Det er Godt å være Gjest……

 

…….når en føler seg fri…….

…….til å gå på rommet å slappe av litt alene………

…….samtidig med at en har “Kvalitetstid”…….

…….SAMMEN!

Ja, det er et forslitt uttrykk, men det var slik jeg opplevde det da jeg var på besøk hos…….

…….denne dama!

 


Alltid heldig på bilder….!!! Åssen får du det tell, Eva????

 

Eva har et veldig behagelig vesen…………..

………og jeg følte meg veldig VELKOMMEN!

Sjøl om formen ikke er helt på topp, så er hun blid, vennlig…….

…….og liketil!

Vi hadde noen fine turer der vi fotograferte og koste oss verre! (Som jeg har vist noen bilder fra tidligere!)

 

Og så hadde vi noen trivelige kveldsstunder der vi satt og skravlet litt……

…..og innimellom sløvet litt…..

Og innimellom………


SPISTE GODIS………


Koselig med levende lys i vintermørket!

 

…..og ellers tok vi ting litt som de kom……..

 

Det var en god balanse mellom å være i aktivitet og å slappe av!

………godt når det kan være slik!!

 

Av og til trenger vi å komme litt bort fra det vante………

…………..i alle fall har jeg det slik……..

Jeg setter også mer pris på det som er hjemme når jeg får litt avveksling.

Dessuten er det så koselig å utvide nettverket………

……treffe nye mennesker!

 

Ja, jeg har skrevet flere innlegg om dette besøket før………

……men det var så mange inntrykk/opplevelser i løpet av disse to dagene….

…….at jeg bare er nødt til å “porsjonere” dem……..

 

 

I dag skal jeg i en bisettelse……..

Den som har gått bort var en svært gammel dame….

……men hun var en person jeg har hatt mye kontakt med gjennom livet……

Nå er mor den siste gjenlevende av en søskenflokk på sju…….

Det er vemodig……..

 

 

22 kommentarer
    1. Veldig koselig med det besøket ditt 🙂 Trivelig når man finner folk å slappe av sammen med. Da har man blitt godt kjent mener jeg 🙂 Lykke til i bisettelsen, tungt med sånne ting 🙁 klem <3

    2. det er godt å komme til forlk hvor en føler seg velkommen og kan slappe av ja ) og Eva ser virkelig ut som en herlige dame.
      trist med bisettelse uansett alder sånn er det .

    3. Da der det godt å tenke tilbake på noe herlig! Når man skal noe ikke så veldig koselig..Sant som du skriver at har du en venn du også kan være stille med, kunne trekke deg tilbake.. DA har du en virkelig venn! Ha en så god dag du kan i dag!

    4. Koselig å være hos mennesker man føler seg helt trygg med. Fine bilder du viser av et vellykket besøk forstår jeg. Trist med bisettelser og begravelser, men det er en del av livet det også. Vemodig, men mange ganger kan det være litt godt også, å få ta et ordentlig farvel. Klem fra meg.

    5. Jeg er så utrolig ydmyk og glad for at du hadde en så god opplevelse av å komme til meg på besøk 🙂 Da ble det jo et godt avbrekk både for meg og deg jo 🙂 Vi slappet begge av og koste oss 🙂 Og som du sier, det var en god balanse…..
      Jeg kan love at det var behagelig og lite krevende å ha deg på besøk. Vi passer godt i samme selskap du og jeg 🙂 Jeg storkoste meg 😀
      Og hvordan jeg får det til på bilder? Hmm….Tror egentlig bare at jeg slapper av, jeg stresser ikke med hverken ansiktsuttrykk eller positur. Kanskje fordi jeg er så vant til å være bak kamera, at jeg på en måte føler hva som skal til. Pluss at jeg er jo en selfiequeen, og har fått øvd meg masse 😉 Hihi….
      Tusen takk for dette herlige innlegget. Jeg er rørt <3
      Trist når noen går bort. Og trist for moren din å være den siste igjen. Ta godt vare på hverandre <3
      God klem <3

    6. Så fint innlegg av Eva-besøk…Som du sier, av og til trenger vi å komme vekk fra det vante…
      Forstår at det er vemodig, både for deg og din mor. Rart med å være sistemann igjen, i alle fall når man har vært så mange…

    7. frodith: Ja, det var VELDIG koselig å være på besøk! Og bisettelsen var høytidelig, vakker og vemodig. Det var, blant annet, nydelig solosang av en mann som virkelig kunne synge! 🙂

    8. foreignerat50: Ja, Eva har jeg møtt flere ganger, og det har vært veldig trivelig! Døden komme vi ikke utenom, men trist er det….å ta farvel!:)

    9. dvergpinschere i mitt hjerte:Takk! Ja, det å kunne trekke seg tilbake og også kunne TIE sammen, det er godt! Det var en fin bisettelse. En verdig avskjed! 🙂

    10. Siv Svanem: Ja, det er trivelig å bli kjent med nye folk! Bisettelser/begravelser er triste, sjøl om det er et svært gammelt menneske som dør… Du har jo nylig opplevd å miste ei som ikke fikk bli så gammel……

    11. natheless: Junior sa han syntes det var en fin bisettelse, og det syntes jeg også. Døtrene hennes syntes også at det hadde vært en fin og verdig avskjed. Ekstra krevende å være prest i en slik sammenheng tenker jeg – for folk er på sitt mest sårbare i en slik situasjon!

    12. Eva: Ha-ha…”Selfie-queen”. Jeg har da tatt noen selfies foran speilet på badet, men jeg må nok øve mer! Godt at jeg ikke var en krevende gjest! Og du var langt fra en “krevende” vertinne!
      Ja, det var nok ekstra vemodig for mor i går. I dag har hun og jeg vært på farten, og hun skal være her til i morgen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg