KIROMANTI …… eller HÅNDANALYSE om du vil……..

 

Nei, jeg har ikke lært meg håndanalyse…….

……men jeg var hos en som foretok håndanalyse på meg for noen år siden.

Jeg ble veldig imponert av det denne karen kunne fortelle om meg….

……uten å kjenne til meg fra før.

I en periode i livet gikk jeg til mange forskjellige alternative behandlere og terapeuter. Jeg var også en flittig gjest hos skolemedisinerne.

Håndanalysen er noe av det jeg har følt at jeg har hatt mest igjen for!

 

Det var denne karen som utførte analysen :


Torkil Kjelstrup

 

Han hadde nok trent opp intuisjonen sin, og “så” mer enn kun det som var å lese i håndflaten….tror jeg. (Men det var utrolig hvor mye han leste ut fra håndflatene også!!)

Torkil beskrev meg temmelig inngående som person, og han kunne tidfeste enkelte viktige hendelser i livet mitt.

Ikke slik at han sa nøyaktig hva som hadde skjedd, men mer om prosessene som hadde skjedd i meg.

Blant annet sa han at det hadde skjedd en stor endring i meg da jeg var rundt 42 år………..

Jeg hadde begynt å få en helt annen oppfatning av ting…..og en mye sterkere bevissthet og vilje!

Det stemte…….

…….og da jeg var 43, tok eksen og jeg ut separasjon…….

Det er sånt som har lett for å skje når et menneske gjennomgår store forandringer…….

 

Han sa at hendene mine viste tre barn, og så spurte han hvor mange barn jeg faktisk hadde…..

Han beskrev også barna som typer – sånn helt i grove trekk

Han sa også en del om mine valg og mine muligheter i framtida – uten at han skremte meg på noen måte…….

Blant annet sa han at livet ville begynne å blomstre når jeg nådde den alderen jeg er i nå…….

Det er jo fint å tenke på……….

…..og jeg velger å tro at han hadde rett!!!

 

Jeg fikk en CD med opptak fra timen…..

Den har jeg hørt på flere ganger i årene som har gått etter at håndanalysen fant sted………

 

En av de positive tingene med håndanalyse, er at det ikke er noe man stadig må gjenta……..

Det har slett ingen hensikt å ta en analyse hvert år. Det bør helst gå flere år mellom hver gang!

Slik sett får man mye for pengene. 

Da jeg tok analysen, betalte jeg 1500,-  Den varte i nærmere to timer.

 

Jeg så nylig et opptak på nettet, der Torkil Kjelstrup ble filmet under deler av en håndanalyse.

I kommentarfeltet under filmsnutten sto det mye…….

….skitt!

Det er HELT greit å være skeptisk…………

……men det er noe med måten man uttrykker skepsisen på.

Det er ikke ALLTID man trenger å gi uttrykk for meninga si…..sånn offentlig…..

 

Jeg tror det ligger mye frykt bak det å ha et så så stort behov for å fortelle publikum at noen er en idiot og en bløffmaker…….

…..og at de som tror på det han driver med er noen ENDA større idioter!!

 

Jeg aksepterer at andre kan tro at håndanalyse er noe reinspikka tull, vås , humbugmakeri….osv osv……

Det er ingen grunn til at jeg skal  gjøre narr av synspunktene deres av den grunn, så lenge de fremfører dem på en ryddig og høflig måte.

 

Noen sier at de kun tror på det som kan bevises rent vitenskapelig……..

Så har det gjennom historien også vist seg at noe det som har blitt vitenskapelig bevist og dokumentert…………..

……senere har blitt motbevist……

……igjen……

…..og igjen……

…..for vi får stadig ny kunnskap og nye hjelpemidler til å kunne utføre eksperimenter og tester…….

 

Verden utvikles stadig…..

….og det som var “sant” i går……..

…er ikke nødvendigvis “sant” i dag…..

 

Enten så tror man på noe, eller så tror man ikke….. 

Det er lov å endre oppfatning begge veier…..

…….altså både å BEGYNNE  å tro på noe…..

……..og SLUTTE å tro på noe!

 

Jeg har ikke spurt Torkil Kjelstrup om tillatelse til å skrive dette innlegget. Jeg har ikke hatt kontakt med ham siden jeg var hos ham og fikk håndanalyse…….

Så lenge jeg kun skriver om ham i positive vendinger, så tenker jeg at han synes det er greit! 

 

OM noen av de som leser dette skulle få lyst til å bestille time hos Torkil, så vet jeg at han reiser en del omkring i løpet av et år. Derfor kan det hende at du kan ha mulighet til å treffe ham ikke så langt fra der du bor.

Da jeg tok analysen. var han på Gjøvik, og det er bare en drøy halvtimes kjøretur herfra.

 

(Bildet er hentet fra nettet)

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er spennende altså:) Jeg gjorde det selv en gang også, men det er mange år siden. Kunne egentlig tenkt meg å gjøre det igjen:) Av og til trenger hvertfall jeg noe å tro på:) Ha en nydelig dag fine karidansen:)

    2. Det er sikkert greit for han at du skriver om det: Dette er jo bare hyggelig respons. Og det er viktig med tro også. Og som du sier, mye forandrer seg innen hva som er vitenskap også, nye ting dukker opp. Jeg synes man skal få tro på hva man vil uasnsett 🙂 Ha en fin dag <3

    3. Dette høres jo spennende ut da,og noe må det jo være i det siden mye stemte med ditt liv ) mange er nok skeptiske til alternative behandlinger,men jeg tror att det er noe i det og att det kan hjelpe mange )) blir uansett spennende å se hva som skjer for det i dette året ))

    4. Så spennende. Kunne kanskje tenkt meg å prøve ja. Skal jammen se om han skal være på alternativmessen i år. Der skal jeg, for det var en spennende opplevelse 🙂 Helt enig, man må få tro det man vil. Skulle ikke være så vanskelig å forstå egentlig! Men dog! Så mange som må brøle ut om sine meninger…

    5. Ja, det er nok mer mellom himmel og jord enn vi vet. Mange kritiserer, nettopp fordi de er skeptiske. Jeg har aldri gjort noe sånt, men jeg skjønner at det var spennende. Håper han har så rett i at din fine tid kommer nå! Heia Karidansen!

    6. Spennende. Har ikke ant at dette er et tilbud. Jeg er nok en skeptiker til mye, men tenker at man alltid skal ha et fornuftig, åpent sinn. Og respektløshet fortjener ingen. Ha en flott dag. 🙂 Godt du fant styrke til livsendring på et tidspunkt i livet. 🙂 Ha en god kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg