“Du holder meg på avstand…..!”

 

Det var en kjæreste som sa det til meg….for noen år siden……..

Jeg ser at han hadde rett!!

 

Hvis man forventer svik og skuffelse, og er full av mistro……….

……så beskytter man seg!

Når det er slik, så klarer man ikke å slippe noen innpå seg i en slik grad at det kan bli et godt forhold basert på gjensidig tillit og respekt……..

…..for man “får” gjerne akkurat det man forventer……

 

Jeg står overfor en ny fase i livet nå!

Det er mye jeg snart kan legge bak meg……

…….og en periode med store endringer og mye aktivitet ligger foran meg!

 

Det er mye som er uavklart, men en drøm er i ferd med å ta form……..

……det er bare noen brikker som må falle på plass først……..

…….og det kan ta litt tid……..

…….men ikke evigheter!

Så……..

…….da gjelder det bare å være litt tålmodig…….

…….og unngå altfor raske eller overilte beslutninger!

 

Frihet og sjølstendighet er det som er viktigst for meg i denne fasen av livet……..

 Om jeg klarer å åpne opp for kjærlighet til en mann igjen………..

…..på mine “Eldre Dager”……

…………DET vil framtida vise!

Hvis ikke…….

……….så VET jeg at jeg kan det bra som enslig også!

LYKKE………..

……….avhenger ikke av at man er i et parforhold……

 


Dette bildet har jeg vist før, men jeg synes det er så fint og vårlig……….

……..og det er et såkalt “Heldig” bilde”av meg!

 

Det var dattera mi som tok det en dag vi var på “Jentetur” på Hamar!

Jeg har jo “forelsket” meg i UNO – butikkene og fargene der……..

……..og jeg blir så glad av å kle meg i litt friske farger!!

Det handler jo også om å våge å SYNES!!

 

 

Jeg leste et innlegg av Annebe i dag……..

……..som fremkalte en liten tåre hos meg!

Det handler om å akseptere det som er, og vise hverandre omtanke og kjærlighet.

Det er så viktig å “framsnakke” sine nærmeste og se det som er positivt i tilværelsen!

Innlegget til Annebe kan du lese her :

 

Snille gutter jeg har !

 

Karidansen “trenger” å lese sånne innlegg………

…..for det er en påminnelse om at det går an å ha det bra sammen……..

…..og at noen klarer å ta vare på kjærligheten, slik at samlivet ikke bare blir “Gammel Vane”!

 

SÅ : Takk til deg, Annebe, for at du deler!!

 

 

22 kommentarer
    1. Du ser jo ut som en fotomodell! 🙂 Jeg tror også kjærligheten handler mye om å ikke sette til sides sitt eget liv. Men å få litt av det beste fra to verdener

    2. det blir et spennende år å følge deg om du ønsker å dele med oss )) for det å skaffe seg nytt hus og flytte er ikke bare bare men kjempespennende ) og du vil greie det helt supert,det er jeg sikker på

    3. Du er så frisk og fin atte 🙂 og jeg synes det høres ut som en spennende tid foran deg 🙂 Det blir nok bra 🙂 Og med eller uten noen andre der…:-) Ha en fin kveld Kari, snart er en ny uke i gang 🙂 Klem <3

    4. Aasta: Tusen takk! Som jeg sa…dette er et “heldig” bilde hvor rynker ikke kommer så tydelig fram…..men rynker er jo spor etter levd liv, så man må akseptere at de kommer! 🙂

    5. fruensvilje:Takk! Det er masse spenning og læring! Ja, jeg skal nok dele, når jeg vet litt mer. Fram til planene blir mer konkrete, vil jeg vente med å dele så mye! 🙂

    6. frodith: Tusen takk! Det er viktig å kunne trives i eget selskap. Et annet menneske skal ikke representere fundamentet og tryggheten i tilværelsen, for noen garantier har vi aldri for noe! 🙂

    7. Margrethe Hjertaas: Takk! Jeg har skjønt at du har kjæreste, men har forstått det som om dere bor hver for dere. Uansett er det alltid lov å skifte mening – ettersom livet endrer seg! <3

    8. Jeg tror også man kan være lykkelig som singel, om man ikke finner “den rette ” er det nok mye enklere å leve alene :))
      Men så hyggelig at du likte og linka til innlegget mitt da <3 Og det bildet av deg er kjempefint :))) Sov godt !

    9. FInt innlegg, karidansen 🙂 Det går godt an å være alene også. Jeg snakket med en venninne i dag om akkurat dette. Jeg sier jeg har det bra her jeg står i dag. Trenger ikke noe foreløbig. Føler meg sterk og trygg i meg selv, og om det faller noe i hodet på meg og gjør meg forelsket, ja så får det komme når det kommer 🙂 Jeg er glad og fornøyd og trives <3
      Ønsker deg gode dager fremover<3

    10. Lykke til videre, og ja, det er bedre og være alene, en å være i et forhold å føle seg alene!! Håper du får det bedre fremover! Ha en god dag! klem

    11. Du er feiende flott på det bildet, ja som andre her sier, som en modell.Jeg også leste innlegget til Annebe. Fint var det! Du finner deg nok en venn om du ønsker det, men man kan da ha det fint alene også. Jeg kjenner mange som lever alene, og de bestemmer jo alt selv også. Jeg har partner, og da må man ta hensyn til hverandre. Ikke noe problem, om det er gjensidig. Ha en fin dag! 🙂

    12. Det må være utrolig spennende å være i gang med å tilrettelegge for en helt ny og annerledes periode i livet ditt. Jeg kan ane det kribler.. ehhh. holdt på å si både her og der 😛 Men sånt sier man ikke til unge vakre damer 🙂

    13. annebe: Tusen takk! Ja, det er nok bedre å være alene enn i et dårlig forhold i alle fall! Uansett er det fordeler og ulemper både med singlelivet og parforholdet…….Har en det jevnt over godt med partneren, og føler at man drar lasset sammen,så er det koselig! 🙂

    14. Etdiktomdagen: Ja, jeg har skjønt at du er alene igjen nå. Stemmer det ikke for begge,så nytter det ikke! Panisk leting nytte i alle fall ikke! Jeg tror flere og flere godt voksne velger alenetilværelse eller et forhold der man bor hver for seg! 🙂

    15. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Jeg har det bra i dag! Kanskje litt vel skeptisk til menn, men jeg lider ikke under det, for å si det sånn! 😉

    16. natheless: En balanse mellom å ha en plattform sammen og samtidig ha frihet- DET er vel mye av oppskriften på et godt samliv. Man EIER jo ikke hverandre – men man må vise hverandre respekt og ta hensyn hvis man velger å leve sammen! 🙂

    17. Så bra at du tenker at du må bruke tid, og at du har tid ,til viktige avgjørelser som du er i ferd med å ta nå. Veldig spennende dette her….
      Bildet av deg er et veldig fint bilde!
      Og en mann i livet ditt…Følg magefølelsen. Jeg er også inni en skal, skal ikke periode, men akkurat nå passer det dårlig. Men livet er helt ok fordi om…:)

    18. maiken: Takk! Jeg vet ikke om det er i forhold til en mann du er i skal-skal ikke – modus, men er du i tvil, så kan det være greit å gå litt varsomt fram, enten det gjelder det ene eller det andre! 🙂 Jeg har så mye å ta stilling til at jeg ikke en gang tenker på at jeg skal treffe noen……. Jeg må få andre ting på plass uten for mye “forstyrrelser”! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg