Kjerringa som sku’ farve auebryna sine tel jul……..

 

 

Det var en gong ei kjerring som pleide å farve auebryna sine……………

……for a’ syntes a’ såg litt ‘konnturløs og blass ut……..

……hvis a’ itte gjorde det…….

Ho pleide å dra tel Cubus og kjøpe permanentfarve…….

Der koste farva bære åttini kroner, og pakka hølt tel 8-10 gonger……

…..så det vart jo GØRBILLIG!!!

 

I å me’ at Kjerringa hadde tone håre’ sitt nesten kvitt, tenkt’a at a fekk farve auebryna BRONE………

….for ellers var a’ redd a’ sku’ bli sjånes ut som en klovn……

 

Ei viku før jul syntes Kjerringa at det var på tie’ å fikse litt på fasaden att……

Ho blande og mikse, og klinte på farve ætter alle kunsten regler……….

Det sku’ virke i milla fæm og fæmogtjue minnutt……….

………..så mens Kjerringa vente på at farva sku’ go’gjøra seg………

……..sætt’a seg framma datamaskina og les blogginnlegg……

Der vart a’ sittandes…..både lenge og væl………

 

Dænna Kjærringa var litt distre tå seg……..

…….og ho hadde lett for å bli ‘angasjert….

Dessuten klart’a itte å ha så mange ting i hue på en gong…….

….uten at noen tå tinga DATT UT………

Ætter ei stønn kom Kjerringa på at a’ sku’ gå på badet og pusse tenna sine…….

 

Det var DA a’ såg det……….

……..og kom hau å a’ EGENTLI’ borde ha gjort på badet……..


– FY FLATE!  ………skrek Kjerringa da a’ fekk sjå seg i spelen………

(Detta bildet er en rekonstruksjon,……….bære så det er klart!)

 

SÅ markerte auebryn hadd’a neimen itte hatt før!!!

Nå var det fram med rensekremer og dikkedarier…..men det hjalp itte mye…….

PERMANENT er PERMANENT…….

……..enten det dreier seg om krøller hell farve.……

 

Det var like greit at det var glatt i dag……..

Kjerringa hadde itte lyst tel å dra ner i Dal’n ……åkkesom………

 

Ho trengte å venne seg tel den nye “Looken” først……..

 


Kolokrem tel åttini kroner i frå Cubus…..

….gjør susen……

 

(Innlegget er itte sponse’ !)

 

26 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg synes du blei virkelig flott jeg !!! 🙂 Det er slik det skal være, karidansen 🙂 Kjempefin ble du !!!! Jeg bruker samme som du – i brunt ja – fra Cubus 🙂 Kjempefornøyd.
      Og hehe jeg kan faktisk være like distre både med slike ting og andre ting….. huff det er så fort gjort å falle inn i andre ting og helt glemme det en egentlig skulle 🙂
      Klem!!!

    2. etdiktomdagen: Tusen takk! Det ble bare litt sterk kontrast….og det så MYE verre ut før jeg brukte pads. Ville ikke ta bilde før jeg hadde vasket bort det som det gikk an å vaske bort…… for jeg ville ikke la det sitte ETT eneste minutt til! 😛

    3. Ja det samme har skjedd med meg – flere ganger, bruker akkurat samme fargen og glemmer lett at jeg har tatt det på og plutselig har jeg svarte øyebryn…..! Det så jo fint ut på deg da 🙂

    4. spisogspar: Takk! Ja, det ble ikke så ille…..men hvis du ser på profilbildet mitt, så ser du stor forskjell. Er ikke vant til å være så mørk rundt øynene akkurat!! 😛

    5. Kjenner til at dette kan bli mørkt…..MEN….jeg også funnet at med tydelige bryn blir også jeg tydeligere……. og skarpere. Noe som absolutt kan være på sin plass. Morsomt skrevet:)))):

    6. det er sant.Jeg har naturlig fall i håret ,husker en gang som tenåring att jeg alikavel ville ha litt mer fall,bare litt.Gikk til frisøren og kom hjem med skikkelig klovnekrøller og tårene trillet i strie strømmer,da tok min kjæreste søster og brettet opp ermene og klipte av meg halvparten av håret så jeg ble litt mer mennesklig og litt mindre klovn )) og siden har jeg ikke tatt permanent

    7. Du ser da helt flott ut på bildet. Har det blitt for mørkt så er det bare på med mer sminke på vippene, så passer det så fint atte! Godt å være litt synlig da! Ha en fin kveld 🙂

    8. Det der hørtes fint ut som noe jeg kunne ha gjort:) hehe… Du så nå fin ut på dette bildet da, så det er nok ikke så galt:) Fin er du uansett synes jeg:)

    9. Måtte le litt.. unnskyld 😀 Du skriver så levende.. at det var like før jeg så etter deg fremfor dataen. og kakka deg på skuldrene og minnet deg om.. Men det ble jo pent da.. bare å venne seg til skjønner du 🙂 Ha en markert vakker helg 😀

    10. tepausen.blogg.no: Bare ha på masse farge og sett deg til å lese blogginnlegg – både vel og lenge……Virker det ikke da, så er du immun overfor permanentfarge! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg