Kjerringa, Katta og Julekvællen…….

 

Det var en gong ei kjerring som skulle feire julekvæll alene for første gong……..

Ho hadde bestæmt det sjøl, så a’ grudde seg itte…….

Ho sov godt og lenge den mårrån, for ho hadde itte så mye “på seg”……

Utpå æfta’n tenta’a  lævandes lys rundt omkring…….


I lykta framma spelen i gangen……..

 


På bordet i kjøkkenkroken………


Åt nissa’ og engel’n på framskapet…………..

 

Katta var slitin å kje’ ætter all herjinga me’ julepynt og duker…………


Ho hadde lagt seg sammen med nissefammiljen…..

…….og gadd nesten itte å sjå opp da kjerringa ville ta bilde tå a’………

 

Kjerringa hadde dekt på spisestu’bordet….slik a’ pleide å gjøra på julekvællen……

I år vart det go ‘plass rundt bordet……

 

Itte akkurat “Same Procedure as every year”…..men det trengte det itte å være hell, syntes Kjærringa…………

……..ho var tå døm som likte avveksling…..

……..og frihet tel å kunna gjøra litt som a’ sjøl ville……

 

Ho laga seg kyllingfilet, med ostefyll og bacon tel julemidda’n…….

Det var første gongen a’ itte åt ribbe og pølse på julekvællen…………..men gøtt var det!

Ho spanderte på seg et glass ‘økkologisk hvitvin og….

……men bære ett….

…..og et halvt…….

No’ fyllekallas vill’a itte ha…….!

Dessuten skull’a tidlig på jobb dagen ætter!

 

En liten jule-selfie i finstasen mått’a ta…….

Litt hugguskakk og “søt”…….. me’ favorittsmykke’ som a’ kjøfte i Hellas……..Det vart på badet denna gongen og….

Ho hadde itte røkki å øve seg med selfie-stanga som a’ fekk tå sønn’sin på Lille Julaften………

 

Nå var itte Kjærringa og katta alene HELE kvællen , da…….


Litt utpå fekk døm besøk tå et par tå onga hennes……….

 

………og jammen hadde eldste sønn’ hennes og samboer’n  forlove’ seg……

………på sjølveste julekvællen! 😀


 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Så koselig da. Gratulerer til sønnen:) Og så fint du har gjort det:) Vi skulle nok alle vært flinkere til å pynte og gjøre det pent, kun for oss selv:) Ha en nydelig 1 juledag fineste karidansen. Håper du får en fin dag på jobb. Klem:)

    2. Ja, jeg lurte litt på det der. Med ikke selfiestanga 😀 og pynta deg likevel, imponert jeg. Meg hadde du funnet i pysjklær 😉 God arbeidsøkt 😉

    3. Sikkert en avslappende feiring..og maten så god ut den :)) Vi har spist ribbe i dag også…så nå gleder jeg meg til litt lettere mat :)) Gratulerer med sønnen som har forlovet seg..og grattis med selfiestang :)) Fin jul videre <3

    4. så koselig du har det rundt deg og et fint bilde av deg også ) skulle gjerne vært alene denne julen ,men barna har litt bomull i øra sine så her er det folk hver dag hele jule,men jeg er ikke vertinne så gjestene må greie seg på egenhånd ,ja dei må endatil smøre brødskiva til ho mor hi hi

    5. frodith: Takk for det! Nei, Karidansen sitter ikke i pysjen om hun er alene julekvelden. Men om jeg hadde trivdes med å spise julemiddag i pysjen, så hadde jeg gjort det!!;) Forresten så¨har jeg ikke pysj! 😛

    6. fruensvilje: Ikke så lett å si nei, hvis de gjerne vil komme, men jeg har blitt så “Umulig” at jeg sier i fra hvis jeg absolutt vil ha en kveld for meg sjøl. (Sjølsagt ikke den uka Junior er hos meg, men er det “aleneuka” mi, så kan jeg si nei hvis det ikke er noe spesielt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg