Flyttesjau og Fastelavensboller……..

 

Jeg merker at jeg begynner å komme i flyttemodus………

Neida……“Don’t no WHERE, don’t know WHEN……but I know I’m gonna move some Sunny Day!”

 (Fritt etter :  “We will meet again” med Vera Lynn).

 

Jeg har gått til anskaffelse av noen flytteesker……..

 

Og jeg har vært på REMA 1000 og plukket med meg et par tomme banankasser…..

Det som havner i banankassene er ikke funnet verdig til å bli med på flyttelasset……..

Unga skal få se over det…….

….og så går resten på loppis eller blir levert til bruktbutikker.

 

Å rydde og sortere i skapene sine………

……..er sånt som er ganske TIDKREVENDE…….

……..når man har bodd på samme sted i 26 år……..

Man må rett og slett være litt hard mot seg sjøl……

……og alt som er “Kjekt å ha”……..

 

Jeg leser litt om feng shui om dagen……

…..og er overbevist om at det har noe for seg……

Man må kvitte seg med det man ikke trenger og RYDDE OPP………

……både når det gjelder det materialistiske…….

……og med gamle mønstre som er utgått på dato…..

 

Og det viktigste av alt :

LA VÆRE å anskaffe særlig mye nytt dit man kommer……..

Jeg er ikke en person som trives med å ha det aldeles minimalistisk rundt meg….

Jeg er nok litt mer KRIMS & KRAMS…..og FJAS & FJOLL……

….men sammenlignet med gjennomsnittet av den norske befolkningen……

….så er jeg ikke så ALLER VERST til å SAMLE…..

 


Jeg har samlet telysene mine i en eske. (Tom – emballasjen ved siden av!)

 

Jeg tenger ikke kjøpe telys på en stund……(Det ble en full brødpose……. i tillegg til esken!)

Ikke servietter heller…….

Jeg tror jeg har telys og servietter så det holder i to-tre år framover……..

……..men nå har jeg  alle fall begynt å få mer OVERSIKT over galskapen……

 

Når Karidansen rydder, blir hun veldig oppslukt…….

Junior skjønte nok at det var dårlige odds for at det ble noe fastelavens – feiring her i dag……

….så da tok han sleiva i sin egen hånd ………

….og fikk med seg kompisen på bollebakst…….

Gutta Boys bedriver Bollebakst – Teamwork på høyt nivå…….

 

Nå står deigen og godgjør seg,,,,,,

…..mens gutta jobber med filmprosjekt!

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. ÅÅå, jeg skjønner du er i siget nå ja 🙂 Håper du finner noe i nærheten av Oslo da 🙂 Det hadde vært noe 🙂 kos deg med boller og kanskje litt film 🙂

    2. Ha, ha, så herlig bilde av guttene som finner ut de må bake selv….:)
      Er visst enkelte dager vi mødre er ekstra populære…., som når det er dags for bollebakst….:) jeg ” stakk av ” i selskap i stedet, men jeg hadde noen sønner på telefonen…:)
      Banankasser er en god begynnelse, for jeg sier det igjen, det tar tid. Banankasser er forresten ypperlig å ha til flyttesjau, så bare hent flere…

    3. Så flott å få en oversikt i det hele. Lys og servietter har visst jeg også, men det brukes også! Flott guttene fikset bollene så du hadde ro til ditt! Nyt kvelden 🙂

    4. Du Kari du Kari,, la sleiva ligge. Aldri jeg tror den vil tigge, Tror at dine vil deg ditt beste. En spennende tid for de aller fleste. Som følger en herlig dame på ferden, Ut i et liv i en annen verden 🙂

    5. Ja tenk å mye vi skaffer oss i løpet av 26 år! Og kjekt å ha syndromet tror jeg de fleste av oss har. Nå vet jeg jo at du har sagt du kommer til å flytte, men sånn ellers er det jo rent galt at vi må flytte for å finne ut hva vi har samlet på. Ja så klart rydder vi alle i skippertak, men en går jo liksom ikke helt i bånn på loft og i kjeller. Lurt å begynne i det små som du nå gjør. Lykke til og hvem vet kanskje du finner bortgjemte skatter rundtforbi 🙂

    6. Det er fort gjort å samle på seg mye tinger det er sikkert. Har holdt på og ryddet og sortert her siden jeg fikk loftet ferdig i høst og det dukker stadig opp ting jeg hadde glemt jeg hadde. Så nå har jeg innført innkjøpsstopp her i huset, og i tillegg hivd meg på en utfordring om å kvitte meg med ti ting hver dag i 100 dager. Foreløpig går ikke DET så bra, ler. Utrolig flott at junior og kompis baker boller da, de smakte sikkert fortreffelig 🙂

    7. Ja nå skjønner jeg at det drar seg til der hos deg… Og egentlig så skulle man flytta sånn annet hvert år i et par ti år.. så hadde man skjønt hvor dumt det er å drasse ting og tang inn i huset som man slett ikke har bruk for. Men.. sukkk.. lærer man?? Gutta lærer kokkekunst .. og det er ikke noe å kimse av…

    8. : ) Jammen har man godt av å rydde og pakke. Man får en liten… eller stor oppsummering av både hva man har og hvem man er. Ser ut som om du har ganske god kontroll på begge deler. 🙂 Lykke til. Må være en stor omveltning for deg og flytte etter så mange år, men spennende også. 🙂

    9. frodith: Takk. Ja, jeg tror jeg kommer til å havne nærmere Oslo enn jeg er nå, men jeg tror fortsatt jeg kommer til å befinne meg i Hedmark fylke når jeg har flyttet på meg! 🙂

    10. maiken: Jeg baker sjelden boller mer. Gjorde det ofte da unga var små, for det var billig og grei bakst og lettvint å ta med som niste. Ja, ett sted må man begynne…… for eksempel i banankassestabelen på Rema! 😉

    11. natheless: Jeg bruker dem jo også, men jeg har nok kjøpt så jeg har et bra lager. Nå er imidlertid Karidansen i sparemodus, så nå blir det ikke så mange økonomiske utskeielser på ei stund! 🙂

    12. fruensvilje: Ja, bollene ble kjempegode!! Å rydde opp er godt for sjela, og når man skal flytte så er det en god anledning til å gjøre det! 🙂

    13. Miss Imperfektum: Ti ting hver dag….DET hørtes voldsomt ut! Det blir jo TUSEN ting….Da hadde det blitt ribbet her i alle fall, for SÅ vanvittig mye har jeg ikke. Hvis en teller med alle klesplagg, kopper skåler bestikk og pynteting, så er det klart at det blir en del! 🙂

    14. dedicat: Håper jeg har lært nå….man blir ikke lykkeligere av å ha så mange TING. Det er enklere å holde orden og gjøre rent i et hjem der det ikke er proppfullt av alt mulig! 🙂

    15. Tone: Ja, jeg håper at ting blir avklart i løpet av noen måneder nå, slik at jeg i alle fall vet HVOR jeg skal flytte – om det så ikke er slik at det er innflytningsklart med det første. Når man har et tidsperpsektiv , så blir alt så mye enklere! 🙂

    16. Må innrømme jeg sliter litt med å følge den ti-tings-utfordringen, noen dager går det og mange andre dager går det ikke, er nå mest for å gi meg selv et tupp i rompa tror jeg… ler 😉 Jeg er nok en hamstrer dypt inne for enkelte ting (som hullmaskiner osv) fins det både to og tre av her i huset. Ting forsvinner jo gjerne når man har for mange ting og da ender det ofte med at man skaffer nytt istedenfor det som ble borte og så bare baller det på seg. Enkelte dager føler jeg meg nesten kvalt av alle tingene, men nå begynner ting sakte å falle på plass. Er enig med deg i at det er mye lettere å holde orden og rent i et hjem som ikke er fullt av saker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg