MINST mulig oppvask, takk!

 

Jeg kan være litt lat……..

Det er ikke BARE negativt det, altså……

For da tvinges jeg for eksempel til å tenke ut hvordan det skal bli MINST MULIG oppvask når jeg lager middag………

……..og med oppvask mener jeg først og fremst det som IKKE skal vaskes i maskin……..

 

Se her…….

 

Jeg fylte tre kyllingfileter med smørbar ost (Jeg brukte krydderost), surret ei baconskive rundt og stekte dem i panna……..

Så la jeg dem over i ei ildfast form.

Forma satte jeg oppå et stekebrett som jeg la et ark bakepapir på.

Ved siden av forma la jeg potetbåter (rett på bakepapiret) dryppet olje over, og krydret med havsalt, pepper og rosmarin.

Så puttet jeg hele stasen i stekeovnen, og lot det stå der og godgjøre seg ved 200 grader i ett kvarters tid.

Jeg skylte ut av stekepanna og brukte den så til å steke sjampinjongen…….

…….som jeg først brunet i smør…….

…….og så surret i rømme!

 

Tilbehøret ble DETTE :

 


Revet gulrot, oppskåret agurk og søtpaprika.

 

Og sånn ble det på tallerkenen……

Bakepapiret bare krøllet jeg sammen og kastet i søpla……..

Tallerkener, glass, bestikk, glassboller og stekespade skylte jeg av og satte i oppvaskmaskina……

Det samme gjorde jeg med den ildfaste forma…….

 

Hva sto igjen???

 

STEKEPANNA!!

 

SVISJ – SVOSJ!!

Middagsoppvasken er unnagjort!!!!


Har pyntet litt på oppvaskbenken min da…..for den er så “sliten”…..

….men det er LOV det, vel?

 

Nå fikk du både middagstips og oppvasktips…..

……………..i en smell!

Tenk – så rasjonell!

 

Når det da attpåtil ble et rim til slutt…….

….da er Karidansen…….

HENRYKT!!!

 

 

16 kommentarer
    1. Hahaha….. så herlig! Ja, det er lurt å være rasjonell…… Liker tipset – kjeler og panner og og og er bare plunder…… forresten så er jeg en av ytterst få som ikke har oppvaskmaskin! Tenk det, du <3

    2. fruensvilje: Nei , den ble god….og det var fin torsdagsmiddag! Det blir likevel ikke så dyrt når en lager alt fra bunnen, ca 35 kr pr porsjon når vi spiste en filet hver! 🙂

    3. God mat, uten alt for mye styr. Sånt liker man 🙂 Jeg er ufattelig glad jeg har oppvaskmaskin <3 Hva skulle jeg gjort uten den? De gangene jeg er på hytta, sliter meg med det faktum at vi må vaske opp selv. Og når jeg da har bedre ting å ta meg til...så sliter jeg jo med akkurat den jobben 😉
      Så da løser man det enkelt, med å bruke minst mulig panner og kar 🙂

    4. Herlig matbilder,, tør ikke sånn som det er nå å se for mye på de,, men elsker og lage mat.. OG elsker dessuten å vaske opp. så det så ;P

    5. Jeg steker ofte potetbåter, som jeg krydrer med potetkrydder fra Europris, men jeg har de rett i langpanna med olje. Bakepapir under var jo mye smartere, og da setter de seg ikke fast heller, noe de har lett for å gjøre ellers. Dessuten trengs ikke så mye olje. Takk for tips!👍😀

    6. dedicat: Jeg tror ikke det er så mange som deler din entusiasme for oppvask, men det er veldig hyggelig når benken er ren….når jobben er unnagjort! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg