Finnes det noe mer IRRITERENDE enn SKREVENDE mannfolk!!!????

 

Jeg var på kino igjen i kveld….

Jeg så en film som het  : “45 år”.

En litt sår film om et ektepar som skal feire 45 års bryllupsdag……

 

Jeg var ute i god tid , og satte meg på plassen min – høyt oppe og helt ute på siden.

(Jeg liker det best…….. på grunn av et aldri så lite snev av klaustrofobi!)

 

Det var kanskje 15-20 publikummere i salen – enda det var premiere……….

Til tross for at det nesten ikke var folk der, fikk jeg en kar rett ved siden av meg………

 

Det FØRSTE han gjorde, var å slenge boblejakka si halvveis over ermlenet på MITT sete!

Det NESTE var å sette seg til å gomle popcorn fra et MEGADIGERT pappbeger……..

Knas, knas, gomle, gomle, knas……….

I og med at begeret var så digert, så ante det meg at jeg kom til å se det meste av denne filmen………

…….akkompagnert av disse ulydene…..

…….og DET fikk jeg HELT rett i!!!!

 

Og som om ikke alt dette var nok : 

Fyren satte seg til å SKREVE………..

……slik at jeg ble tvunget til å vri bena mine mot venstre……..

……og holde dem godt samlet for å unngå å støte bort i kneet hans……..

……som befant seg laaaangt inne på MITT territorium!!!

 

Hvilke PRØVELSER skal ikke en stakkars kvinne utsettes for???

Jeg vurderte faktisk å ta med meg jakka og veska og sette meg på raden ovenfor…….

…..litt sånn demonstrativt…….

 

I tankene……..

……reiste jeg meg brått –  og samlet sammen tingene mine i en viss fart……..

……før jeg KLAMPET meg opp trappa til neste seterad…..

……slik at fyren KANSKJE fikk en anelse om HVORFOR jeg flyttet meg??

 

Det var DA det slo meg………

For få dager siden så jeg noen videoer med Kay Pollak……….

………om å velge å møte verden med et smil…..eller ikke……!!

Jeg skrev jo nylig om det……

 

Jeg så vel omtrent SLIK ut der jeg satt :

 

Bra at det var mørkt i kinosalen……………….

 

Er det SLIK jeg vil være????

EI JÆVLA HURPE!!!!!!!

 

Definitivt ikke!!!

Hvem er det som nettopp har begynt å lese ei bok som heter : “Slipp Kjærligheten inn!” ……???

(Etter anbefaling fra : lillasjel  )

Boka handler om å åpne opp hjertet sitt….igjen…….

 

Så DAAAAAAA……..

“Lukk opp din hjertedør, kom la solens skinn, lyse opp ditt smil ……..og åpne opp ditt sinn”.

(Fritt etter Sputnik)

 

Hurra for popcornspisende, skrevende mannfolk………. med fjollete latter !

 

(Ja, han hadde DET også….

……men til slutt lo jeg med!!!)

 

 

 

30 kommentarer
    1. tepausen.blogg.no: Han mente jo ikke å være ekkel….men det kunne ha vært litt fristende å “breie seg” tilbake…og se om han hadde tatt hintet! 😉

    2. Nei jeg tror heller ikke det. Tror han ikke tenkte noe særlig over sin oppførsel. Ja det hadde vært fristende å gjort det, sett hvordan han ville reagert.

    3. Haha, så herlig. Jeg kunne faktisk kjenne irritasjonen jeg og, og heiet litt for at du hadde byttet benkerad. Men det er jo helt sant, vil vi virkelig bli sånn? Nei huff. Og det som er enda bedre er at når det skjer ting som dette, så kan tanken om hvilket formidabelt blogg-innlegg gjøre at en tar det på en helt annen måte 🙂 Og det ble jo et formidabelt blogginnlegg 🙂 🙂

    4. he he du e go du )) jeg hadde helt garantert spurt om han kunne samle beina sine litt )) en skal jo ikke godta alt heller da,en ting er om salen er full,men hallo,var det god plass der så burde en ta bittelitt hensyn,i min verden er det normal folkeskikk ))

    5. haha for et fantastisk innlegg:) Der skulle jeg gjerne ha vært:) Men jeg fikk meg nå en god latter her da:) Du er nå bare helt fantastisk:) En god klem til deg altså:)

    6. Du er herlig du!Men du har så rett. Hvorfor skulle han sette seg så tett inntil deg, når det var plass ellers? Men du er da en feiende flott dame. Kanskje han lekte med tanken på at om noen så han, så var han på date med deg denne kvelden!!!!!!

    7. Min matgale verden: Ja, egentlig bure jeg vel takket fyren, som intetanende fikk en stor rolle i blogginnlegget mitt! Jeg byttet ikke rad – jeg lekte bare med tanken! 😉

    8. birdbay: Takk! Nå har jeg begynt å se på det meste som noe det går an å skrive blogginnlegg om….(Ja , det er ikke ALT man kan skrive om ,da – i alle fall må man i tilfelle anonymisere veldig…… men dette var uskyldig nok!! 😉

    9. natheless: Takk! det var så mørkt der, at jeg tror nok ikke det hadde noe med det å gjøre!! 😀 Fyren var rett og slett ubetenksom og heeeelt i sin egen verden! 🙂

    10. En gammel gubbe vil kalle slik oppførsel resultat av dårlig oppdragelse. Man finner samme holdningene hos dem som sitter med beina oppe på i setene på buss og bane. Jeg er såpass gammel at jeg sier fra hvis det generer meg i slike situasjoner, gjorde det sikkert ikke før.

    11. <3 Kjempebra. Jeg må nok innrømme at jeg nok ikke hadde vært så tålmodig der. Jeg hadde nok bedt han flytte beina, hehe Men det er klart at da hadde det ikke blitt så fint blogginnlegg så du valgte en utmerket løsning :D Og jeg håper boken treffer deg. <3

    12. Det første jeg tenkte var hvorfor han skulle kline seg helt innpå deg når det var så god plass. Selv om man skal sitte på den plassen som billetten sier, så behøver man jo ikke det når det er masse plass.
      Jeg hadde nok flyttet meg, jeg, etter evt. å ha vært en tur ut først så det ikke ble så åpenbart. Det minner meg om da jeg hadde med junior på kino og så skulle han på do. Vi måtte jo ut, men hvordan skulle jeg få opp døra? Jeg hadde aldri gått ut av en kinosal først før, og denne døra hadde jo ikke noe håndtak/klinke, bare en sånn lang sak på midten. Det tok litt tid før jeg skjønte at det var den jeg skulle trykke på, og enda det er for at folk skal komme seg fort ut ved brann o.l., haha sier nå jeg bare.😅😜

    13. funderier: Man må velge hva man vil irritere seg over….Jeg ble ganske bevisst på at jeg ville sitte der, for jeg kom først…….Ja, det var litt dårlig folkeskikk, men det var ubetenksomhet – ikke ondsinnethet….Jeg overlevde fint 1 time og 35 minutter med denne situasjonen, Jeg vant over meg sjøl og hurpetendensene mine…..og jeg fikk masse herlig bloggmateriell! 🙂

    14. Mariann Sæther Tokle: Ja, boka treffer! Det går an å være litt romslig i blant, og i den store sammenhengen var jo dette en bagatell – sjøl om han hadde lagt igjen folkeskikken hjemme! 😉

    15. Ha ha, så herlig da !! ikke popcornspisendeskrevendemann, men at du snudde hele den situasjonen rundt og lo med ham, ikke av ham. Herlige demostasjonsbilder også, og du var så absolutt penest når du ikke var sinnaKari 🙂 God fredagskveld til damen 🙂

    16. Hanne Beate: Jeg hadde fått klaustrofobi hvis ikke døra hadde gått opp med en gang! 😛 Ja er det veldig mange ledige seter i nærheten av der jeg har fått plass, så KLINER heller ikke jeg meg innpå andre! 😉

    17. BforB: Tror ikke det, gitt. Han hadde med seg ei dame som satt på den andre sida av ham. HUN syntes nok det var greit å dulte bort i ham! 😉 Synes han kunne lent seg mer over mot henne i stedet for å breie seg slik! Forresten kunne hun ha oppdratt ham litt! 😀

    18. Hehehehe ser for meg situasjonen…………… Og han MÅTTE sette seg akkurat ved siden av deg, og ikke et sete lenger bort for å få litt mere plass……. jaja han ville ha nærkontakt han da 😀
      Bra at du ikke flyttet deg da…………. selv om et var nesten fristende 🙂
      Åpn opp din hjerte dør……….. trallallalala 🙂

    19. etdiktomdagen: Tror ikke han tenkte slik. Er det veldig mange ledige plasser, når filmen begynner, så flytter jeg meg gjerne slik at jeg ikke sitter helt innpå noen andre….. men alle tenker jo ikke slik! Vi skal kanskje ikke være så redde for nærkontakt med fremmede, men det er jo greit å ta litt hensyn! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg