Du KØDDER ikke med DENNA KAREN….!

 

La meg presentere………….


Lettere henslengt i stuens beste lenestol……….

…..ingen ringere enn……..

Mr. Mephisto!!!

 

NEI….han HETER ikke det……..

Det var bare Karidansen som ikke klarte å dy seg…….Hun MÅ jo sette navn på alle firbente kjæledyr hun møter på……..

Dessuten synes hun at “Pus” blir i kjedeligste laget…..

Mr. Mephisto er både majestetisk, mørk og ………..

……..litt MORSK!

(Sjekket navnet på nettet –  Mephisto betyr visst : Demon utsendt av “Mannen Med Ljåen” – men jeg syntes det var så et fjongt og passende navn på denne fyren!)

 

Da en intetanende Karidansen gjorde slik som hun gjør med vesle pusefrøken Anastasia der hjemme……..

………og skulle klø en (tilsynelatende) elskverdig og innsmigrende hankatt på magen……..

………SÅ var det en som ga uttrykk for at DEN SLAGS ville han slett ikke ha noe av!!!

Anastasia kan også vise både tenner og klør…..

………men hun veier ca tre og en halv kilo, og Karidansen kjenner kroppsspråket hennes ut og inn.

 

Når Karidansen strøk Mr. Mephisto over nakke og rygg………

……kjente hun at HER var det MUSKLER!!!

Når hun løftet ham opp (Noe han var bare sånn passe fornøyd med at hun gjorde) så var det virkelig et LØFT…..

 

Mr. Mephisto er nemlig en Matglad Mannepus!!!

 

MEN : Når Mephistos Matmor hever røsten…………

DA blir Mephisto både målløs og medgjørlig………….

 

Matmor Eva er både vennlig og behagelig å omgåes…….

 

…….men om Mephisto ikke oppfører seg……..

……..så blir hun STRENG!!!

(Og det vet han!!)

 

På tirsdag denne uka, satte Karidansen seg på flyet for å besøke bloggvenninne Eva i Sandnes.

Det er den ene grunnen til at det har vært stille fra denne kanten noen dager………

 

Det er KJEMPEKOSELIG å utvide nettverket på denne måten!

Eva har blitt en kjær venn, som jeg setter stor pris på………

….og hun er ikke den eneste jeg har blitt godt kjent med, sjøl om jeg ikke har truffet mange av dere “I virkeligheten”…….

…..ikke ENNÅ, i alle fall!

 

Det kommer sjølsagt flere innlegg om turen senere, når jeg får sortert litt i bildene mine!

 

 

25 kommentarer
    1. Så hyggelig med bloggvennbesøk da 🙂 Men Mr Mephisto ble jeg bittelittegrann skeptisk til … Men jeg liker jo best hunderjeg, så kan jo ha litt med saken å gjøre 🙂 Kos å komme seg vekk fra vante ting og bare skravle og bli kjent med andre. Hvem vet, kanskje møter du flere bloggvenner etter hvert. Ha en fin helg da 🙂

    2. Så koselig:) Det er sikkert gøy å treffe noen i det virkelige livet også:) Søt katt har hun også:) Godt å få et lite avbrekk fra hverdagen. Ønsker deg en nydelig fredag og en strålende helg:) Og tusen hjertelig takk for gaven:)

    3. Så fantastisk koselig å høre at du er på besøk hos Eva da 🙂 Kjempefint å få sånne venner <3 Og for et nydelig bilde av Eva 🙂 Håper dere koser dere masse, med muskuløse katter og alt moro <3 Klem til begge to <3

    4. Den så meget bestemt ut den katten, men matmor vet nok å holde den i nakkeskinnet!Så koselig for dere da å treffes igjen! Gleder meg til å se bilder! Ha en vakker kveld 🙂

    5. Hihi…Ja, kan hende han passer litt til navnet du ga han, sånn i enkelte stunder 😉 Men stor, det er han ja. Han er virkelig et LØFT, akkurat som du beskriver. Jeg klarer ikke å løfte ham med kun en arm 😉
      Det var kjempekjekt å ha deg her på besøk Kari, og ser veldig frem til flere treff med deg. Det gir ganske mye å danne nye vennskap på denne måten 🙂
      Gleder meg til å lese mer om ditt besøk her hos meg 🙂
      God klem <3

    6. tepausen.blogg.no: Ja, jeg fikk sett både litt av Sandnes og Stavanger. Det er jo begrenset hvor mye man rekker i løpet av to døgn, men vi fartet en del rundt, og hadde det skikkelig trivelig! 🙂

    7. MOONBEAMSCORNER: Takk og det samme! Mephisto’n hadde sin sjarm han…….Jeg liker sånne litt rampete katter, men her var det mye styrke, så jeg hadde nok ikke likt det om han hadde blitt skikkelig morsk på meg! 😉

    8. fruensvilje: Ja, det er kjempetrivelig, så det vil jeg gjøre mer av. Håper å få besøk av noen av dere etter hvert også. Akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg havner i løpet av 2016, men det blir vel her i distriktet i alle fall! 🙂

    9. frodith: Takk for det. Er vel hjemme nå. Eva er fin på nesten alle bilder hun, så det er en takknemlig oppgave å fotografere henne! Klem tilbake! 🙂

    10. Eva: Ja, det var trivelig, ingen tvil om det! <3 Godt å komme litt bort fra det vante av og til, gå turer og ha noen gode samtaler med folk det "Stemmer" med!! Jeg hadde tatt 207 bilder til sammen mens jeg var hos deg!!!!:P

    11. Åh så koselig! Herlig bilde av Eva og katten 🙂
      Måtte flire litt av navnet du ga katten – men det var et passende navn og så las jeg hva det egentlig betyr…… hehehe men navnet var fint da 🙂
      Da har dere koset dere og hatt mange gode prate og turstunder 🙂 Blir spennende å se og høre mer fra ditt besøk i Sandnes 🙂

    12. Haha, det ar et passende navn. Men han hører jo etter. Og det er det ikke alltid demoner gjør. 😀 Herlig med pusekatter uansett. Håp at du hadde en flott tur. Merket at det var stille fr den kanten en stund. Godt du er tilbake. 🙂

    13. Tone: Ja, jeg syntes det navnet passet! Ikke så ofte at jeg er borte far bloggen i flere dager, nei. Synes det er så kronglete å skrive via mobil, så det gjør jeg helst ikke 🙂

    14. Å, så koselig….Jeg tenkte at du var på vei dit…, og den katten dro jeg kjensel på.
      Og matmor Eva er både vennlig og behagelig å omgås ja…..tviler ikke på at dere har hatt det hyggelig sammen.

    15. maiken: Ja, det var veldig trivelig! Og så har vi jo forståelse for at den andre plutselig bare MÅ stoppe og knipse i hytt og pine!! Hadde ikke vært lett for en ikke-blogger å være med oss! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg