Når døtre blir voksne……..

 

…….så blir mor gjerne litt mindre “håpløs og umulig”…….

…….enn hun var i en periode…….

Faktisk kan det bli slik at mor og datter nesten blir litt sånn “venninner”……

….men bare nesten…….

….for vi er jo fortsatt mor og datter; og begge har gode venninner på sin egen alder!!

Ellen – snuppa har vært et par dager i Elverum hos mormor…….

 

I går møttes hun og jeg på Hamar for å ha en “Jentedag”.……

Mormor og hun hadde vært på shopping i Elverum.

Derfor var det ikke først og fremst shopping som sto på programmet for henne og meg.

Vi tuslet bare litt rundt –  uten å handle så mye…….

 

Vi var innom begge de to største kjøpesentrene på Hamar : CC og Maxi.

Her er vi på CC!!

 


Denne gangen synes jeg vi var flinke til å posere!! Tror vi ville fått “Godkjent” av Annebe her, altså!!! 😉

 

Jeg synes det er ganske fin utsmykning på CC :

 

Blant annet dette “levende” taket!

 

Både Ellen og jeg liker å stikke innom…….

 Her har de mye fint til en rimelig penge!

I dag kjøpte jeg dette :


En oppbevaringseske og servietter…..


….og noen kort med “kloke ord” på…….

 

Etterpå dro vi på Maxi……..

….nærmere bestemt på Specsavers!


Ellen prøvde en innfatning som hun likte…..

 

….men egentlig så var det Karidansen som skulle på Specsavers….

…..for å kjøpe reservebriller!

Jeg er blitt så avhengig av de progressive brillene som er tilpasset alle mine “synlige” skavanker….

(ulikt syn på øynene, langsynt, skjeve hornhinner….osv,)

Jeg MÅ ha briller for å kunne lese, og jeg bruker det også foran dataen. 

Det lønner seg å kjøpe to par, så nå har jeg bestilt to ganske ulike innfatninger…..

……men dem viser jeg ikke fram før jeg får dem……..

……om et par uker!!

 

Etterpå dro vi på kino og så den nyeste “Flåklypa-filmen”!

Vi ble litt smårørt begge to…….

….for det var jo “Happy Ending”……

….og Solan Gundersen viste at han (til tross for sin noe brautende fremtoning) egentlig har et hjerte av gull!!

Sånt liker vi…….! 

Til slutt ble det en tur på den indiske restauranten som jeg skrev om her om dagen……

Vegetarmat ble det i dag også!!

 

Før vi dro hjem stakk vi innom CC igjen, for å hente Junior som har jobbet på Burger-king i ettermiddag……….

….etter en lang skoledag…….

Noen må jobbe og slite……..

…….mens andre har “Jentedag”……

I helga er det min tur til å jobbe igjen…… 

 

Det må til det også!!

 

(Innlegget er ikke sponset)

 

 

 

 

 

 

 

28 kommentarer
    1. Så koselige bilder, og dere er flinke å posere…
      Jeg også opplever det med å ha fått voksne døtre og tenker mens jeg leser hvor fint det er. Når man slipper det med å passe på lenger, og hvor koselig vi har det sammen. Spesielt med den yngste fordi det har tatt lang tid…

    2. Så koselig med sånn jente tur. akkurat sånn har det hvert her også. de førstebarneårene så er man verdens beste, så blir man verdens verste, til at man plutselig er ok igjen, å faktisk at ungene spør om man ikke vil være med, på feks shopping. Tenker da at allt er som normalt, å at vi har gjort noe riktig 🙂

    3. Herlig med sånn jentedag da 🙂 Og dere poserer som ekte modeller, helt klart 🙂 Jeg har ikke sett filmen, men den havner vel på dvd en dag, og da ser vi ofte filmene hjemme i stedet for 🙂 Jeg har kjøpt nye briller også, UTEN innfatning, kommer om en ukes tid…Spent på det altså…Så dem jo ikke SÅ klart da jeg prøvde dem 😀 Hi-hi.. SOvnet tidlig i går, så kom først inn her NÅ jeg…Er rotte-trøtt om dagen..

    4. Så herlig det hørtes ut:) En skikkelig jentedag:) Enn så lenge må jeg finne meg i at prinsessen her går sånn ca 30 skritt bak:) hehe…. Dere ser super flotte ut begge to:) Ha en strålende dag:)

    5. Hei!
      For en koselig mor og datter dag 🙂 Jeg koser meg med mor og sønn dag av og til selv om et ikke bli HELT det samme. Vi koser oss med god mat og prat 🙂 Det er godt å ha god kontakt med barna sine uansett <3
      Herlige bilder av dere 🙂
      Ønsker deg en flott dag - nå fyker jeg avsted til jobben også har jeg frihelg 🙂

    6. Så koselig dere hadde det da,ei nydelig jente du er mor til )) like vakker som sin mor,og dereposerte skikkelig fint begge to ))
      Jeg er også glad i søstrene grene,desverre har vi det ikke i nærheten,men besøker jeg min søster i Sandnes tar hun meg med dit en tur .
      Ha en fin jobbdag

    7. frufrydefull: Ja, nå tror jeg at jeg er ferdig med å være ” Helt Håpløs” i forhold til avkommet. Yngstemann er snart 17, så han vil helst ikke bli sett sammen med mora si i alle sammenhenger, men det er en del av løsrivelsesprosessen, tenker jeg – og derfor et sunnhetstegn! 😉

    8. frodith: Ja, jeg prøvde også et par UTEN innfatning, men både dattera, ekspeditøren og jeg var enige om at jeg kler litt mer markerte briller best. Den ene brillen jeg bestilte nå, har en litt “mjukere” look, men fortsatt ganske markert innfatning! Du må ta bilde av deg når du får nye briller du også da…. (Eller – du MÅ ikke, men det hadde vært moro å se dem) 😀

    9. birdbay: Tusen takk! Prinsessen din er vel fortsatt i den alderen at hun er bittelittegranne skamfull over mora si – og det er en naturlig del av det å løsrive seg, tenker jeg! Det er verre hvis den skamfullheta aldri gir seg! 😉

    10. Å, det hørtes så koselig ut. Fint med en sånn dag med hygge, og nå har du bildeminner også. Dere var flotte modeller begge to! Topp karakter på de posisjonene! Kos deg på fredagen!

    11. etdiktomdagen: Ja visst er det koselig med sønner. Jeg ser imidlertid ikke for meg at jeg rusler rundt på handlesenter med gutta. I alle fall ikke med eldstemann som er etablert med samboer! Jeg er veldig glad for at jeg har ei datter, men sånt får vi jo ikke valgt! 😀

    12. fruensvilje: Tusen takk! Ja, søstrene Grene er en fin butikk, og de tenker også på miljøet. De bruker papirposer , og man får kjøpt billige handlenett der. De tenker også gjenbruk, og en del av produktene er laget avgjenbruksmateriale. Synd du ikke har så lett tilgang til slike butikker. Her er vi bortskjemte. Både i Brumunddal og Hamar er det bra utvalg, og vi har jo også fått IKEA i Furnes (15 min min bil herfra!):D

    13. uff ja, jeg håper det går over:) Også er det jo faktisk ikke alltid så ille heller da, men jeg tror jeg husker hvordan det var å være 13:)

    14. Absolutt godkjent de poseringene der :)) Koselig med jentedag..jeg har jo ikke jente , men er ofte sammen med gutta mine…koser meg da :))Håper du får ei fin jobbehelg :))

    15. Så herlig med en sånn jente og kosedag sammen. Min gutt er 12 år nå og synes ikke det er like stas å finne på ting med foreldrene lenger, men det kommer seg vel igjen etter puberteten 😉
      Kjempe fine bilder av dere og Indisk mat er så godt 🙂 Riktig god helg 🙂

    16. Så koselig med en sånn dag. Det er det man kaller kvalitetstid 🙂 Jeg og datteren min har noen timer rett som det er, med tid sammen, hvor vi enten drar til Stavanger og går på Starbucks, eller vi drar til et av kjøpesentrene og rusler litt rundt og kikker 🙂
      Og jeg er nok litt teit i hennes øyne av og til…men gode venninner er vi likevel, sånn til kos 🙂
      <3

    17. Herlig. Jeg vet ikke om jeg har sagt det.. men du har en eventyrlig evne til å lage en story” ut av så utrolig hverdagslige hendelser.. Har du vurdert bok ?
      Takk i alle fall 🙂

    18. annebe: Tusen takk for “Godkjent” 😉 Ja, det virker absolutt som om du har mange fine stunder sammen med gutta dine (både Gemalen og sønnene!) 😀

    19. Åse Helen: Tusen takk! Ja, nå går sønnen din inn i løsrivelsesfasen for fullt, og det er et sunnhetstegn tenker jeg. Han trenger dere fortsatt – der i bakgrunnen. Tror det er viktig å la dem få ha denne fasen for at man skal få til et godt forhold når de blir voksne. Løsrivelsen må komme – før eller senere uansett! 🙂

    20. Eva: Ja, jeg setter veldig pris på sånne “Mor – og datter” -stunder! Det er normalt at du er “teit” nå! 😉 Jeg har vært VELDIG “teit”, men de siste åra har jeg visst kommet meg betraktelig! 😉

    21. dedicat: Tusen takk! Ja, jeg har jo lyst til å skrive ei novellesamling eller en roman. I 2016 blir det nok andre ting som blir prioritert, men det ligger der ….i bakhodet.Så spørs det da, om det blir du eller jeg som skriver først! Du har jo erfart masse i livet, så du kan sikkert skrive både om fakta….og i litt mer poetiske vendinger! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg