Danset jeg Charleston på 20 – tallet???

Jeg er i alle fall veldig fascinert av 1920- årene……

Og så ble jeg litt inspirert av innlegget til :

  Min matgale verden…..

Det er noe litt “20-30 – tallsk” over denne Kjersti – dama synes jeg……

Ja, nå mener jeg absolutt ikke at hun har gått ut på dato…..!!!

Det er mer looken….. og stilen……. 

 

 

 Her er noen brudekjoler fra 20- og 30-tallet…..

Tror disse er mest typiske for 30-tallet. Liker begge kjolene, men den til høyre er absolutt etter min smak!!


Dette er en brud fra 20-tallet……


Damer i finstas………

 
Charleston….HERLIG!!

 

Jeg lurer litt på hvorfor jeg er så fascinert av denne epoken…..

Jeg er vel en av dem som tror at vi kan ha hatt flere liv her på jorda……

Det er kanskje ikke helt bra å si sånt….

….man blir gjerne tatt for å være litt skrullete….

…..og det kan definitivt ikke bevises….

…..sånn rent vitenskapelig (at vi har levd før, altså!)……

…..men jeg tror at det er slik likevel……..

 

Kanskje “Min matgale verden” og jeg har danset Charleston sammen på 20-tallet…….???

Hun har nemlig røpet at hun også er tiltrukket av denne epoken……

 

 

Jeg er også svak for hodepynt………

…..og bruker gjerne tørklær som jeg tvinner rundt håret. 

Jeg synes det er fint!

Dessuten er det veldig praktisk når man, som jeg, sparer til litt lengre hår…….

…..og frisyren bærer preg av det!

 

 
Karidansen i Hellas – i september 2015.

 

Nå har håret på toppen kommet et stykke nedover på sidene……..

 

Kronprinsesse Mette -Marit har stilt opp med noen freshe hodeplagg i ny og ne…….

Litt 20 – tall over disse også synes jeg……sjøl om hun har “tatt stilen helt ut”….



Kronprinsessen har fått en del “pepper” for disse, men jeg synes de er tøffe……

(Tenkj om je hadde hatt en tå dæssa….og gått og sprade’ neri Dala?)

 

Hvilken av disse tre hodepyntene ville du ha valgt???

 


DENNE er vel fin, vel….????

Sånn har jeg lyst på!!

 

(Alle bildene ,med unntak av bildet av Karidansen, er stjålet fra nettet!)

 

 

 

21 kommentarer
    1. Jeg ville ikke hatt noen av Mette Marit sine… Men jeg ville gjerne hatt den nederste saken 😀 Og klærne fra den perioden…VEEEELDIG fine faktisk 🙂

    2. frodith: Jeg synes nok også at Mette Marit sine hadde blitt litt i voldsomste laget, men jeg synes de er morsomme. Den nederste hodepynten synes jeg er knallfin! 🙂

    3. jeg kunne nok tenkt meg att vi kvinner var flinkere å kle oss feminint uansett epoke eg da,selv om jeg liker disse kjolene du viser veldig godt,spesielt charleston )) hodepynt hadde jeg gjerne gått med om flere gjorde det hi hi,men jeg ville hatt noe litt som det siste bilde du viste her,elegant og enkelt

    4. Den nederste hodepynten ville jeg hatt 🙂
      Jeg bruker ha vårfest midten av mars (feirer våren)…….. inviterer damer jeg har en del kontakt med 🙂 Jeg har tema. Første gangen hadde jeg hatteparty – der ønsket var at om de ville, så kreerte de sin egen hatt 🙂 I fjor hadde jeg 30talls party 🙂 Da hadde jeg lang kjole, hodepynt og pærler 🙂 Jeg synes det er morsomt å kle meg ut <3
      Jeg elsker vakre kjoler - og kanskje barokktidens kjoler og jeg er veldig glad i 20-30 tals og 60 tals......... tja jeg liker kjoler 🙂 OG jeg tror at vi kan ha levd liv før.....

    5. etdiktomdagen: Ja, jeg synes også det er moro å kle meg ut! Så flott initiativ med den vårfesten!
      Da er vi flere som tror vi kan ha levd flere liv!…….:)

    6. Vi er sikkert mange som tror at vi har levd flere liv. Er egentlig ikke så opptatt av 1920-30 åra. mer år 1800. De flotte kjolene adelskapet hadde da , med lange hansker. korsetter og undekjoler. stoffer i blonder og silke , ridedrakter, med små nette hatter til 🙂

    7. frufrydefull: Ja, det var stilig da også…..men fy så trangt og vondt det sikkert var å gå i. Jeg er glad jeg slipper å bruke korsett og “snøre” meg. Det får holde med “Hold-in truse” fra Lindex (Sånn til fest bruk!) 😉

    8. Jeg er ikke en sånn veldig hattedame. Det måtte kanskje bli en sixpence om jeg skulle prøve meg! 🙂 Men den kjolen til høyre øverst, den var en drøm!!!!!

    9. natheless: Ja, skulle jeg ha vært brud igjen, så hadde jeg valgt noe slikt! Det hadde krevd litt trening og forsakelse for at den skulle ha sittet pent, men det hadde det jammen vært verdt! 😉

    10. Fortsett med sparingen av hår! Det er lurt med slikt tørkle du går med til det målet.
      Du hadde i alle fall vekket oppsikt neri dala med et Mette Marit hodeplagg. jeg synes hun er knallfin med de hattene og modig…
      Ja, jeg er med,når det gjelder å ha levd flere liv. På en eller annen måte så tror jeg det, jeg også, på sjelevandring….Men jeg vil absolutt ikke vite hvem jeg har vært…:)

    11. Å for en flott Karidansen… som gått unne gått rett inn i 20 og 30- talls-epoken. Kan være du har vært der… hvem vet. Det er en fascinerende periode. Vakre klær.

    12. maiken: Nei, jeg vil heller ikke vite hvem jeg har vært….for tenk om jeg har vært en forferdelig despot! Jada, jeg sparer og sparer, men langt hår skal jeg ikke ha! Bare en enkel frisyre som rekker til midt på halsen omtrent! 😀

    13. Tyvetallet er en spennende epoke, jeg har et “minne” som jeg har kommet fram til er fra da, når jeg hører en type musikk dukker bildet opp; dame i hvite, halvlange kjoler vandrer rundt i en park. Menn i dress og halvvoksne gutter med sixpence. Det er en paviljong der musikanter spiller musikk, og jeg er liksom der. Merkelig bilde.
      Men jeg syns tidsalderen har et design jeg liker, det enkle og ornamentikken.

    14. BforB: Jeg “ser” også bilder fra 20-tallet. Damer som står ved en peis og røyker sigarett med munnstykke og dresskledde herrer rundt omkring! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg