Hud mot hud……..?

 

Til jul fikk jeg et gavekort som jeg kunne bruke i forbindelse med massasje…….

Nylig bestilte jeg en time…….

 

Da Karidansen har lagt seg til rette på benken, stusser hun litt…….

Det er liksom så rart alt sammen……

Det er ikke noe hull til å legge fjeset i, og både brystet og fjeset hennes blir liggende rett på noe som ligner på en saueskinnspels……

– Itte akkurat det mæst hyggeniske stælle je har vøri på ,tenker Karidansen…….

 

MEN…..man skal jo ikke være OVERHYSTERISK heller :

– Ja, ja, je dauar fell itta akkurat tå dætta ,tenker Karidansen og legger kinnet ned mot pelsen. 

Mjukt er det i hvert fall…….

 

Så kommer massøren inn i rommet. 

– Du har lagt deg feil vei, sier hun! Hodet skal være HER!

Beskjemmet får Karidansen snudd seg, og da oppdaget hun at det ER hull til ansiktet……

….under papiret massøren har lagt på benken……..

 

Massøren vasker hendene……..

…….og så……..

….tar hun på seg…….

…..VINYLHANSKER!!!

– Å nei…….. nå skar je få plastikk – massasje, tenker Karidansen…..

 

Så begynner massasjen……

Massøren er flink, og finner de ømme punktene mellom og under skulderbladene……..

….men Karidansen merker jo godt at det er et plast-lag mellom hendene som masserer og ryggen hennes….

– Åffer driv a’ me’ massasje hvis a’ er så redd for å ta direkte på skrøtten åt folk….? (tenker Karidansen)

Etter en stund bestemmer hun seg for å nevne det…….

Karidansen : – Du bruker hansker….?

Massøren  : – Ja, du skjønner, jeg er så plaget av eksem, så jeg er bare nødt til det.

Hvis ikke må jeg omskolere meg….og jeg liker jobben min så godt!!1

Oooooooops……

Karidansen blir litt skamfull over å ha tenkt i negative baner………

….og samtidig mildere stemt!

 

Kartidansen : – Åååååååja…. je reagerte litt da je såg at du tok døm på….

…….for je syntes det virke’ så……

Massøren : – Kaldt??

Karidansen : – Jaaaaa…….

Massøren : – Det skjønner jeg……..

 

Karidansen bestemmer seg for å se det positive ved massasjen:

Massøren er flink til å massere………. og hun har definitivt et behagelig og tillitvekkende vesen.

Benken er god å ligge på, og det er behagelig varmt………..

Så da får det ikke hjelpe at hun blir massert med plasthansker……

 

 

Jeg tar jo sjøl i mot folk til massasje en gang i blant. For meg er det imidlertid bare en hobby.

Jeg har aldri hatt plager med eksem på grunn av de eteriske oljene.

 

Jeg er ikke i tvil om at jeg foretrekker både å massere og å bli massert uten plasthansker……..

 


Med hansker…..

 


Den direkte berøringen føles bedre…….

 

 I jobben min må jeg av og til smøre inn ansikter, hender og føtter med fuktighetsgivende kremer.

Når jeg smører føtter, bruker jeg alltid hansker.

Når jeg smører inn ansikt og hender bruker jeg det som regel ikke…….

…….med mindre jeg, eller den jeg smører inn, har synlige sår eller rifter……..

…….eller viser tydelige tegn på en smittsom sjukdom……

 

Jeg nøyer meg med å ta en grundig håndvask før og etter i stedet………

…..for det er også viktig å ivareta hygienen…………

…..samtidig med at man gir et annet menneske noen øyeblikk…….

…..med hudkontakt, nærhet…..

…..og god berøring………

 

18 kommentarer
    1. Sikkert en spesiell opplevelse, men greit å spørre og få vite svaret 🙂 Og stakkar henne som hadde den jobben og likte den så godt. Sikkert ikke greit.

    2. godt det ble oppklart da )) og jeg tenker masasjen gjorde godt )) jeg får masasje hver mandag med fysioterapauten min i påvente av MR og resultata av den ,det er uten hansker og aldelses nydelig ))

    3. Litt morsom start da inne hos massøren 😉
      Ja det er jo fort gjort å legge seg feil vei… men jeg hadde tenkt de samme tanker som deg da.
      Godt at du fikk en god masasjetime.
      Ha en riktig så fin helg

    4. Må jo være litt rart med hansker på i en sådan stund, men eksem er ikke til å spøke med heller. Håper du koste deg likevel da! Du skriver så morsomt! Ha en fin kveld 🙂

    5. Foretrekker hender uten hansker …men det viktigste er at masøren finner de “vonde punktene ” og at spenninger løser seg opp litt !
      Flotte bilder av deg og Eva i høyden også 🙂 Gleder meg til å være mer aktiv med innlegg igjen, skal prøve å få til et i helga..men i tillegg til det med mamma har eldste sønn
      flytta i større leilighet denne uka… Kos deg videre i helga :))

    6. Det har du så uendelig rett i….å gi noen litt hudkontakt, skader som regel ikke. Og det er ofte sårt tiltrengt. Det er jo viktig for vår eksistens med litt hudkontakt en gang i blant.
      Jeg skjønner at du reagerte på hanskene. Men du fikk jo en logisk forklaring. Og det at massøren trives så godt i jobben sin, er jo det viktigste av alt 🙂

    7. Artig innlegg. Jeg jobber som aktivitør på et sykehjem og en gang i 14 dager er jeg på et velværerom der hvor jeg gir de eldre hånd og fotpleie, men jeg bruker hansker bare til føttene. DE synes det var godt det også:)

    8. Var nå en grei forklaring på hvorfor massøren brukte hansker, men jeg tror ikke jeg ville gått der igjen… Eteriske oljer skal nå vel være godt for huden?
      Høres veldig greit ut slik du gjør det

    9. foreignerat50: Jeg reagerer ikke på at folk bruker hansker når de steller føtter. Det forstår jeg. Jeg forsto dette også , da hun forklarte det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg