

    7. tepausen.blogg.no: Jeg har aldri prøvd å få en hund opp i badekaret, men jeg har badet en lamunge der en gang. Den likte det heller ikke, men sauer klorer og biter ikke. Hadde du hatt en katt som gned ei møkkete rumpe på gulvteppet, så hadde du nok badet den du også! 😉

    8. annebe: Takk for det! Skal jeg unngå at pus spiser blomster, så kan jeg ikke ha det i hus. Hun er UOPPDRAGEN og hopper opp så fort hun ser sitt snitt til det! 😉

    9. foreignerat50: Det er ikke ofte jeg har avskårne blomster i hus. Pleier å kjøpe inn blomster for å lage dekorasjoner av dem, og da er de ikke så tilgjengelige for gnaging! 🙂

    10. Leer,, ja nå var jeg midt i kveldsmaten når jeg leste dette. Så det var jo perfekt. Men jeg kan betro deg at vi har hatt både katter og hunder og har et relativt greit forhold til naturens naturlige forhold. Så jeg skjønner at det var en hverdagslig liten nusselig opplevelse 😀

    11. Å, stakkars dere begge to. Jeg har prøvd det der, jeg også. Jeg pakka inn katta i håndduk før spylinga, bare utenom den parten som skulle spyles. Godt du er tilgitt nå 🙂 Flotte tulipaner. :).

    12. dedicat: Så lenge jeg ikke SER det og LUKTER det, så kan folk snakke om den slags så mye det vil uten at det ødelegger matlysta for meg! Men jeg har vasket fillerya i gangen også….for pus hadde prøvd å skubbe av seg elendigheta før jeg tok fatt! 😉

    13. Har hatt noen lignende episoder, og det kan jammen være litt av en kamp alene…:)
      Min katt spiser alltid på rosebladene, men har ikke blitt syk av det…
      Tro om det var tulipanene…Ekstra ille når man må vaske tepper og gulv etter elendigheten. Håper det blir lenge til neste gang….:)

    14. maiken: Det gjør jeg også.Hun har vært dårlig i magen et par ganger før, men ikke så ille som dette! Nå er pus frisk og rask igjen! 🙂 Da er kanskje roseblader mindre ille enn tulipaner. Vet jo ikke sikkert om det var tulipanene som gjorde utslaget! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg