Hvem har skylda….for at Karidansen klemte fingrene sine i loftstrappa???

 

Karidansen skal rydde vekk julepynten……..

Nå skal den opp på loftet fram til neste jul!! (Eller kanskje den får komme ned før, hvis hun flytter i løpet av året…)

Uansett så skal den OPP!

Og loftstrappa skal NED……..

 

I det Karidansen går opp på det første trinnet på loftstrappa………

…….med en kurv full av juletrepynt i høyre hånd…..

…….kjenner hun en intens smerte i fingertuppene på venstre hånd…..

Desperat prøver hun å løsne fingrene som har kilt seg fast i skjøten i loftstrappa…….

….før hun innser at hun må hoppe ned fra trinnet….

…..for fingrene har kilt seg fast på grunn av hennes egen tyngde…….

Karidansen hopper rundt på gulvet og kommer med noen stygge utbrudd etter at hun har fått løsnet fingrene…..

Det var da som bare SØREN!!!

 Rett og slett………

…..HELT TYPISK……..

…..at Karidansen er så uheldig…….

 

Og det er kattas skyld!!!!

For hvem er det som har klatret opp på framskapet og revet ned engelen……

……..som Karidansen trodde var av metall tvers i gjennom….

…..men som viste seg ikke å være det!!!

For hadde den vært det………. så hadde den ikke røket på midten.

 

Og da Karidansen hadde limt den med superlim……..

….så oppdaget hun at den hadde blitt skakk….

…. ETTER at limet hadde tørket…..

 

 

ALT sammen skjedde på grunn av den……

 

……KATTEHÆLVETEN!!!

 

Karidansen ble nemlig så irritert og stresset for at engelen (som hun hadde betalt 299 kr for)…..

……ikke ble så fin som den var før……

……og det var DERFOR hun ble så ukonsentrert at hun klemte fingrene sine i loftstrappa!!!!

 

Takk til  Lillasjel

 

……..som delte videoen med Kay Pollack!

 

DET ER MINE TANKER OM DET SOM SKJER SOM AVGJØR HVORDAN JEG HAR DET!!

Jeg kan velge om jeg vil tenke………


         SLIK……………eller…………SÅNN………….

 

……om det….!

 

I alle fall når jeg får tenkt meg om !!!!

 

Jeg VET det…….

….men jeg trenger en påminnelse i ny og ne……..


Engelens midtparti etter liming….. sett bakfra…..

 

Strengt tatt har det vel skjedd verre ting enn dette….

…….sjøl om den ble bittelittegranne skakk –  og fikk en brist i ryggen?

 

(Det går bra med fingrene……!)

 

 

 

19 kommentarer
    1. haha…. Uff da, stakkars kari og stakkars katta:) Men det er greit å ha noen å skylde på:) Jeg så den videoen selv i dag:) Her trengs det mer øving, det ser jeg:) Ha en strålende kveld da, og god bedring med fingeren og engelen ble jo bare litt mer unik:)

    2. uff da,det er no uansett hvem sin skyld dritvondt å klemre fingertuppen (au au ,og katta skal jo ikke være oppå skapet,den skal være på gulvet,så engelen var nok megauheldige også,men hvem hvet kanskje den har litt sjarm ennå alikavel )) bare husk å være litt forsiktig hi hi ha en fin dag

    3. Hehe, ja den katta. Er så greit å ha noen å skylde på 🙂 Og er så viktig å bli minnet på at det er vi selv som skaper vår hverdag 🙂 Men jeg kan kjenne igjen frustrasjonen 🙂

    4. Ja det er så sant. Det har skjedd verre ting en dette! Her ble det også knuste engler i dag, men det er ikke noen katt sin skyld, men bare min egen. Jeg får tenke at ja vel, da er det rom for å kjøpe en ny engel eller to neste jul, for mine gikk ikke å lime sammen, de var av det tynneste glass!

    5. birdbay: Ja, sånn kan det sies. Det var en positiv vinkling! Jeg tror du har fått med deg mye fra den videoen jeg! Engelen har blitt UNIK!! Fingrene går det bra med. Kjenner bare litt nummenhet i neglene! God natt! 😀

    6. fruensvilje: Ble i grunnen “Happy Ending”. Var redd jeg skulle få blå negler, for da banker det som besatt av blod som presser på, men det gikk bra! Er ikke lurt å bli sint – da har det lett for å “gå gæli”! 😉

    7. Min matgale verden: Ja, vi skaper definitivt vår egen hverdag….og det er mitt valg at jeg bruser meg opp over katta!! 😛 Hun er som hun er….og lar seg ikke oppdra! (Og det er en av de tingene jeg er litt fascinert av mht katter!)

    8. Litt uflaks..MEN også flaks i uflaksen. Ref. saken under, det ble ingen bulk.
      Bra fingeren er bra…og engelen har bare fått litt ekstra historie. Og så har du fått julepynten opp. I mitt liv er det bare i tankene det er rydda, pynten skuler på meg i alt det røde, sølv og gull farga. Og jeg sier “snart, snart”…..og så må jeg hente ved. For nå har det bitt kaldt. Egentlig orker jeg ikke….men det kan jeg ikke si høyt.

    9. BforB: Ja, engelen har fått litt ekstra historie. Regner med at du også har fått ryddet unna jula nå , og hvis ikke så er det ikke 20 -ende -dagen ennå! Her må et også hentes ved, men nå har jeg ryddet verandaen så eldstemann kan kjøre en kubikk dit. Skålen rev han i går, for den var falleferdig! Han tok jo over nå den 2. januar, så nå er det bare for meg å avslutte og ta noen telefoner hit og sende noen skriv dit……og så skal jeg bare ha et “vanlig” hus etter hvert! 🙂

    10. Neida, ikke rydda unna…..bli nok ikke i dag heller (satt bort på et bord tre små nisser som nesten er klar for å pakkes ned). Nå må jeg pakke meg inn i klær for handletur med foreldre.
      Som jeg har sagt før blir det artig å følge hvor veien din går. Sjøl bor jeg i et “vanlig” åttitalls hus, men i tillegg har jeg ALT for mange andre hus som ligger utenfor mulighetene…….ja,ja.
      Kvart på tolv nyttårsaften satt jeg å fylte ut et skjema på nettet angående skogbruksplan…….og jeg kom i mål før det nye året. Men jeg har ingen plan for fortsettelsen her……har begynt å forstå at jeg ikke blir yngre. Synd i grunn ;=).

    11. BforB: Er det noen som har lyst til å ta over etter deg? Eller kanskje du , tross alt, gjerne vil sitte med eiendommen en god stund til?! Det er fordeler og ulemper med det meste.. Jeg skal begynne å kikke litt mer konkret etter hus denne uka. Foreløpig har jeg ikke sett noe som jeg har falt såpass for at jeg har hatt lyst til å dra på visning, men jeg skal uansett ikke så veldig langt herfra. Derfor er det ikke så langt for å dra å titte litt på beliggenhet o.l.:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg