Så er pynten på plass ………..og om å feire julekveld alene……….

 

Vanligvis pleier jeg å pynte treet på Lille Julaften……..

….men i morgen tidlig skal jeg på jobb, og så er jeg bedt bort på kvelden.

Derfor har jeg pyntet treet i kveld!

 

 

Nissefamilien har også kommet på plass!

 

Den 24. har jeg fri hele dagen. Da skal jeg feire min første julekveld alene……

…….og kanskje blir det min siste julekveld i dette huset……

….i alle fall kanskje den siste julekvelden som jeg BOR her!

 

Noen blir helt forskrekket når jeg sier at jeg skal feire alene……..

Jeg har et valg – jeg MÅ ikke………

….men jeg synes det er greit.

Nå har jeg fått ekstravakt både på dagen 1. dag og på kvelden 2. dag, så da er det greit at jeg ikke skal ut og farte på julekvelden!

 

Ellers har jeg skrevet om det å feire alene tidligere……

Det kan du lese om  HER

 

 

26 kommentarer
    1. Jeg feirer ikke jul, så jeg er aleine hvert år 🙂 Det har jeg valgt helt frivillig og stått på mitt de siste 3-4 årene- i år er inget unntak 🙂

    2. Du får det sikkert deilig 🙂 Det er bare en vanlig dag egentlig. Og det er sikkert noen fine filmer og noe god mat skal du kanskje ha 🙂 blir nok bra det 🙂

    3. Elin Slåen: Ja, jeg har inntrykk av at du er ei veldig sjølstendig jente! Da jeg var på din alder, hadde jeg nok syntes det hadde vært stusslig å feire alene; men jeg var gift og hadde fått den første ungen……så det var uansett ganske uaktuelt! 🙂 Ombestemmer du deg en gang i framtida i forhold til jul og feiring, så er det greit….og fortsetter du som nå….ja, så er det også helt greit. Vi må gjøre det som føles best, og når man ikke har unger, så står man veldig fritt! 😀

    4. frodith: Ja, jeg synes det er godt. Har ikke så lyst til å sitte i en pakkehaug hele kvelden, og det slipper jeg nå! Grei å kunne gjøre som man sjøl vil i blant….og det er helt sikkert noe fint å se på tv! 🙂

    5. Man står veldig fritt selv med unger. Julen er ikke noe tvang selv om man har barn. Jeg er ikke kristen, så jeg hadde ikke følt et behov for å gjøre ungen min det heller 🙂

    6. Elin Slåen: Nei……jeg er heller ikke så veldig “kristen” i den forstand at jeg tolker Bibelen bokstavelig eller er en ivrig kirkegjenger. Jeg synes det er litt vanskeligere å droppe julefeirng når man ha unger, for da kommer presset om hva “Alle andre ” gjør….men unga blir trolig sterke og sjølstendige av at man viser at man ikke MÅ gjøre som alle andre! 🙂 Gavehysteriet og kjøpepresset har i alle fall tatt helt av…og jeg er dugelig lei av det. Har kun kjøpt fire julegaver i år! 🙂

    7. Jeg ønsker deg uansett en nydelig julaften:) Det kan jo bli artig med katten klatrende i treet og sikkert mye annet også. Så lenge du velger det er det greit, verre hvis man ikke har noe valg lissom. En god og raus juleklem fra meg:)

    8. birdbay: Tusen takk! Ønsker deg det samme. Livet går i faser, og jeg synes det er greit å prøve “alenetilværelse” på julekvelden uten at jeg “Er nødt”. Den dagen kan jo komme at man ikke har noe valg! Da er det viktig å ha den innstillingen at man skal ha det bra – uansett! 😀

    9. Jeg føler folk sine egoistiske og griske sider kommer så tydelig frem i disse tider at jeg har mest lyst til å spy. Seriøst. Jeg kjøper julegaver og jeg får julegaver. Stort sett ønsker jeg meg ingenting fordi jeg har alt jeg trenger, og da ønsker jeg heller at de støtter kreftsaken, eller noe annet som måtte passe de, enn å bruke unødvendige penger på ting jeg ikke trenger 🙂 I år har jeg ønsket meg ny Micro, for min tar sart kvelden, og den microen er allerede kjøpt inn 🙂 Jeg ønsket meg nye løpesko også, men siden jeg får micro så kjøper jeg løpesko selv 🙂 Enkelt og greit 🙂

    10. Ja, jeg syns jo det 🙂 Ting blir jo bare stående og ta plass, og samle støv- jeg trenger plassen, men ikke støvet 😛 he he.. Jeg har helt glemt å bestille gaver fra Plan-fadder i år, så det får bli nyttårsgaver/hilsener i stedet for 🙂 Jeg pleier å sende et “du har kjøpt et myggnett for å beskytte barn mot malaria” kort til farmoren min, for eksempel 🙂

    11. Så fint det ble, juletreet. Stjerna er helt opp i taket hos deg jo 🙂
      Det blir nok bra å være alene……. god mat og slikt og litt TV titting – eller bare helt stille – så skal du på dagvakt 1 dag så……. ja du får det greit nok tenker jeg, karidansen 🙂
      God klem til deg!

    12. Jeg synes ikke så mye om julemas, og kunne gjerne vært alene på julaften om det var det som passet. Så jeg kan forstå at man kan velge å gjøre det fremfor å dra avgårde og styre ivei, når man nå faktisk skal opp på jobb dagen etter og alt mulig. Nå har jeg mann og barn i hus, så da er det naturlig og fint å feire med dem så lenge de vil ha meg med, liksom. 😀 Kos deg, du! 🙂

    13. Lillian: Du også….og det skulle vel bare mangle – om ikke mann og barn vil ha deg med på julekveldsfeiringa!! Jeg er skilt og har to voksne unger + en som er nesten voksen! Da blir det litt annerledes! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg